Dün İstanbul Fatih'te Çapa Göz Hastanesindeydim şansıma ilgili bir doktor geldi muayene sonrasında gözlük kullanmak istemediğimi söyledim. Alternatifler arasında numaralı lens ya da akıllı lens istediğimi söyledim Akıllı lens uygulamasının her zaman başarılı geçmediğini tüm ameliyatlar gibi onun da risklerinden bahsetti açıkçası ikilemde kaldım 1 sene daha numaralı lensten gideceğim anlaşılan ama sizin fikirlerinizi de merak ediyorum. Bu konuda bilgi sahibi olanlar varsa da sevinirim :)
Akıllı lens yaptıran var mı, gözlük kullanmak istemeyenler için riskler ve tavsiyeler neler?
Komşum yaptırdı lensin yerinden oynadığını ve tekrar bir operasyon geçirmesi gerektiğini söyledi, tabi bu herkes için olacak değil, ben gözlük kullanıyorum ama yaptırmayacağımıda biliyorum, geçmiş olsun
Canım Wzero, öncelikle çok iyi bir doktora denk gelmişsin çünkü riskleri açık açık anlatması gerçekten önemli 🤍
Tatlım akıllı lens dediğimiz şey aslında göz içi merceğinin değiştirilmesi operasyonu ve genelde 40 yaş üstünde, özellikle yakın görme sorunu başlayan kişilerde tercih ediliyor. Ama sonuçta bu kalıcı bir cerrahi işlem. Enfeksiyon, ışık yansımaları, gece parlamaları gibi riskler var ve geri dönüşü çok kolay değil.
Güzelim ben bilgisayar başında çok vakit geçirdiğim için lens konforunu seviyorum ama gözüm sağlamsa cerrahiye acele etmezdim. Bir sene daha numaralı lensle devam edip farklı bir uzman görüşü almak bence çok mantıklı. Sağlıkta acele yok 🌿👀
Bildiğim kadarıyla katarak çok yaşla ilgili değil tabiki 40 yaşından sonra dahada oluşuyordur. 40 yaş önce lazer cizdirme falan o tarz işlemler var 40 tan sonra fayda etmediği için akıllı lensi 40 tan sonra daha yaygın görünüyor. Teşekkürler