Aslında çok fazla kahveye düşkün biri değilim ama son dönemde yoğunluktan dolayı dinç kalmak için çok tüketir oldum. Bu günlerde de sivilcelerim çoğaldı. Kafein sivilceleri etkilemiş olabilir mi? Bilenler var mı? Kahve sivilce yapar mı?

Aslında çok fazla kahveye düşkün biri değilim ama son dönemde yoğunluktan dolayı dinç kalmak için çok tüketir oldum. Bu günlerde de sivilcelerim çoğaldı. Kafein sivilceleri etkilemiş olabilir mi? Bilenler var mı? Kahve sivilce yapar mı?

Selam tatlım. Kahve ve cilt ilişkisi hakkında ben de birkaç bir şey söylemek istiyorum. :) Özellikle kafeinin ve kahvenin sivilce üzerinde ne kadar etkili oluyor ona değineyim.
Hepimizin sevdiği kahvenin içindeki kafein hakkında hep bir tartışma var. Kafein aslında doğrudan sivilceye neden olmaz. Kafein sinir sistemi üzerinde uyarıcı bir etki yaparak vücudunun stres hormonlarını arttırır. Stres hormonları da, özellikle kortizol cildin yağ üretimini artırma şansı var. Bu da gözeneklerin tıkanmasına ve sivilcelerin oluşmasına sebep oluyor. Kafein dolaylı olarak sivilceye katkıda bulunuyor diyebiliriz. Eğer sivilce problemin varsa kafein tüketimini biraz azaltmak iyi olur.

Her şeyin fazlası zarar derler değil mi? 😀 Kahve için de bu geçerli. Vücudunun su dengesini bozar. Kahve idrar söktürücü bir etkiye sahip olduğu için vücudu susuz bırakma şansı var. Dehidrasyon, cildin kurumasına, yağ bezelerinin daha fazla yağ üretmesine ve nihayetinde sivilcelerin çıkmasına sebep olur.
Kahve tüketiminin bol şekerli ve kremalı olması da sivilce yapıcı etkisini çoğaltır. Fazla şeker ve süt ürünleri ciltte iltihaplanmayı tetikleyebilir. Kahveni şekersiz, kremasız veya bitkisel sütlerle içmeyi denemek daha iyi.

Kahvenin sadece kötü etkileri olmadığını söyleyebilirim. Kahvenin içinde antioksidanlar bulunur bu da cildin yaşlanma belirtilerine karşı savaşına sebep olur. Kahve maskeleri cildi canlandırır ve daha parlak görünmesini sağlar. Tabii kahve tüketimini dengeli yaparak hem içten hem de dıştan cildine iyi bakman en doğrusu olacaktır. Kahve tüketirken bol su içmeyi unutma bu dengeyi sağlamak cildinin daha sağlıklı görünmesine yardımcı olabilir.
Umarım bu bilgiler işine yarar. 🤗
Çok fazla kahve tüketmek cildinizde mevsimsel olarak kırışıklıklar oluşturur ve zamanla bu kırışıklıklar gevşemeye başlar. Ayrıca yapılan araştırmalara göre çok fazla kahve tüketen insanların ciltlerinde az tüketenlere göre daha fazla yaşlılık belirtilerinin olduğu gözlemlenmiş.
Kahvenin sivilceye neden olduğunu gösteren net bir kanıt yoktur. Ancak kahvenin içine neler koyduğunuza ve ne kadar içtiğinize göre, var olan sivilcenin durumunu kötüleştirebilir. Yine de sivilcesi olan birçok insan ölçülü miktarlarda kahve içebilir.
Kahvenin türüne bağlı. Instant kahvelerden içiyorsan zaten sivilceden tut kilo bile yapar. Normal espresso, filtre kahve, türk kahvesi içiyorsan yapma ihtimali çok düṣük ama süt veya krema ile içiyorsan 99% yapabilir.
Şuruplu kahveler mi tercih ediyorsun onların şeker oranı çok yüksek belki o yüzden oluyordur benim de hergün 1 bardak duble shot espresso vardır sivilcem yok şeytan kulağına kurşun 🫠😬
Cevap
6Cevap
Evet tetikler. çünkü kahve stresi arttırır streste sivilceleri
kahvenin sivilce yapacağını sanmıyorum
sadece çok fazla kafein tüketmek cilt sağlığına ve kemiklere iyi gelmediğini biliyorum
sivilcenizin başka bir çıkış nedeni olmalı
Sanmam daha çok kan dolaşımını hızlandırır. Çok şekerli içiyorsan ondandır ama kahveyle alakası yok bence.
Sütsüz şekersiz içiyorum kaç bardak bende sivilce yapmıyor
Tetikler. Benim cildiye doktorumun sivilce için yasakladığı besinlerdendi
Kahve değil şeker ve kahve kremaları sivilce yapar.
Evet tetikler, herkesten herkese değişir tabi bende öyle bir şey olmuyor
Tetikliyorsa yandıkkk kahvemden vazgeçemem :(
Kahve sivilce yapmaz içine eklediğiniz yağlı sütler veya kremalar sivilce yapar.
Tabiki sebebi odur
Evet kafein sivilce yapar
Şekerli içiyorsan şekerdendir
kremalı içiyorsan yapabilir.
Zannetmiyorum
Evet tetıkler
Tetikliyor demek ki
Tetikleyebilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?