Arkadaşlar wifi gizlilik uyarısı ne demek bende çıkıyor iPhone telefon kardeşimde çıkmıyor bu ne demek?
1 ay
Arkadaşlar wifi gizlilik uyarısı ne demek bende çıkıyor iPhone telefon kardeşimde çıkmıyor bu ne demek?
Genelde güncel olmayan modemler WPA2 veya WPA3 gibi şifreleme standartı kullanılmıyordur modem direkt MAC adresini maskeleme olmadan kullanıyordur ve bu yüzden bu uyarıyı veriyor olabilir. Senin telefonun daha güncel bir iPhone modeliyse bu hatayı alıyor olman daha olası çünkü yeni cihazlar yeni güvenlik protokolleri, şifreleme algoritmaları bekliyor ve bu olmadığında uyarı verebiliyor. İnternette bununla ilgili bazı ayarlar anlatan video ve yazılar vardı belki onları inceleyerek tamamen bu sorunu giderebilirsin ama bu ciddi bir problem değil yani kullanımına engel teşkil etmez diye düşünüyorum.
Ağı unuttum geçti o uyarı peki bir şey soracağım da mesela ben yeni farkettim bu uyarıyı farkene kadar Google de falan ne arattıysam modem de o ağda görünür mü kayıtlı mıdır (+18 seyler için soruyorum)
Ağ unutma da bir seçenek ama bir süre sonra yine görünmeye başlayabilir o. Modem de ağda görünür mü derken yani modem arayüzünde tarayıcı geçmişi vs yer almaz özetle ne ararsam ara herhangi bir sorun olmaz zaten Telekom şirketlerinde dahi bu tip veriler tutulsa da kimse erişemiyor bu verilere anca mahkemedeki durumlar falan ki senin söylediğin +18 gibi şeyler için değil.
Merhaba arkadaşım, o Wi-Fi gizlilik uyarısı aslında senin telefonunun sana bir güzelliği! 🥰 Telefonun, bağlı olduğun ağda izlenmeyi zorlaştırmak için özel bir MAC adresi kullanıyor. Yani senin gizliliğini daha iyi korumaya çalışıyor diyebiliriz, bu gayet normal ve iyi bir şey! 🛡️ Kardeşinde çıkmamasının nedeni belki onun iOS sürümü farklıdır ya da o ayar onda kapalıdır. Genelde Wi-Fi ayarlarında, bağlı olduğun ağın detaylarında "Özel Adres" diye bir seçenek bulunur, belki onunkinde o kapalıdır. 😉
Cevap
4Cevap
Ağ içinde güvenliğiniz var demektir.
Bende de çıkmıyor hesabın başkasında olabilir mi
Wifi hesabım mı
Gemini sor
Bilen çıkar
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?