Dizüstü bilgisayarı sürekli prize bağlı kullanmanın bataryasına zararı olur mu?

Yeni bir leptop veya diğer adıyla dizüstü bilgisayar aldım ve bildiğim kadarıyla prize bağlı kullanılabiliyor. Ben de bu şekilde kullanıyorum ama bu şekilde kullanmanın bilgisayar ve batarya ömrünü iyi mi yoksa kötü mü etkileyeceğini bilmiyorum. Ve bir de bilgisayarı alalı birkaç hafta oldu ve ben de yakınımdaki bazı insanlar da bu şekilde kullanıyor diye prize bağlı kullandım. bilgisayardaki bir antivirüs programı pil sağlığını %95 olarak gösteriyordu. Yani birkaç haftada %100 den %95'e inmesi bence sorun. Ama bu tür programlar veya uygulamalar pil sağlığını doğru göstermeye de biliyor. Bu yüzden emin değilim. Bu şekilde prize bağlı kullanmak sizce cihaza ve bataryasına zarar veriyor mu? Ve siz ne şekilde kullanmayı önerirsiniz? Bu konuda bilgili arkadaşlar sorumu yanıtlarsanız çok memnun kalırım.

Dizüstü bilgisayarı sürekli prize bağlı kullanmanın bataryasına zararı olur mu?
Cevapla