Evet çok haklı. Çok doğru bir seçim yapmış. Sosyal medyanın yararları olduğu kadar zararları da vardır. Sosyal medya bağımlılığı zaman içerisinde insanların düşüncelerinin de değişmesine neden olmaya başladı. Endişeyi ve stresi tetikleyen tutumların gelişmesine sebep oldu. Takipçi sayısının kontrolü, beğenilerin artmayacağı kaygısı, her an kontrol etme telaşı beraberinde huzursuzluk, depresyon gibi olumsuz belirtilerin ortaya çıkmasına sebep oluyor. Ayrıca uyku bozuklukları, konsantrasyon güçlüğü en çok dile getirilen şikayetler olarak görülüyor. Sosyal medyanın zararları içinde belki de en çok göze çarpan değişen ruh halidir. Sosyal medya ve etkisi insanları zamanla bağımlı olma duruma getirebiliyor. Sosyal medya ve sorunları ilişkileri zedeliyor; sosyal medyanın sağlıklı ilişkiler üzerinde bile olumsuz etkilerinin olduğunu görebiliyoruz. Mobil cihazların hayatımızın her anında olması, ilişkiyi zedeleyen en büyük etkenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Oda içinde bir cep telefonunu varlığı bile bir çiftin diyaloğunun azalması için yeterli bir sebep olarak görülebilir. Narsizmi tetikliyor; herkesin kendini diğerlerinden farklı gördüğü hatta benzersiz hissettiği bir dünya oluşuyor. İnsanlar çevresine göstermek için geziyor, yemek yiyor ve fotoğraflıyor. Aslında tüm bunların sonunda tatminsizlik yaşıyorlar. Sosyal medya narsizmi gözler önüne seriyor. Uzmanlar tarafından, sosyal davranışların gerçek yaşamdaki asosyal davranış tutumları ile paralellik gösterdiği fark ediliyor
Twitter çok kullandığım bir şey değil. İnstagramı çok kullanırım. Burayı da son zamanlarda daha sık kullanmaya başladım. Burayı ve instagramı kapatmayı ara ara düşünüyorum ama instagramı kapatmayı bir türlü başaramıyorum. Burayı da bazen kafama takılan soruları sormak için kullanıyorum. Kapatsam bile o yüzden mutlaka geri açıyorum.
Gösteriş ve reklam yapıyor. Zaten kendileri kullanmıyor ki, bunun için özel insanlar tutuluyor. Sosyal medya uzmanları. Onlar yönetiyor sosyal medya hesaplarını
evet katılıyorum.. aslında eve internet çektirmemek avantaj. evde olmayınca istesen de kullanamiyor ve uzak kalıyorsun.. evde olunca alışkanlik. oluyor nasıl olsa ek bir para yok diye rahatça fazlaca vakit geçiriyoruz
Sosyal medyayı bize hizmet eden araçlar olarak düşünüp kontrollü bir şekilde kullanmaya çalışmayı daha faydalı buluyorum. Sosyal medyayı kapatmak deve kuşundan farksız.
Tom ilgi alanimda değil ama bu aralar bir çok ünlü detoks yapiyor Sanki fake hesaplari yokmuş gibi 😂 Ben böyle söyleyenlere pek de inanmıyorum o yüzden😁
Bence de tom bu konuda haklı. Sosyal medyada bile insanlar birbirlerine siber zorbalık yapıyor kavga ediyorlar. Bu da zihnen ve bedenen yıpranmaya neden oluyor.
Başta sosyal medya işlerine gireceksen bunu düşünmen lazım zaten ben umursamazdım herhalde ama kullanmayı sevmem
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Katılıyorum ikisini de kullanmıyorum çok daha iyi hissediyorum kendimi. Instagramda insanların sahte hayatlarını görmemek Twitterda olayları takip etmemek ömrü bir tık uzatıyor
Ana Sayfa > İnternet & Teknoloji > Sorular > Tom Holland, akıl sağlığını korumak için sosyal medyayı bıraktı. Siz de bazen sosyal medyayı bırakmak istiyor musunuz?