Türkiye'de telefon alınca neden vatandaş en az %100 vergi ödüyor?

Ülkeye giren akıllı telefonlardan önce yüzde 1 Kültür Bakanlığı payı, sonra yüzde 10 TRT Bandrol ücreti kesiliyor. Ardından tüm bu rakamlar üzerinden yüzde 50 ÖTV ekleniyor. Oluşan rakamın üzerinden de yüzde 18 KDV alınarak telefonun fiyatı tam ikiye katlanmış oluyor.

İphone 14'den %129 vergi alınmış diye duydum

Güncellemeler
+1 yıl
Telefonu yaratan kişi ya da kişiler bile bu paranın yarısını kazanmıyordur bence fakat biz aynı telefondan 2 tane alıyoruz birisini bedavadan hediye ediyoruz
Türkiye'de telefon alınca neden vatandaş en az %100 vergi ödüyor?
Cevapla