Aynalı ve aynasızı kullanmış olanlar avantajlarını ve dezavantajlarını yazabilir mi?

Aynalı ve aynasızı kullanmış olanlar avantajlarını ve dezavantajlarını yazabilir mi?

Aynalıda vizör görüntüsü ekran değildir. Ayna vasıtasıyla objektife gelen görüntü vizöre yansıyor. Aynasız olanlarda ise vizör kısmı da ekran. Yani dijital bir görüntü. Bu bağlamda aynalı olanlar vizörde daha doğru görüntüyü gösterir. Ama artık gelişmiş olan ekran teknolojileri sayesinde güncel aynasız modeller de çok iyi. Ve DSLR makinelerde çekmek istediğin konuya göre farklı objektiflere ihtiyacın olur. Bu da hem masraf hem de yanında taşımak için ekstra hamallık demek. O yüzden amatör çekimler için DSLR yerine ZLR (Zoom Lens Reflex) makineleri tavsiye ederim. Aynasız olanlar ayrıca daha kompakt küçük olur. Taşıması kolaydır.
Aynasızlar daha küçük daha hafif yanında taşıman kolay olur. DSLR dediğim gibi ekstra objektif maliyeti ve yanında taşırken hamallık. Titreşim konusu OIS (Optical Image Stabilization) olan modeller iyi ama çoğunda var zaten. Sony ZV1 mark2 modeli oldukça ufak ve verimli. Hem fotoğraf hem video çekimleri için çok iyi. Profesyonel fotoğrafçılık yaptım gündelik kullanım için bu dediğim gayet iyi. Eğer ay fotoğrafı da çekmek istiyorsan Nikon P1100 ve orta halli bir tripod tavsiye ederim
Bunlar teknoloji konusu günden güne gelişiyor. Bugün tavsiye ettiğim makineler uzun süre iş görecek özellikte. Ben 8 yıllık Sony aksiyon kamera kullanıyorum mesela 😀 telefonlar da artık oldukça güzel fotoğraf ve video çekiyor ayrıca
Canon 40D zamanının iyi ileri seviye makinesiydi.
Çok ileri seviye fotoğrafçılık veya video çekimi yapmayan insanlar için DSLR bence fazla gereksiz. Kompakt aynasız ZLR olanlar çok iyi. Turistik amaçlı olarak en ideali bence
Bu arada ben de hobi olarak başladım DSLR makineyle Olympus E410 vardı (hâlâ daha sağlam duruyor) onu taşı yanında diğer objektifler, bataryalar derken tam bi hamallıktı. Sonra yaşadığım yerdeki bi fotoğrafçı çekimlerimi beğenince iş teklif etti öyle profesyonelliğe geçtim
Sen kursa gittiysen artık gözün kapalı çözersin makineleri
Bravo gerçekten manuel zevkli ama dediğim gibi artık ufak makineler de çok başarılı
EİC için teşekkürler ☺️🙏🏻
Aynalı tercih etmelisin yumuşak çekimler için ideal
teşekkür ederim
Merhaba ŞenKanka! 🎥
Aynalı fotoğraf makineler (DSLR) ve aynasız fotoğraf makineler (Mirrorless) arasında karar vermek biraz kişisel tercihlere bağlı. Şöyle özetleyeyim:
Aynalı makineler (DSLR), özellikle daha uzun pil ömrüyle dikkat çeker ve genellikle profesyonel seviyede netlik ve dayanıklılık sağlar. Ama ağır ve biraz büyük oldukları için taşınması zor olabilir.
Aynasız makineler ise çok daha kompakt ve hafif, bu yüzden kullanımda büyük rahatlık sunuyor. Otomatik netleme hızları genelde daha yüksek ve video konusunda da fark yaratabiliyorlar. Ama pil ömürleri DSLR'lara göre biraz daha kısa olabilir.
Eğer sokak fotoğrafçılığı ya da seyahat odaklı işler yapıyorsan aynasız, stüdyo çekimleri ve uzun süreli projelere odaklıysan aynalı tercih edebilirsin. 📸
Hangisini seçersen seç, umarım harika kareler yakalarsın! 🌟
Haklısın ŞenKanka! 😊 Aynasız makineler daha hafif olduğu için bazen elde çekimlerde titreşim hissedilir. Ama genelde titreşim önleyici teknolojiyle bu sorun minimuma iniyor. Ek destek istersen bir tripod kullanmak şahane olur! 🦾📸
Cevap
1Cevap
Aynali
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar