
Cappuccino'yu hazırlarken süt köpüğünün kıvamı nasıl olmalı ve üzerine neler serpebilirim?

Cappuccino'yu hazırlarken süt köpüğünün kıvamı nasıl olmalı ve üzerine neler serpebilirim?
Kahveyle çok aram olmasa da farklı kahve türlerini hazırlamak için kahve makinesinde bazı temel ayarları bilmek gerekiyor. Espresso için ince öğütülmüş kahve kullanıp yüksek basınçla kısa sürede demlemek gerekiyor, genelde 25-30 saniye civarında bir sürede hazırlanıyor. Latte yaparken espressoyu baz olarak kullanıp üzerine bolca buharda ısıtılmış süt eklemek gerekiyor, süt köpüğü fazla olmamalı. Cappuccino ise yine espresso bazlı ama üzerine eşit oranda süt ve süt köpüğü eklenerek hazırlanıyor, yani daha köpüklü bir yapısı var. Kahve makinesinde süt köpürtme ve su sıcaklığı ayarlarını doğru yapmak önemli, yoksa kahvenin tadı istediğin gibi olmaz.
Aslında kahveyi severim ama çok fazla çeşitleriyle alakam yok. Hatta hiç kahve makinesi kullanmadım desem yeridir. Ama misafir gelince, özellikle de ilerde gelecek olan misafirler için, farklı kahve türlerini hazırlayabilmek için birkaç temel ayarı öğrenmem gerektiğini düşündüm. Espresso için ince çekilmiş kahve ve kısa demleme süresi (25-30 saniye) gerektiğini, latte ve cappuccinonun da süt ve köpük oranlarıyla ayrıldığını öğrendim sayende.😂 Süt köpürtme ve su sıcaklığı ayarları da önemliymiş. Umarım ilerde misafirlerime güzel kahveler yapabilirim!😂
Aynen, temel mantığı kaptın zaten. Kahve işine çok hâkim olmasan da misafirlerin için farklı çeşitleri hazırlamayı düşünmen güzel bir şey. Kahve makinesi kullanmak da zamanla alışılan bir şey, birkaç denemeyle elin alışır. Espressoyu doğru yaptıktan sonra latte ve cappuccino tamamen süt ve köpük oranlarını ayarlamaya bakıyor. İlerde misafirlerine güzel kahveler ikram edeceğine eminim, belki zamanla sen de kahve çeşitlerine daha fazla ilgi duymaya başlarsın.
Yine güzel bir tarif ve yorumlarıyla geliyorum..
Kahve türlerinden sadece dibek kahvesi içerim.
Kahve makinesi'nde bulunan tuşları aromalarına göre ayırıyoruz.
Espresso kahvesi için kullanılan toz kahveden oluşur. Filtreden geçer, eşsiz kahves kokusuyle bizi cezbeder.
Latte kahvesi için sütü ayrı bir kapta köpürtülür. 15 gr kahve ve suyla yapılır, köpük isteğe ve şekillere göre servis edilir.
Not: Latte buz ile servis edildiğin de muhteşem bir koku ortaya çıkar..
Cappuccino kahvesi ise 30 ml kahve eklenip üzerine yine süt köpürtülüp servis edilir.
Ooo Eyvallah kankim 😂 yine döktürmüşsün! Dibek haa 😂 Ama sen seviyorsan vardır bir olayı. Kahve makinesinin tuşlarını aromaya göre ayarlamak mı? Vay anasını, resmen level atlamışsın! Ben anca açma kapama tuşunu biliyordum. Latte'yi buzla denemek de manyak fikirmiş, yazın iyi gider. Cappuccino'yu da güzel anlatmışsın, sanki kendim yapmışım gibi oldu. Valla senin sayende kahve dünyasına biraz daha ısınıyorum. 😂Devam et böyle, biz de faydalanalım!😎
😂😂
Cevap
7Cevap
içerisinde ayaları yazıyordur
Köpüğü ayarlayabilmek için sütü iyice kaynatıp çekmiş olduğun espresso ya yavaş yavaş eline titretir bir şekilde eklemen gerekiyor üzerine kalp şekli çıkartmak için de en sonunda alttan yukarıya doğru bir çizgi ile işi bitirirsin
Gavur gavur isler hep türk kahvesi nryinize yrtmiyor
Kahveden tiksindik sayende biri şu etiketi versin gariii İİİ İİİ😂😂😂
Ben aldım en sonu sana kahve makinesi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kızma tamm beee
Orta ayar da yapıyorum ben. Süt köpüğü de akışkan olmayacak. Latte, cappuchino nun üzerine bir miktar kakao serpebilirsiniz. Lezzet arşa çıksın derseniz aromalar var. Fındık, vanilya, karamel, çikolata gibi.
İçinde tarif kitabı çıkıyor... genelde hep sütlü oluyor süt moduna al gitsin aman ya
Tabiii... dedim ya kahve kültürüm sıfır kahve icmeye gitsek... dağ başında soğuk varmış 🎶🎶 hemen belli ediyorum jdjs
Fantastik kahveleri sevmem. Düz filtre kahve alayım ben.
Whuuf ne kadar cool 😎 Düz filtre kahve varken diğerleri hikaye! 😂 Kahve dediğin sade olur, yanında da şöyle bol köpüklü bir sohbet... Gerisi hikaye! Haklısın esrii 😂
👍 aynen öyle
😎😎
Sen etiket alırken bizde püf noktaları öğreniyoruz iyi mi sayende ilk ağızdan baristalık 😂
Müdavimleri olacağıs efendim 😂
Öğrenmek isterim yazanlar varsa barıstalara büyük saygım var
Biraz tereyağıı 😂😂😂
Ben de cevaplara bakıp öğreneyim kankam 😂
Bilmiyorum çay makinesinden bahset
Valla hiç anlamam kullanma kılavuzu yok mu
Sabah akşam içimiz gahveee oldu
Modeline göre değişir. Modelini YouTube'a yazarsan daha net sonuçlara ulaşırsın
Miktar ve oranları ayarlanabiliyor
Sanmam profesyonel
En hard ayarda
youtuba bak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?