Çocuklar ve İnternet bağımlılığı? Çocuğumu internetten nasıl uzak tutarak büyütürüm?

Ya hangi çocuğa baksam telefon, tablet vs ile oynuyor. Oynarken de mutlu. Bugün eşimle konuşuyoruz diyor ki eskiden çocuklar sümüklü bir şekilde eve gelirdi şu çocuklara bakınca sümüğü geç sırtında, saçında ter olmuyor diyor. Şöyle bir bakıyorum da cidden çocuklar sokakta mutlu değil. Çevremde gözlemliyorum ve gözlemlerimin ufak bir kısmını sizle paylaşayım. Parkta bile çocukların sallanırken telefonla oynadığını görüyorum ya da kaydırak tepesinde birinin elinde telefon tüm çocuklar başına toplanmış. Arkadaşımın kardeşi neredeyse hiç uyumuyor saatlerce telefonda tablette. Evde herkesin şarjını bitiriyor. Evde 4 tsne telefon 2 tablet var. Gece hepsinin şarjı bitince uyuyor bu da sabah 7-8 falan yani. Eşimle çocuk yapmak istiyoruz ve cidden korkuyoruz. Bu şekilde büyümesini istemiyoruz. Bu şekilde kendini salak edip bağımlı olmasını istemiyoruz. Nasıl bir şekilde büyütmekiyiz. Hiç bir şekilde teknolojik alet kullanmaması onun için ilerde sıkıntı getirir mi? Kısıtlamalı bir şekilde versek bile durmadan telefon hayali kurarak diğer vakitlerini öldürsünde istemiyorum. Nasıl bir yol izleyeceğimi bilmiyorum. Ve bu çocuklarının nasıl düzeleceğini merak ediyorum ya da geleceklerinin nasıl olduğunu.
Çocuklar ve İnternet bağımlılığı? Çocuğumu internetten nasıl uzak tutarak büyütürüm?
Cevapla