
Evet, vardır
Hayır, ne alaka?
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç

Facebook'a dönene kadar kültür farkı, yaş aralığı farkı var sanıyordum fakat öyle değilmiş. Facebook kadar mükemmel bir sosyal medya henüz gelişmemiş diyebilirim. Instagram biraz daha aktif, gençlere hitap etse de, Facebook'ta da her yaştan insan var. Uzaktan görünen sadece 30 'lar kullanıyor.
Peki ya neden? Facebook'ta her alana özel grup var. Mesela arabalara özel, araba markalarına özel. Aynı sekilde kitap grupları, alt dalları, beyaz eşya grupları ve dahası. Bir soru işaretim olunca bu gruplarda paylaşım yapıyorum ve çok geniş şekilde bilgi ediniyorum.
Kimisi okuduklarını aktarıyor, kimisi tecrübesini. Hatta geçen gün motosikletimle alakalı bir soru paylaştım, 20 kişi dönüş yapmış. Bunlardan iki tanesi usta, birebir durumu izah etmiş.
Soru işaretleri için forumlardan ve bu gibi sitelerden kat kat iyi. Konusu açılmışken yazayım dedim. 😁 Yaşıtım çok fazla insan var.
Her aktif kullanıcısı CIA, Interpol ve Mossad'a beleş bilgi veren pop kültürün kölesi olmuş embesillerdir. Uygulama sürekli bildirim verir "aaa kanka adres yok, aaa telefon da yok, aaa anan baban danan onları da etiketlemenişin hadi durma gir hepsini gir".
Ben ikisinide kullanıyorum ama en çok facebooku seviyorum çünkü ordaki sıcaklık başka bence. Insanlar yorumlara bugün ne yediklerini bile paylaşabiliyor yani böyle küçük bi aile ortamı var. Instagram tamamiyle affedersiniz ama "popiş şov". Kimin kıçı daha büyük, kim daha çok güzel, kim ne giymiş, kim nereye gitmiş, kimin kocası en büyük yüzüğü almış, zenginler parayı harcarken bi yandan açların ağlama videosu vs. yani çok samimiyetsiz bence. O yüzden mecbur olmadıkca (arkadaşlarla reels paylaşma veya genel bi merak) girmiyorum. Daha çok facebookda takiliyorum.
Kişisine göre değişir ama Facebook üzerinde genelde genç kesim yok, orta yaşlı kesimden de çok az bir kitle var ve genelde yaşlı cenneti. Ben kullanıyorum ama bilim, kuantum, psikoloji, spritüel gibi gruplara üyeyim. Çokça değerli, bilge insanlar var.
aynen doblo satan enişteler kullanıyor facebooku
@johnnyepp haklısın johnny abi hatta geçen ex yengemiz amber tofaş bakıyordu kendine..
Cevap
53Cevap
Hayır yoktur.
Hemde cok var. Facebook kullanan tayfa daha sakin, geleneksel yapida biraz daha yasli dedigimiz kesim orada iken Instagram daha onde giden gundemi, modayi onu bunu daha cabuk yayan, bugun uzuldugunu yarin unutan bir tayfa.
Facebook kullanıyorum (dayı)
Kültür farkı vardır. Şimdi olaya farklı bir açıklama getirmek istemem..
Yapılanları, paylaşılanları izleyin yeter.
Ortadaki kültür farkı bariz şekilde görülecektir.
Facebook'u kullanan genç pek kalmadı bence. Facebook üzerinde genelde yaşlı kesim, İnstagramda ise aklı beş karış, havada ve tek bildiği gösteriş olan insanlar oluyor.
Bence vardir. Bütün köylülerim Facebook kullaniyor yaylaya giderken video cekiyorlar yargilamam gayet sempatik ve komikler ama instagramda ayni sempatikliği ve komikligi göremiyorum 😅
Evet çok bariz var. Facebook'u daha çok yaşlı kesim kullandığı için daha gelenekselci bir hava hakimken Instagram'da genç nüfusunun fazlalığından dolayı daha popüler kültür hakim.
Kültür farkı yok, kuşak farkı var. Insan kültürlü yerde olunca kültürlü olmuyor. Kültürlü insanı en cahil toplumun arasına sok, yine kendini belli eder.
İlla vardır sonucta dünyada en cok kullanılan ıygumalardan ıkı tanesinden bahsetmiyor muyuz dünyanın her yerınde me kadar farklı toplumlarda yaşayan ınsanlar var farklı farklı coğrafyalar a sahıp e bu da doğal olarak kültür farkını karşımıza çıkartıyor bence agasını.
Gençler instagrama göç etti facebook orta yaşlara kaldı ama gençler nerede orta yaşlarda orada olmaya bașladı (takip ediliyoruz 😂) orta yaşlarda instagramı keşfetti
O yüzden yeni bir sosyal medya mecrasına ihtiyaç var kim yeni bir kullanışlı sosyal ağ yaparsa Instagram da ki gençler oraya kayar 😅
Her ikisini de kulanıyorum İnstagram Tüketici genç kitlesi çok
Facebook daha güzel İnşaat tan tut mizah anlayışı Eski kültürü gençlik yıllarımızın sosyal medyası yeri farklı bu yüzden
İnstagram daha popüler olmaya başlayınca gençler facebook u bırakıp instagram a geçti yani kültür değil de daha çok kuşak farkı var bence.
Hangi amaçla kullandığı önemli.. sosyal platformlar insanı kültürlü yapsaydı gençler bu kadar özgüvensiz olmazdı..
Facebookçular kendilerini bilgin zanneden geri kafalı şartlanmış cahillerden oluşuyor. İnstagramcılarda kendilerini modern kültürlü zanneden popülarizm cehaletine saplanmış cahillerden oluşuyor.
Resmi kurum paylaşımlarını takip etmek için ikisindede hesabım var insanlar öyle saçma şeyler paylaşıp yazıyorlar ki beyin taşıyıp taşımadıkları şüpheli
Facebook’u genç kesim kullansa da genel de orta yaşlı insanlar kullanıyor.
Instagramı ise genelde genç kesim kullanıyor.
Facebook yaşlıların uygulaması farklı bi dünya instagram çook daha farklı bi dünya instagram da herkes mutlu gösteriş meraklısı zengin
İnstgram kullananlar kültürlü ve vizyon sahibi olmuyor. Artık herkes orada yani ne alaka kültür farkı
Facebook yaşlı kesimde çok var ınstagramda gösteriş merkezi. kültür olsada arayıp bulmak lazım
Facebook daha kültürel ve faydalı oradaki gruplar sayesinde çok şey öğrendim ve çoğu insan oradan ticaret bile yapıyor
facebook kullanan var mı hala :)
annem kullanıyor mesela instagram'a geçiremedik henüz.
kültür farkı yoktur diye düşünüyorum
Ikisinde kullanmadığım için bir bilgim yok bu konuda ama.. ikiside sosyal medya ikiside aynı diye düşünüyorum 🙄
Tabii ki var. İhtiyarlar Facebook'a dadanınca mahvettiler. Biz de onlara bıraktık.
Artık instagram da çöplüğe döndü o yüzden yok
Zannetmiyorum.
O da sosyal medya bu da ikisi aynı bokun suyu.
Facebookta değişik gruplar oluyor o yüzden hâlâ kullanıyorum.
Herhalde abi face artik dayilarin kahvehanesine donmus
Facebook ile twitter kullananlar arasında çok fark var.
Facebook adamdır bu arada diğer sosyal medya platformları Facebook yanında gereksiz kalıyor
Bir insanla diğer insan arasında bile kültür farkı vardır.
değişir bu ama genel olarak Facebook'u yaşı büyük kişiler ve ınstagramı gençler kullandığı için var
Tiktok deseydin kesinlikle kullananların bir IQ testine girmesi gerekiyor.
İkisini de kullanmıyorum yani onları bilmem ama benim türümde kesinlikle kültür farkı var.
Bence daha çok yaş farkı vardır 😃
İnsta daha çok genç işi pek Facebook kullanan yok
Facebook artık yaşlı kesimin tercihi oldu Instagram ise genç kesimin tercihi , kültür farkı oluyor bu yüzden tabi. En kültürlü platform twitter bana göre
Eskiden bu fark çok daha fazlaydı. Artık Facebook ve Instagram arasında bir fark göremiyorum
Face yaşlılar, twitter orta yaş kuşağı için ideal
Hayır sosyal medya sonuçta sanal başka bir şey değil.
Hiç birini kullanmıyorum ama her yer aynı artık eskidendi o farklar hey gidi facebook
Gençlerin instaya geçmesi 1, kavimler göçü 2
Facede yaşlı amcalar kaldı 😂
Hayır bence öyle bahsettigin gibi bir kültür farkı yok. Her iki sosyal ağı kullanıyorum. Ikiside benim için aynı.
10 sene oldu facebook kullanmayalı, instagramı da arkadaşlarla mesajlaşmak için kullanıyorum genelde.
Bence var. Facebook kullananların yaş ortalaması 30 ve üzeri neredeyse 😄 ınstagram daha genç bireylerden oluşuyor. Ama sonuç olarak ikisi de baya gereksiz hale geldi.
Facebook daha çok orta ve yaşlı kesim
Instegram genç ve orta kesim
Twitter Global yaşlı genç hepsi kullanıyor Facebook ile instegram arasında kültür farkı çok fazla var
Face daha alt kesim insana hitap ediyor. Emekli, köylü, taşralı gibi.
Sosyal medyaya göre kültürel dağılım mi olur? Bu nasıl bir kafa 🤣
Hiçbirini kullanmadığım için her ikisi ile de ilgili bir bilgim yok açıkçası.
Facefede fake çok, instagram bir tık daha ciddi. Hepsine yasal düzenleme geliyor bakalım.
Değişime kapalı dinazorlar orada kaldı. Her zamanki gibi eskinin daha iyi olduğunu düşünüyor ya da Instagram ne bilmiyorlar.
Facebook oyunları kaydetmek için kullanıyorum ama 18 yaşından belli 4 yıldır yani Instagram aktif kullanıyorum kültür farkı var mı bilmem
Ne alaka kii. Ikisini de kullanıyorum ama Instagram daha fazla vaktimi alıyor
Biri hac yolunda ihtiyar biri boş yapma dayı diyen tayfa genelde. Bakin genelde diyorum
Ya türkiyede facebook sadece orta yaşta kullanılıyor yurtdışında Instagram gibi aktifler
instagramdaki üyeler daha kibar olmaya çalışırlar hep :)
facebook kullanıcısı biraz daha az okumuş gibi geliyor bana
Bildiğin çağ farkı var
Var tabiki Facebook'u artık dayılar kullanıyor.
Genelleme yapmak yanlış ama var.
Face artık yaşlılar kullanıyor.
Jenerasyon farkı diyelim
Alakası yok sadece tercih meselesidir
Dağlar kadar fark var 😃
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?