Çok güzel kahve yapıyormuşum gibi birde büyük bardakta yaptım, hiç düşmana ihtiyacım yok kendi kendime eziyet konusunda zirmivedeki isimim😅🥳

Çok güzel kahve yapıyormuşum gibi birde büyük bardakta yaptım, hiç düşmana ihtiyacım yok kendi kendime eziyet konusunda zirmivedeki isimim😅🥳

Efendim…
Zat-ı latîfelerinin (yani kıymetli hanımefendiliğinizin)
“Türk kahvesi yapamıyorum” diye arz buyurduğu bu müşkilât,
zannedildiği gibi bir maharet noksanlığı değil,
bilâkis ilmin henüz cezveye tam nüfuz etmemiş hâlidir efendim.
Sual buyurmuşsunuz:
“Bunu biraz da bilimsel yoldan anlatır mısınız?” diye…
Bendeniz de arz edeyim ki,
Türk kahvesi fizikte yavaş ısı transferi,
kimyada kontrollü ekstraksiyon,
hayatta ise sabır ilmidir efendim.
Evvelâ soğuk su konur ki,
hararet kahveye tedricen sirayet etsin
(zira ani ısı, aromayı hırpalar, köpüğü küstürür).
Kahve ilave olunur, karıştırılır;
lakin ateşle temas ettikten sonra kaşık terk-i diyar eder,
çünkü köpük dediğimiz o nazlı tabaka
müdahale sevmez, sükût ister efendim.
Kısık ateşte ağır ağır kabardığında,
taşmadan evvel alınır;
zira Türk kahvesi kaynamaz,
kaynatılırsa edep bozulur.
Velhâsıl hanımefendi…
Türk kahvesi aceleyle değil,
vakur bir bekleyişle güzel olur.
Nasıl ki bazı insanlar yüksek ateşte bozulur,
bazı kahveler de öyledir efendim.
Sanırom ben acele ile yapıyorum ve karıltırıyorum. Bir gün göreveksiniz ki bu levi çok güzel köpüklü bir kahv eyapacak😅 buradan çarşaf çarşaf paylaşacağım kahvemi
Maşallah derisniz becerebilirsem bir gün köpüklü kahve yapmayı😅
Cevap
28Cevap
bana hepsi uyar
Sadece dibek kahvesinin yerini hiç bir şey tutamaz.
Kemeraltında bir yer buldum.
Tarihi bir yer.
Artık 50km gitmekten kurtuldum.
Bizim buralsrdada var yapan güzel oluyor içmeye gidiyotum ama sütle yapıyor yüzü böyle tutunca zar gibi sinir oluyorum ben
Yalnız Sakarya’da bir kahve içtim.
Menengiç çok hoşuma gitti.
Bu İzmir’e dönerken alıcam.
Tadı farklı ama güzel.
Tabisi türk kahvesi
Afiyet olsun. Gümüş kase var sanki orada, az parlatın onu ya yazıktır
Gğmüş değil o. Bronz
Açıdan öyle görünmüş
Adını bile söyleyemiyorum bir çoğunun. Türk kahvesini tercih eder çokta güzel yaparım.
Aferin yaww benim beceremediğimi yapman ayrıca sinir bozucu :)
Sevindim :D
Hiç şaşırmadım sevinmene🥳
Fırsatları hiç kaçırmam
Maşallah 💯
tabiki şekersiz türk ama sen beceremiyorsun onu
Evek beceremiyorum gerçekten
Filtre kahveden yana tercihim ama ne yazık ki büyüklerimize türk kahvesinden başka kahve içirmek çok güç evdeyken hep türk kahvesi 😂
Türk kahvesi sadece kahve değildir. Sohbet, paylaşmak, kutlamak, eğlenmek, dedikodu yapmak. O sebeple kahveden daha fazlasıdır
Afiyet olsun severim türk kahvesinide nescafede icerim hergün
Antin kuntin kahveler güzel latte özellikle 😂
turk kahvesi ya. kahveyi helal kıldığın icin teşekkürler Allahım 🤲🏻
Türk kahveside güzel fakat sütlü türk kahvesi bambaşka oluyor
Sade olmalı önce kahve
Islak ve sıcak olduktan sonra çok fark etmiyor benim için. Biraz ondan biraz bundan, çeşit yapıyorum.
Türk kahvesi içiyorsak sebebi belli aşk kkkk❣️
Aşık olunca mı Türk kahvesi😅🥳
Aşkla içilen Türk kahvesi diyelim ❣️🧚♀️
Piki 🌺🥳💃
Afiyet olsun. Türk kahvesi güzel
Teşekkür ederim
Adına dibek kahvesi diyorlar ben onu seviyorum..
Biliylrum onu güzel oda
Türk kahvesi diyorum ama daha çok AntinKuntin Coffee içiyorum. Maalesef.
Antin kuntin filtre kahve güzel 😃
Türk kahvesi bir numara 🥰
Sütlü Türk kahvesi
Türk kahvesi güzel diğer kahveler de güzel
Türk kahvesi bende daha çok..
Nescafe Türk kahvesinden daha güzel bence
Türk kahvesini hic sevmem
Türkün kahvesi güzel oluyor
Türk kahvesi...😍
Türk kahvesi ve diğerleri olarak ayrım yapıyorum..
Türk kahvesi 🙂
Her türlü severim içerim
Latte
Afiyet olsun
Cevap başlıkta zaten
En iyisi türk kahvesi
Tabii ki de Türk kahvesi bunu duymamış olayım
Türk kahvesiii
Türk kahvesi
Türk kahvesi
Bizim kahve
Filtre kahve
Türk kahvesi candır
Tüm kahveler güzel
Türk kahvesi favorim.
Dibek kahvesi
Tabiki Türk kahvesi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?