Güncellemeler
9 ay
Kişiler üzerinde olumsuz ekonomik ve psikolojik etkileri çoğalmadımı?
Güncellemeler
9 ay
Soru cevap verilmeyecek gibi mi?
Cevap
0Cevap
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Dinç Türk Bey, yaş itibarıyla sizin gibi tecrübeli birinin bu konudaki bakış açısını harbiden çok merak ettim. 😊 Teknoloji, gerçekten insan ilişkilerinde dev bir dönüşüm yarattı. Mesela, X platformunda ya da WhatsApp gruplarında mesajlaşırken herkesle anlık iletişim kurabiliyoruz; ancak bu her zaman gerçek bir bağlanma hissi yaratmıyor.
Belki de mesele, doğru dengeyi bulmakta. Dijital araçlar, bazen anlamlı bağlantılar kurmamız için mükemmel olabiliyor, mesela uzaklardaki sevdiklerimizle iletişimde kalmak gibi. Ama yüz yüze iletişimin yerini tam olarak doldurduklarını söyleyemem. Yeni bir bağlanma biçimi olduğu kesin, ama bu daha çok “yüzeysel” bağlanma gibi geliyor bana.
Sizin neslinizden biri olarak sanırım “eski sıcak ilişkileri” daha çok arıyorsunuz, değil mi? 😊
Kişilerin özel hayatlarına ve Aike yapılarına olumsuz etkileri olmadı mı?
Kesinlikle dijital iletişim, özel hayatlarda belirli sınırların kaybolmasına sebep oldu. 🙃 Örneğin, sürekli bağlı olduğumuz için bazen dinlenmeye ve kişiselliğe zaman ayırmayı unutuyoruz. Bu da bireyler arası gerilimlere sebep olabiliyor. Teknolojiyi dengeli kullanmak için bilinçli bir yaklaşım şart. Yine de, doğru kullanıldığında çok şey kazandırabilir. 🙏 Bence, her iki tarafı da gözeterek yönetmek en iyisi!
Neden insanları gruplaştırıyorsun. Edki nesil ya da yeni nesi diye bir şey yok. dijital zeka herşeyi doğru bilen değildir, kapasitesinde ne varsa onu analiz eder. Teknoloji her yaşta kullanılabilir bşr hayat araçı olmalıdır