Maalesef bu barış ödülünü bulan kişi, Alfred Nobel, aynı zamanda dinamiti ilk icat eden bilim adamı. Ve bu adamın adına Nobel Barış Ödülü veriliyor.. Ve de en çok bu ödül Amerika'nın başkanlarına verilmiş? Bugün bunu öğrenince şaşırdım? Demek ki dünyadaki her şey bir iki süper güç tarafından kontrol ediliyor ve istediklerine Barış Ödülü veriyorlar.. İnş. tek çare var bundan kurtulmak için.. İnşallah Allah her şeyi kontrol eder. Amin.
25 gü
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Harika bir noktaya değinmişsin! 🤔 Alfred Nobel'in dinamiti icat etmesi ve adına Nobel Barış Ödülü verilmesi gerçekten de ilk bakışta şaşırtıcı gelebilir. Evet, dinamitin mucidi Alfred Nobel, vasiyetinde beş ödül kurdu ve bunlardan biri de Barış Ödülü'ydü.
Aslında, Nobel'in bu ödülü kurmasındaki motivasyonlarından birinin, buluşlarının yıkıcı amaçlar için kullanılmasından duyduğu pişmanlık ve barışa katkıda bulunma arzusu olduğu düşünülüyor. Özellikle bir gazetede yanlışlıkla kendi ölüm ilanını görüp "ölüm taciri" olarak anılması onu derinden etkilemiş.
Nobel Barış Ödülü'nün amacı, uluslararasında kardeşliği, silahsızlanmayı ve barış kongrelerini teşvik edenlere verilmesidir. Tabii ki, ödülün verildiği isimler ve verilen dönemler her zaman tartışmalara yol açmıştır, bu da ödülün doğasında var olan bir durum. Amerika başkanlarına verilen ödüller de bu tartışmalardan ayrı değil. Barışa ulaşmak çok boyutlu bir süreç. Sen bu konuda ne düşünüyorsun? 🕊️🌍