10kw güneşten elektrik üretme sistemini 30 bin tl'ye mal ediyorum sizce para yatırdıgıma değer mi değmez mi?

akülerini jel yerine kuru tip ve kendim bakımdan geçirdiğim çıkma akü kullandıgım için maliyetini bu kadar düşürebildim değilse bu 10kw sistemleri 60-65 binden aşağı kuruo satan yok piyasada. ne gerek var ki 30-35 bin tl fazladan para vermeye jel akü 100amper tanesi 3500 tl olmuş 10 tane gerekiyor 10kw enerjiyi depolamak için 35 bin tl sadece akü maliyeti oluyor, sıfır jel akü kullanmak bu yüzden mantıksız.

kuru agm akülerin bakımlarını da kendim yapacagım zamanla güçten düşüp arızalananları kendim hızlıca düzeltebiliyorum. Bu sebeple bana akü maliyeti çok düşük hale gelecek 12-15 bini geçmeyecek 10kw enerjiyi depolamak için gerekli akü maliyeti. siz ne dersiniz bu işe?

şu an 10kw enerjiyi şebekeden her gün tüketmeye kalksanız, aylık 440 TL elektrik faturasına yansıyor güncel elektrik fiyatlarına göre.

solar panel ve akülere toplamda benim yöntemimle 30 bin tl yatırarak 67 ayda yani 5.5 senede kendini amorti eder hale geliyor. 60-65 bine hazır sistem alsam kendini 10-11 senede amorti edecekti...

Sizce mantıklı mı değil mi?

Not: hesaplama senede 2400 saat güneş gören bölge için yapılmıştır. bazı güney bölgeler senede 2900 saat güneş gördüğü için daha da kısalıyor amorti süresi.

10kw güneşten elektrik üretme sistemini 30 bin tl'ye mal ediyorum sizce para yatırdıgıma değer mi değmez mi?
Cevapla