Arkadaşlar, 3 boyutlu tasarımlar modellemeler animasyonlar vs yapmak istiyorum.
Maya, Blender, Zbrush gibi gibi uygulamaları kullanmam gerekiyor. F/p olarak hangi mac i tercih etmem gerekir bilemedim. Render gibi bekleme süreleri aşırı aşırı olmadığı sürece sorun yok benim için.
Ya da mesela mac dışında başka hangi markaları önerirsiniz?

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Apple bu tarz programlarda bocaliyor. Simulasyonlarda daha iyi ama render isinde yavas. Houdini disindaki programlar icin windows isletim sistemi daha iyi
önerdiğiniz modeller var mı peki
Model olarak bir şey oneremem bendeki toplama orta seviye. İ7 işlemci hizini hatirlamiyorum 32ram ve 3060ti ekran karti var. Cok buyuk projeler olmadigi muddetçe kasmiyor
Ben rhino, 3dsmax kullanıyorum ağırlıklı olarak az bir şey blender da kullandım. Bu tarz programlar için iyi performanslı bir şeyler almak lazım. Oyuncu laptoplarina bakabilirsin. Monster, msi gibi
Elmayı çok seviyorsunuz biliyorum ama buralarda maalesef canınızı sıkar
teşekkür ederim, tabletim de ipad olduğu için çizimler için vs ikisinin bağlantısını/aktarımını kolay yapabilirim diye düşünmüştüm. Monster, msi gibi markalardan tavsiye ettiğiniz modeller var mı peki?
Yeni başlayacaksınız daha başlangıç seviyesi bir şey olabilir belki. Bütçenizi de bilmiyorum ama en azından bir 3050ti, 3060, 4050, 4060 seviyesi bi ekran kartı, en az 16gb ram (8 kesinlikle çok pişman eder düşünmeyin bile) hatta mümkünse 32gb ram. İşlemci olarak zaten laptoplarda i5-i7 güncel nesilleri kullanıyorlar genelde. Onun dışında ne kadar bir alana ihtiyacınız olur bilmiyorum ama m2 ssdli en azından 500 gb bir şey daha aşağısı kesinlikle yetmiyor. 500 gb ile bile sıkıntılar yaşıyorum. Msi, monster olayına gelince de msi global gayet kaliteli bir marka bendeki eski modelin kasası inanılmaz kaliteliydi ama ağırdı haliyle. Şimdi monster kullanıyorum fiyatı msi a göre daha uygun oluyor genelde. Eskisi gibi kasalarinda çok sorun da çıkmıyor. Servisleri iyi 6 ayda bi bedavaya temizleyip, bakimini yapiyorlar
Bu arada YouTube da bu alanlarda video çeken insanların inanılmaz sistemleri oluyor ve çoğu masaüstü bilgisayar ile çalışıyor. Aynı özelliklerde masaüstü bile daha performanslı oluyor zaten. Videoları izleyip bende neden uzun sürüyor diye üzülürüm derseniz ve bütçeniz varsa çok daha yüksek sistemlere bakabilirsiniz. Saydıklarım daha giriş/öğrenci seviyesi
Teşekkür ediyorum, masaüstü kesinlikle çok daha iyi ama dediğiniz gibi de öğrenci olduğum için maalesef laptop almam gerekecek. En azından 4-5 sene öğrencilik sürecinde kullanabileceğim bir cihaz olduktan sonra sorun değil. Daha sonra zaten sağlam bi sistem toplamak istiyorum ama öncelik laptop. Söylediğiniz özelliklere göre araştırma yapacağım.
Rica ederim
Maclerde Blender hafif sorun çıkarıyor, güncelleme gelince çözülür zaten. Bende mimarlık okuduğum için tasarım yapıyorum ve şu an Mac m3 pro modelini kullanıyorum gayet memnunum
teşekkür ederim bi bakacağım
MacBook şartmı.
Diğer laptop lar olmaz mı,
3d pro kullanıcısı isen bana ders verirmisin?
Ben freecad işe başladım biraz yol aldım,
Macbook şart değil ama tabletimde ipad olduğu için tabletten yaptığım projeleri daha rahat aktarabilirim belki diye düşünmüştüm. Diğer markalardan öneriniz varsa değerlendiririm.
Daha hiçbir programı kullanmadım kusura bakmayın, başlamak istediğim için laptop arıyorum zaten.
Anladım ne demek.
Msi laptop bence en iyisi tasarım yapmak veya çizim için performanslı makinadır.