Yurt Dışı iPhone 16 Alacağım, 1 Yıl Sinyal Almadığı İçin Kapanır mı?

Merhaba arkadaşlar, ben Ocak ayında, yani 2026 yılının ilk ayında, telefoncudan yurt dışı telefon alacağım (iPhone 16 serisi). Ama sosyal medyada gördüğüm birkaç video beni etkiledi: 1 yıl şebeke, yani sinyal almamış telefonlar (telefon IMEI'leri) siyah listeye alınacak diye. Ve e-Devlet'ten BTK'ya başvuru yapılarak siyah listeden beyaz listeye, yani normale döndürmek için başvuru bildirimi yapılıyormuş. Ama bunda da telefonun bize ait olduğunu doğrulamamızı falan istiyormuş.

Yani ben bu "1 yıl şebeke almamış telefonlara ne olacak?" diye telefonculara sordum, "Böyle bir şey yok, bir sıkıntı olmaz." gibi cevap verdiler. Aslında ben şundan korkuyorum: Ben Ocak'ta telefonu alacağım ama Ocak'tan önce, yılbaşında 1 yıl telefon hiç açılmadığı için (yani yurt dışı telefoncuda olduğu için) yeni yıla girince ben telefonu almadan kapanırsa? Yani 1 yıl sinyal almadığı için kapanır mı? Yani ben aldığımda böyle bir sıkıntı yaşar mıyım, yoksa sıkıntısız mı?
Yurt Dışı iPhone 16 Alacağım, 1 Yıl Sinyal Almadığı İçin Kapanır mı?
Cevapla