Eskiden en kolay iletişim cümlesi “Facen var mı?” demekti. Şimdilerde farklı platformların gölgesinde kaldı bana kalırsa. Rakiplerinin gerisinde kalmasını neye bağlıyorsunuz? Siz Facebook kullanıyor musunuz? #BansheeSundu #BenşiiDiyeceksiniz #Facebook #SonSoruHakkım
Facebook’un eski popülaritesini kaybetmesini neye bağlıyorsunuz?
Aslında sosyal medya için söylenecek çok şey var. Maalesef olumlu yanları oldukça azaldı. Ben Facebook hesabımı yaklaşık 4 yıl önce kapadım. Kullanmadığım için kafam rahat. Sağlam kafa ile girip bulanık kafa, sinirlenerek çıkma durumunuz, ya da belli bir süre sonra pisikolojinizin bozulması muhtemel. Twitter, Instagram hesabım hiç olmadı. Genelde Facebook karşılaştığım sinir bozucu durumlar şunlar. 1- Siyasi ve ideolojik tartışmalar!!! Adam/kadın aynı görüş ve düşünceyi paylaşmadığınız için size ağız dolusu hakaretler ediyor. 2- Bekâr ya da evli bir bayana günlük bir sürü arkadaşlık isteği, eğer güzel bir bayansa bu günlük onlarca olabiliyor. Bu genelde duyduğum duyumlar. Ayrıca bir bakıyorsunuz sıradan bir kadın her önüne gelen isteği kabul etmiş kadının binlerce takipçisi var ve kadın sürekli resim atıyor ağızlarından salyalar akan abazaların akıllara ziyan yorumları!!! ( Fotoğraflarına bakarsanız adam şişman yaşlı ve göbekli evli torunu olan adamlar). Bu kadın dan sen ne bekliyorsun? Sex? Vekevki her hafta birkaçı ile yatsa en son 3000. kişiye ne zaman sıra gelir orası ayrı bir konu :)) 3- Biri ya da birilerine ( eski sevgili, akraba, komşu v. s) olan kininden dolayı manalı söz, yazı paylaşımları. Soruyorum neden bu paylaşım? Cevap: Gıcık olduğum biri, o kendini biliyor. Peki arkadaş listendemi bu kişi? Yok değil. O zaman neden? 4- Bir akraba, arkadaşınızın doğum günü tebrik ediyorsunuz, resim atıyor beğendi yapıyor ya da yorum yazıyorsunuz. Ama sizin doğum gününüzde sadece birkaç kişi tebrik atma zahmine katlanıyor. Resim arıyorsunuz sadece bir iki kişi.
İnsanlar sürekli yenilik peşinde facebookda yapılabilecek şeyler artık diğer sosyal medya programlarında da var bu sebeple eski esprisi kalmadı facebookun
Rekabet. Başka bir gerekçesi olduğunu düşünmüyorum. Gelişen sosyal medya platformlarında geliştiren en önemliside insan psikolojini dikkate alarak geliştiren firmalar öne çıkar. Ki yanlış bilmiyorsam facebook mücadele de etmiyor satın alıyor ve dünyanın dort bir yanına en gelişmemiş ülkelere internetin olmadığı yerlere bile facebook u taşımaya çalışıyor. Facebook rekabetin dışında da oluyor çünkü facebook en gelişmemiş ülkelere de ulaşım orada ki insanların yasam standartını yükseltmeyi de dolaylı yönden yükseltmeyi hedefliyor bunun en iyi örneklerinden biri olarak yanlış bilmiyorsam 400 kg lik 40 m kanar açıklığındaki drone ile 90 gun boyunca facebook erişimi sağlamayı hedefliyor. Bence sosyal medya bağımlılarına göre elbette geriledi önemini kaybetti ama sahsen facebook la mücadele edebilecek başka bir sosyal medya platformu görmüyorum varsa söyleyin bende bilmek isterim. Şahsen facebook kullanmıyorum çünkü ihtiyacım yok. Sanırım burada sosyal medyayı nasıl ele aldığınız daha onemli sizin için ben böyle bir yargı çıkardım nedense...
Facebook bildiğin faşist ve baskıcı bir sisteme dönüştü. Özgürlük falan sıfırlaştı. Dilediğince paylaşım yapamıyorsun. Dilediğin gibi hesap açamıyorsun. Spam kontrol olayını aşırı derecede abarttılar ve nefes aldırmıyorlar. İnsanları zorla gerçek kimliğiyle sisteme dahil ettirmek istiyorlar. İnanılmaz bişey ya! Sanane kardeşim benim gerçek kimliğimden? Ben zaten amacıma göre takılacaksam kimliğimin ne önemi var? Ben yanlış bir şey yapıyorsam benim giriş bilgilerim zaten senin elinde! Ama yok illa kimlikli resimli gerçek vatandaş istiyor! faceyi güzel yapan ilk dönemlerindeki geniş özgürlük alanıydı. Herkes her istediği ilgi alanıyla ilgili gruplar ve sayfalar kurar, korkusuzca resim ve yazı paylaşırdı. Şimdi öyle mi? Ayak görünüyor diye resime spam uyarısı verip zorla kaldırtıyor üstüne de ceza veriyor sana!
Bir çok sebep var. Akrabalar, aşk acısı çekenler, fotoğrafını atıp altına acılı sözler yazanlar... böyle devam ediyor. Ben de bu sebeplerden dolayı Facebook'daki yoğunluğumu azaltıp önceden de kullandığım Twitter'a yoğunlaştım. Twitter'dan başka rahat, özgür bir sosyal medya yok gerçekten. Tabii son 2 yıldır ihtiyar heyeti ve aşk acısı çeken zavallılar tarafından Twitter işgal altında. Başka nereye gideriz hiç bilmiyoruz 😓😓
Ayrıca Twitter'da daha geniş bir alana, kitleye ulaşabiliyorsun. Facebook öyle değil...
Facebook biraz 2010da falan kaldı modası geçti. başka sosyal ağlar onun yaptığı işi yapmaya başladı üstelik daha albenili özellikleri var. ayrıca Facebook’ta insanların birbirini bulması çok kolaylaştı ve dedelerimiz ninelerimiz fotoğrafımıza yorum yapmaya başladı. ama belki de Facebook diğer bütün platformlardan daha kullanışlı ve güvenilir ki bence öyle? ama ben kullanmıyorum. Neden? çünkü geliştirilmeli kendini aşmalı zamanın ötesine geçmeli belki de sosyal ağ dışında başka ihtiyaçları da karşılamalı bir kredi kartı kimlik kartı banka kartı gibi olmalı onunla alışveriş ve güvenlik geçişi yapılabilmeli tabi bu bir ütopya ama bu yapılsa diğer platformlara b. k yemek düşer...
İnsanlar bile değişebiliyorken bu neden değişmesin? Facebook'u diğer platformlarla karşılaştırınca birçoğunun yanında sönük kalıyor: ör. Instagram. SnapChat'in yanında bile! İnsanların ilgi odakları değişti, istekleri Facebook maalesef karşılayamıyor (ve karşılayamaz da). Artık eğlenceli bir yanı kalmadı da, o eğlenceli sayfalar mutlaka bir gün eğlencesini kaybediyordu. 'Benim Facebook'um var' yerine 'Artık uzun bir süredir Facebook'u kullanmıyorum.' geldi. Bence Facebook'un sürekli değişmesinin de bir payı var (güncellemeler). İnsanlar bunlara gelemez.
Bir zamanlar yahoo varmış google dan önce ve nolmuş google yahoo yu geçmis çünkü yahoo eskiydi google ise daha modern ve kaliteliydi eskiyen herşey geri plana atılır mesela nokia 2000 lerde çok popülerdi sonra noldu daha yenileri ve modernleri çıktı ve geri plana atıldı şimdide facebook a oluyor bir zamanlar popüleride şimdi azalıyor ve 2-3 sene geri plana atılcak çünkü daha yenisi ve moderni çıkacak :)
Kullandığım ana sosyal medya uygulamasi Facebook popülerliğini yitirmedi. Yeni nesil pek kullanmiyor. İnstagramdan avcılık yapmak daha kolay. Orayı tercih ediyorlar. Facebook genelede 30+ oldu. ya da avcılıkla ugrasmayanlar.
Instagram denen uygulamanin populerlesip ayrica her uygulamanin ozelliginden alip butunleserek diger butun sosyal medya hesaplarini geride birakmasindan snapchatte dahil olmak uzere cogu sosyal medyanin eski onemini yitirdigini dusunuyorum. Şu an instagram haric whatsapp ve youtube uygulamalarinin bu üclünün popileritesine diger uygulamalarin gecmesi zor goruluyor ama boyle devam etmez ilerde daha buyuk bir sosyal medya hesabinin cikip su instagram ozentisini geride birakmasini istiyorum.
Güzel olan her şey bir gün bitmek zorundadır. Bugün herkesin dilinde iPhone var mesela. Ama yarın başka bir marka başka bir cihaz üretir ise, bu cihaz iPhone cihazlardan daha iyiysen Iphone geriye gitmeye başlar. Her şey değişiyor. Insanlar bile... :)
İnsanlar herşeyi bir arada yapmak istemiyor. Foto için ayrı, yazı için ayrı, hikaye için ayrı mecraalar kullanıyorlar, sıkıldıkça uygulama değiştirip tur atıyorlar uygulama aralarında. Bir de büyük akraba çoğalması sebebiyle gençler paylaşmaya çekinir hale geldi. Face hala aktif ama yaşlılar kullanıyor
Anne, baba, amca, teyze, teyze oğlu ve büyük halaların Facebook'a dahil olup, "ooo falancanın kızı / oğlu bak nereye gitmiş.." demeleriyle ve sonrasında bunun sülale içi dedikoyuda dönmesiyle Facebook bitmiştir.
İlk popüler olduğu yıl aşağı yukarı 10 yıl önce hesap açtım baktım ki nerde abazan var hepsi toplanmış kadın profillerine arkadaşlık istekleri yağmur gibi kadınlar kabul etmeyince küfürler başlıyor travesti gay ve hayat kadınları bir taraftan kendini pazarlamaya çalışıyor vs. yani ortada bir kaos var site savaş alanı gibi hoşuma gitmedi hesabı kapattım o günden beri kullanmam
Sebebi temeli olan her yapının daha iyi yeni yapılara zemin hazırlamasıdır. Önce Facebook sonra Twitter daha sonra instagram kullanmaya başladık. Kısacası aynı nokia şirketi gibi oldu. Sosyal medianın dedesi Facebbok iken şu an da instagram ve twitter :) 1 sene sonra bizi neye bağımlı edecekler merak ediyorum
İnstagram wp olarak neden düşünüyorsun? Twitter Snapchat YouTube onedio bile girer işin içine. Ayrıca platformlar farklı olduğu müddetçe her platform birbirine rakiptir.
Twitter zaen facedende az kullanilıyo snpachat faceye rakip olamaz çunkü mantığı ve olayı çok basit mark onuda almak istedide satmadi snapin sahibi onun için snapi bitirmek icin faceye instaya wp ye hikaye olayini getirdi artik snapinde bir olayi kalmadı youtube zaten sosyal medya degil o baska birşey evet haklısin sahibi ayni kişi olsada gene rakip olunabilir facenin düşmesinin sebebi çok yaşlı kitlenin artmasi gencler instagrama kaçdi diye düşünüyorum
İnternet & Teknoloji konusunda 461 cevap paylaştı.
Facebook genel bir sosyal ağ platformu diğerleri ise alanı üzerinden kendilerine donanım ekliyorlar. Facebook rakiplerinin yanında çok hantal kalıyor. Bu sektörde en işlevsel kendini koruyan ise instagram çünkü insanlar görselliğe önem veriyor. Facebook karışık yapısıylada çok kaybediyor.
İnternet & Teknoloji konusunda 1,3b cevap paylaştı.
cok garıp garıp ozellıklerı getırdı. ozel hayat veya gızlılık adına sınır tanımadı. cok zamandır facebook kullanmıyorum bunun en buyuk sebebı de telefonda bır kac kez gorustugum kısılerın facebook hesabımda onerılenler lıstesınde çıkması. bu sadece basıt bır ornek , hıc kımse kullanmasa en guzelı
eskiden herkes okey oynardi erkekler kız düşürme peşindeydi sonra iki şey değişti bir akrabalar Faceyi istila etti okey oynayamaz oldun boş gördüler mi dalıyorlar hadi başlat yeğenim diye ikincisi abonem ol takip et takibe takip diye yalvaran fame olma çabasında Yen'i ergen nesil türedi yavaş yavaş instayada bulaşıyor bizim ergen büyüdü unili oldu 22 yaşına geldi hala instada gönderilere gt yazıyor kısaca sosyal medya çok hızlı değişiyor
İnsanlar değişiklik istiyor. Asıl sebep bu. Eski popülaritesini kaybettiği bir gerçek fakat hala en çok kullanılan sosyal medya uygulaması Facebook. Ayrıca Instagram'ın sahibide Facebook. Yani herşeyin başını face çekiyor.
her fotoğrafın altına yorum yapan hala teyze ve enişteye o yetmezmiş gibi 7 yaşındaki çocuk facebook kullanıyor. En azından instagram gibi gizli hesap özelliği olsaydı daha iyi olurdu. Instagram adamdır
Sildim bayada oldu sileli çünkü sitenin mantığı çok ilkel ve hiç gelişmiyor.. akıcı değil... Ee artık teknolojiden anlamayan takip edemeyen +feysbuk ne ki bana açsana diyen teyzeler ve amcaların yeri oldu artık...
İnternet & Teknoloji konusunda 645 cevap paylaştı.
Ergence görülmeye başlandı ve gençler diğer platformları tercih etti bu yüzden yaşlı kesim arttı bu kez yaşlı işi mi denir işte öyle bir algı yarattı. Diğer platformlarda kendini geliştirince öyle kaldı.
İlk zamanlarda ilk okul arkadaşlarımıza kadar buluyorduk facebookta. Merak vardı önceden herkes herkesi tanıyor tanımasa da yeni insanlara ihtiyaç duyan insan sayısı yok denecek kadar azaldı. Şimdiler de çok sıradan ayda bir anca giriyorum. Hızlı değişen dünyaya diğer sosyal ağlar daha hızlı ayak uydurdu ya da daha önemli işlere imza atacaktır parası var. Öyle bir derdi olduğunu düşünmüyorum :-)
Artık sıradanlaştı.. Bir paylaşılan defalarca paylaşılmaya başlandı. Çift tıkla şöyle olsun böyle olsun, yok yapmassan bişeler olur falan.. Buyüzden popüleritesini kaybetti.
İnternet & Teknoloji konusunda 443 cevap paylaştı.
Birçok alternatif var. Gençlerin tabiri ile "cool" o güne hangi platform ise o rağbet görüyor. Facebook nispeten diğerlerinin atası sayılır. O yüzden yeniye ilgi daha fazla.
Hesabımı dondurdum. Sitenin görünüşü iyi değil, telefondan girince istediğin her şeyi yapamıyorsun falan. Ayrıca mesajlara bakmak için ekstradan messenger yüklemek gerekiyor.
Hesabım var ama kullanmıyorum diğer dediğine gelirsek eskiden sadece facebook vardı şimdi alternatif çok ve her şeyin bir süresi olduğunu düşünüyorum cıvkı çıktı modundaydı zaten herkes.
Aşırı derece "ergen popülarizmi" içermeye başladı ve bir nesil orada ergenliğini geçirdi çok ağır şekilde. Diğer sosyal medya alemlerindende çok eleştirip, algısal olarak kötülenmeye başladı diye düşünüyorum. Ben kullanıyorum ama bir faaliyetim yok
Yenilikler sunamadı ve diğer sosyal ağlar çok daha başarılı oldu. Bunun en büyük sebeplerinden biri de facebook android sektörüne yetişmekte ve entegre olmakta geç kaldı.
Facebook maalesef yenilik yapmıyor yapmadığı için kullanıcı sayısının düştüğünü düşünüyorum Çünkü WhatsApp var Instagram var Snapchat var Yani insanlar daha eğlenceli şeyler aynı anda da bilgilendirici şeyler yapmak öğrenmek istiyor
Eskiden msn di.. Facebook geldi geldi geldi yenileri eskileri unutuluyor.. Piyasa bu. Ben iletişim olarak eposta ve oda hotmail dir. Ve telefon kullanırım gerisi gelip gecio
En İyi Cevaplar