Bencem'e hoş geldiniz😊. Bu gün sizlere çocukluğum da en sevdiğim ve bağımlısı olduğum "Minecraft" oyununu anlatıcam.
Minecraft İsveçli geliştirici Markus Persson(Notch) tarafından geliştirilmiş ve 2011 yılında yayınlanmışdır. Oyunda küplerle çeşitli yapılar yapılmaktadır.

Oyunun hayatta kalma ve yaratıcı olmakla 2 türü var. Bununla beraber tek oyunculu ve çok oyunculu modlara bölünüyor

Hayatta kalma yani Survival World
Oyunun bu türünde dünyaya hiçbir eşyanız olmadan gelirsiniz. Ekranın altında can ve açlık barı var. İlk olarak ağaç kırıp daha sonra onu tahtaya dönüştürüp çalışma masası sayesinde istediğiniz eşyayı hazırlaya bilirsiniz. Akşam olmadan kendinize geceyi geçirmek için bir yer inşa etmelisiniz çünkü gece olunca zombi, iskelet adam ve örümcekler size saldırmaya başlar. İstediğiniz yerlere giderek keşif yapabilir,farklı farklı köyle bulabilir ve köylülerle ticaret yapabilirsiniz. Mağaralara inerek taş, kömür, demir, altın, zümrüt ve elmas bularak kendinizi daha çok geliştirebilirsiniz

Minecraftın eski sürümlerinde zombiler tahta kapıyı kırarak içeri girebiliyordu ancak sonraki güncellemelerde bu özellik artık olmadı
Yaratıcı yani creative world
Oyunun bu modunda sınırları istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz. Blokları dilediğini gibi kullanarak yapılar yapabilirsiniz. Can ve ya açlık barı olmadan oynarsınız. Yaratıcı modda uçabilirsiniz ve canavarlar size bir şey yapamaz. Bariyer, komut bloğu ve boşluk bloğu gibi malzemeleri sadece kod yazarak alabilirsiniz

Çok oyunculu mod
Tek başına oynanıldığı gibi çok oyunclu mod ile oynayabilirsiniz bu oyunu ben genelede hep tek oynadığım için pek fazla anlamıyorum. Bu yüzden arkadaşım @Alphonse55 e sordum o online mod hakkında bilgi verdi 😅
Online dediğimiz 'Çok Oyunculu' mod benim sunucularda oynadığım,sunucular yönettiğim zamanlarda
factions yani 'klanlar'şeklinde oynanıyordu.Herkes klanlara girmek zorunda değildi.Klanı
olmayan oyuncuya klanı olan oyuncu vuramazdı şeklinde ayarlamalar yapardık.Online modun keyifli
yanı devasa bir haritada yüzlerce oyuncu rekabet halinde olması.Tabi bu hal böyle olunca
hileye başvuranlar,vip satımları falan da oluyordu.Hileyi gerekli pluginler 'eklentiler' ile
en az seviyeye indirebiliyorduk.Biz kurucu ve adminler vanish 'görünmez' modda oyuncuları
izler ve takip edip cezalandırdığımız bile olurdu.Bir çok plugin mevcut olur bu tarz sunucularda
Basit kodlama bilgileriyle bunları kendimize göre ayarlardık.Tabi sonralarda factions sunucular
yerini HungerGames 'Açlık Oyunu', Skyblock 'ufacık alandan devasa şeyler yapabildiğiniz',Creative
'Yaratıcı' modlu serverlar bir ton farklı yapıtlar çıkmaya başladı.Biz son factions bükücüler
olarak kaldık 😊 MANGO isimli belalı bir ekiptik 😊
Boyutlar
- Nether
Bu boyut nether taşı, magma bloku, ruh kumu, ruh toprağı, basalt, lavlarlar ve nadir olarak bulunan altın, kuvars ve antik kalıntı ile kaplıdır. Zombi piglin, hoglin, piglin, ghast, magma küpü, enderman ve wither iskeleti burada yaşamaktadır. Ghast havada uçar ve alev topu atar. Alaz(blaze) ise alev topu fırlatır. Obsidyen ile geçit (nether portal) oluşturarak Nether'a gidebilirsiniz.

- End
Bu boyutta Endermanlar ve Ender Ejderhası bulunmaktadır. Burada end taşı ve obsidyenler bulunur. Ender Ejderhası öldüğü zaman End'den dünyaya geçiş geçidi çıkar. Ender gözü sizi End portalinin yanına götürür. End Portal bloklarının üstüne ender gözlerini koyun ve End'e gidin. Ender Ejderhasını öldürdüğünüzde bir nevi oyunun sonuna gelmiş olursunuz

End'e giderken balkabağını kafanıza takarsanız Enderman size saldıramaz. End'de yatak koyup yatmaya çalışırsanız yatak patlar. Ayrıca 1.9 sürümü ile birden fazla Ender Ejderhası ve End Şehri oyuna eklenmiştir. Şehirlerde Kanat yani "Elytra" bulunmaktadır. Ve bu şehirlerde Shulkerler spawn olabilir, bunlardan düşen malzemeler ile Shulker Kutusu yapabilirsiniz. Bu kutular içine koyulan eşyaları düşürmez. Bir nevi çanta görevi görüyor.
Büyüler ve iksirler
Zırhlarınızı, kılıçlarınızı ve s gibi eşyalarınızı daha güçlü hale getirmek için büyü basabilirsiniz. Büyü basmanız için örs ya da büyü masası gerekir. Büyü masası yapmak için size elmas, obsidyen ve kitap gerekir. Büyüyü basmak için levelinizin (xp) yüksek olması ve madene inerek Lapis Lazuli toplayabilirsiniz.

Bana göre böyle mükemmel bir oyunun tabii ki bilgisayar dışında telefonda oynamak için bir versiyonu olmalı dimi?😄. Minecraft dışında Minecraft Pocket Edition versiyonu bulunmaktadır. Apk ile telefona indirip kurulabilir
Umarım bencemi beğenmişsinizdir. Keyifli okumalar😊💛
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
Emeğine sağlık, harika ve detaylı bir yazı olmuş, teşekkür ederim, güzel bilgiler.
Bir ara çok oynardım yaa ama uzun siyah bir yaratık vardı neydi adı ulan onun yüzünden oyuna bir süre giremiyordum ödüm b*kuma karışıyordu shsjsksa
Enderman😂😂
Slenderman adı batısıca ha birde başka boyuta gitmiştik arkadaşımla cehennemdeydik havaya bir baktım has... o ne lan beyaz devasa bişey ağızı bile ürkütmeye yetti yaklaşacak gibi olunca hemen geri döndüm lan 😂😂😂
Slenderman gerçeği oyundaki enderman mor gözleri olan kafana balkabağı taktınmı bir bok yapamıyolar dkmdkfkf
Orasını ilk defa duydum ama harbiden sinir bozucuydu bir geliyor kayboluyor sonra bir anda yakınına beliriyor var ya ona her denk geldiğim de telefonu elimden bırakıp az sövmedim shsjaka
Bende ilk başlarda korkuyodum sonra alışıyo insan djjdv
Ben bıraktım ama her neyse gene de iyiydi tabi 😂
müdavimiyim herfırsatta da oynarım kendime şehir kurmuşluğum var zombi köylülerden kurtardıgım köylülerle medeniyet kurmuşluğum var son gelen rtx özelliğide oyuna dehşet bir hava kattı vr özelliği olsada içinde yaşasam diyorum bazen. D
Ey gidi 2013 yıllarında çok oynardık :D Güzel olmuş eline sağlık
Minecraft oyunu ilk başlarda bağımlılık yapıyor ama sonra tüm oyunlarda olduğu gibi sıkıcı gelmeye başlıyor. Oyunun yaratıcılık modu ve hayatta kalma modları çok güzel.
Bu tür küp oyunlarını hiç sevmem ya😅
Hiç oynamadım knk
Çok şey kaçırdın knk 😂
Olabilir msbsmsbn
oyunun eski sürümleri azda olsa iyidi
Okumaya üşendim görşz
Pislilkkkk na h eig veririm sana
Aaaaaahhhhhhh mideme ağrı girdii
Afiyet olsun tt
Afiywt olsun? Dkdklx