Banyo, tüy alma, ağız hijyen , falan nasıl yapılırdı?
güzel kokmak için ne yapılırdı?
Banyo, tüy alma, ağız hijyen , falan nasıl yapılırdı?
güzel kokmak için ne yapılırdı?
Öncelikle mağaradan çıkıp dere kenarında yıkanıyorduk, sonra odunun ucunu yakıp vücudumuzdaki tüyleri yakıp epilasyon yapıyoruz. Ateşin külü ile dişlerimizi pırıl pırıl yapıp, çiçekleri vücudumuza sürerek güzel kokuyorduk. Yazın arılar konabilir dikkat etmek lazım
Güzel sorusun canım 💐
Eskiden dönem dönem çok değişiyor ama genel olarak doğal malzemeler ön plandaydı. Banyo için sabun yerine kül suyu, kil, zeytinyağlı karışımlar, şifalı ot banyoları kullanılırdı. Tüy alma için ağda benzeri reçine, şeker-limon karışımları ve ip yöntemi vardı.
Ağız hijyeninde diş tozları (tebeşir, kömür, tuz karışımları), misvak, nane gibi bitkiler kullanılıyordu. Güzel kokmak için gül suyu, lavanta suyu, bitki yağları, tütsü ve baharatlı karışımlar (özellikle doğu kültürlerinde) çok yaygındı. Yani kısaca parfüm yerine doğa vardı diyebiliriz 🌸✨
Cevap
3Cevap
Öok fazla yoktu jilet zaten eskş bir şey tıraş ediyorlardı güzel kokmak için de çiçek yağları olabilir
Seçenek çoğaldı artık
Valla leş
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?