1960-1970 yıllarında Rusya ve Amerika arasında başlayan havalı uzay yarışında Amerika güzel yol kat etmişti. Apollo programı kapsamında 6 kez aya insanlı yumuşak inişli gerçekleşmiş ve bir defa da aya gitmek üzere olan ekip ölümle burun buruna gelmişti. Evet Apollo uzay görevinde 3 uzay kahramanı tüm olumsuzluklara rağmen kanlı canlı dünyaya dönmeyi başardı.
Amerika 6 kez aya insanlı inişi hedefledi

Sovyet rusya ile başlayan bu uzay yarışında Amerika 6 kez aya insanı inişi denedi. Aslında her bir apollo görevi bir sonraki göreve zemin hazırlama aşamasıydı. apollo 11 ile Amerika aya insanlı inişi gerçekleştirmeyi başarmıştı. Devamında apollo 13, apollo 14, apollo 15, apollo 16, apollo 17 ile bu proje son bulmuştur. Peki apollo 13 neden yok ?
Apollo 13 neden yok?

Apollo programı kapsamında apollo 13 görevinde dünyadan 300.000 uzaklıkta Satürn V roketinin oksijen tankında gelen patlama ile uzay yolcularının hayatta kalma mücadelesi başlamıştır.
Houston, We Have a Problem!

Yabancı dili zayıf olanlar için hemen başlığı tercüme edeyim; houston bir sorunumuz var! demek oluyor bu. kennedy uzay merkezine apollo 13 astronotlarından gelen bu acı çağrı yürekleri burktu. Sonuç olarak uzay ile astronotların hayat garantisi olarak sözleşmesi yok :( Zekalarını ve tüm bilgilerini kullanmaları gerekiyordu.
Uzay aracının enerjisi tükenmeye başlamıştı

Jim Lovell, Jack Swigert, Fred Haise Bu üç kahraman 56 saatlik yolculuğun ardından böyle bir sorunla karşılaşınca hemen tüm kaynaklara göz atmaya ve yardım çağrılarında bulunmaya başladılar. Apollo 13 görevi başarısız olacaktı çünkü oksijen tanklarındaki gaz hızla uzaya yayılıyor ve astronotlara gerekli olan oksijen ve enerji tükeniyordu.
Astronotlar boğulma riski taşıyordu

Oksijen seviyesi azaldıkça azalıyordu. Astronotlar ay kapsülüne geçerek dünyaya inmeye çalışacaklardı. Ayın etrafından manevra yaparak dünyaya geleceklerdi. Tasarruflu olmaları gerekiyordu. Bu esnada astronotlar soğukla, havasızlıkla mücadele etmek zorundaydılar.
Kalkıştan 6 gün sonra apollo 13 dünya yörüngesine girdi

Kalkıştan 6 gün sonra apollo 13 dünya yörüngesine girdi ve ay kapsülü ayrıldı ısı kalkanı halinde dünya atmosferine girdi. Astronotlarla olan bağlantı 3 dakika kadar kesildi ve uzay merkezindekiler nefesini tuttu. Sonra 3 paraşüt açılıp astronotlar kanlı canlı, sapasağlam dünyaya indi.
Yukarıda bahsettiğim gibi sonuçta uzayla insanların anlaşması yok. Komple infilak etseydi belki de oracıkta uzaya karışacaklardı. 3 uzay kahramanı bir şekilde zorlu mücadele sonrasında canlı şekilde dönmeyi başarabilmişler. :)

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 

En İyi Cevaplar