Evet düşünüyorum. Maalesef gerçekten de öyle. Neredeyse herkes sanal ortamdan karşıdakini rencide etmeyi alışkanlık haline bile getirdi.
Diğer sosyal medya mecralarında insanlar başkasının hayatini kıskanıyor imrenmek değil bildiğin kıskanıyor ve benim hayatım böyleyken onun ki neden öyle diye sorgulamaya başlayıp karşıdaki kişiye oturduğu yerden bir sürü hakaret vs yazıyor. Maksat ne? Onun da kötü günü geçsin. Hem cinsine bile günde tonlarca kötü laf sıralayan insanlar var. Neymiş onun cildi daha güzelmiş, sevgilisi varmış... Online bir oyun oynuyorsunuz mesela oyunda öldünüz diye ya da takım sizin yüzünüzden kaybetti diye chate bir sürü rencide edici sözler sıralıyorlar. Belki de o insanın zaten günü gerçekten kötü geçiyor. Kafasını dağıtmak için o oyunun başına oturdu ya da o fotoğrafı eğlenmek için sosyal medyada paylaştı. Ve bazıları zorbalık ederek o kişinin gününü daha da kötü hale getirdi. Bunlar biraz daha ufak tefek şeyler tabi. İnsanlar çok daha kötüsünü yapıyor.
Hayat bir klavyenin arkasına sığınıp karşıdaki kişiyi sırf üzmek için belki de saatlerce oturup ne hakaret etsem diye düşünmek için çok kısa. Birinin hayatını kıskanıp onun gününü zehir edicem diye kendi gününü mahvetmek için çok kısa. İnsanlar bunu yapmaya bir an önce son vermeli.
Evet dusunuyorum bu sitede bir adet sapik vardi ve birine tecavuz etmenin ne kadar guzel oldugunu utanmadan dile getiriyordu cunku anonimdi kimse onu gormuyor bilmiyordu... ama bir pembe uyeyle onu site yonetimine sikayet edip savciliga basvurucagimizi soylediginde hemen korkup ozur diledi kacti...
teşvik ediyor bence. klavye başında aslan kesilenler normalde iki kelimeyi bir araya getiremeyenler pısırık tipler oluyor. özellikle ağzını bozarak konuşan seviyesizler. onlarla konuşmaya tartışmaya girmek bile zeka seviyenize hakarettir.