Telefonlara ek vergi getirildi. Uygun fiyata telefon almak hayal mı oldu?

Cumhurbaşkanlığınca yayımlanan verilere göre gözetim uygulamasına takılan cep telefonları yani ithal telefonlara vergi zammı getirildi!

😶
😶

Kısaca açıklamak gerekirse avrupada 200$ (3761tl) olan bir telefon ülkemizde hali hazırda uygulanan eski vergi sistemi aşağıdaki gibidir.

  • 1.137 TL KDV,
  • 2.105 TL ÖTV,
  • 379 TL TRT bandrol ücreti,
  • 38 TL Turizm Bakanlığı katkı payı

eklediğimizde 7.452 TL fiyat etiketi çıkıyor ve bayi kârıda ekleminde 8000tl civarlarına yaklaşıyordu.

==============================

Yeni Cumhurbaşkanlığı kararına göre;

  • 3.793 TL vergisiz fiyatı
  • 1.979 TL KDV
  • 3.665 TL ÖTV,
  • 660 TL TRT bandrol ücreti,
  • 66 TL Turizm Bakanlığı katkı payı

Haliyle aynı telefonun 28 Mart itibarıyla fiyatının 10.163 TL olmasını bekleyebiliriz, bayi satışı ise 11000tlye dayanabilir. Evet, aynı telefon yeni düzenlemeden sonra ne yazıkki yaklaşık 2.500-3000 TL zamlanmış olacak.

Güncellemeler
+1 yıl
Beyler bayanlar ek vergi secim hatrına kaldirildi 🤗😂 yasasin akp 🤣
Telefonlara ek vergi getirildi. Uygun fiyata telefon almak hayal mı oldu?
Cevapla