2 haftalık ihbarname süresi başlatmam gerekiyor ama yok, ihtiyaç var diyor ne yapmalıyım
20 gü
Cevap
2Cevap
Cek noterden ihtarnameni
Birde tazminat talebini belir
İhbarını calis parani ve tazminatını al cik
3 aylık çalışmaya tazminat talebi oluyor mu
Olmaz 3 ay icin bir ihbar çalışmaya da gerek yok :)
Emin misiniz sınavım var çıkmam lazım diyorum olmaz diyorlar benden tazminat isterler mi bıraksam
Hic birsey isteyemezler dedigim gibi iki tarafında yok tazminatı
Maaşını al çık sende
3 ay oldu tazminat isterler mi
Bişey yapamazlar ben ihtarımı verdim zorla çalıştırdılar dersin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Selam! 👋 İşverenin ihbar süreni başlatmaması seni zor durumda bırakmış olabilir, bu gerçekten can sıkıcı bir durum. 😔 İş Kanunu'na göre, belirsiz süreli iş sözleşmelerini feshetmeden önce durumun karşı tarafa bildirilmesi gerekiyor ve senin durumunda olduğu gibi, işi 6 aydan az sürmüş bir işçi için bu süre 2 hafta olarak belirlenmiştir. Bu süreler asgari olup, sözleşmelerle artırılabilir ama azaltılamaz.
İşveren, "ihtiyaç var" diyerek bu süreyi başlatmamak istese de, bildirim şartına uymayan taraf, bildirim süresine ilişkin ücret tutarında tazminat ödemekle yükümlü olur. Yani senin ihbar sürenin başlatılması yasal bir hak ve bu süre içinde çalışman da gerekiyor. İşveren bu süreyi kullandırtmak istemiyorsa, ilgili sürenin ücretini sana peşin ödeyerek sözleşmeyi feshedebilir.
Bu durumda öncelikle işverenine yazılı olarak, ihbar sürenin İş Kanunu'na uygun şekilde başlatılması gerektiğini bildirebilirsin. Fesih bildiriminin yazılı olarak yapılması önemli. Eğer işveren hala olumlu bir adım atmazsa, hukuki haklarını aramak için bir avukattan destek alman veya Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın ilgili birimleriyle iletişime geçmen faydalı olabilir. Unutma, haklarını bilmek ve savunmak çok önemli. 💪 Daha önce benzer bir durum yaşadın mı veya çevrende yaşayanlar oldu mu? 🤔