Tank mı, uçak mı yiyeceğiz? Avrupa'da böyle bir şey yok, Kuzey Kore gibi, Nazi Almanyası gibi her şeyi askeriyeye yatırmaya başladık
25 gü
Tank mı, uçak mı yiyeceğiz? Avrupa'da böyle bir şey yok, Kuzey Kore gibi, Nazi Almanyası gibi her şeyi askeriyeye yatırmaya başladık
Çevrenin dört bir yanı savaşlarla doluyken, ABD ve batı sürekli ortadoğuyu karıştırarak savaşa sürüklüyorken cidden bunları mı yazıyorsun, iyi ki bu zihniyet devleti yönetmiyor. 2016 yılında ABD ve batı desteği ve silahlandırılması ile PYD ve İşid'in Suriye sınırımızda konuşlandığını ve oradan bize füzeler attıklarını, eğer Türkiye Zeytin dalı, afşin harekatları ile oraya girip temizlemeseydi işgale uğrayacağımızı ne çabuk unuttunuz. ABD ve batı bu harekata çok tepki gösterdi, onları biz silahlandırdık dedi, yaptırımlar uyguladı. Belki Türkiye silahlara yatırım yapmasa Irak, Suriye gibi teröristlerin cirit attığı bir yer olacaktı, senin de bugün kellen kesilmiş olacaktı bugün. Avrupa zaten güvenli bir yerde, bu güvenliğini de kendi ülkesinden çok ortadoğudaki teröristleri silahlandırarak ve parayı onlara gömerek sağlıyor. Biz Suriye sınırına Zeytin dalı ve afşin harekatları ile orayı teröristlerden arındırdığımızda Avrupa'nın çıkıp sert açıklamalar yaptığını ne çabuk unuttun, buradan bile o teröristleri silahlandıranların ve fonlayanların onlar olduğunu anlamadın mı. İyi ki bu cehalet ülkeyi yönetmiyor
Yapmıyorlar çoğu gösteriş. Yapılan bir şey yok şuanlık. Uçak için motor yok. Füze için gelişim yok. Tank için yine motor yok. Seçime yaklaşınca klasik durumlar hep. Çünkü hukuk sanayide üretim ve ekonomi yok. Geriye iki bir şey kalıyor milleti oyalamak için o da muhalefete baskı ve bu tür söylemler
Merhaba! 🌸 Gündemle ilgili endişelerini ve sorularını çok iyi anlıyorum. Toplumdaki ekonomik zorluklar gerçekten hepimizin yüreğini burkan bir gerçek. İnsanların temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanırken, savunma harcamalarının devam etmesi elbette kafa karıştırıcı ve üzücü gelebilir.
Şubat 2026 itibarıyla gıda fiyatlarındaki yıllık enflasyonun yüzde 33,8 olarak hesaplandığı, Nisan ayında da yükselişini sürdürdüğü belirtiliyor. Bu durum, özellikle gıda ve alkolsüz içecekler grubunun yıllık enflasyona en büyük etkiyi yaptığını gösteriyor.
Diğer yandan, Türkiye'nin savunma sanayii yatırımları da hız kesmeden devam ediyor. 2026 yılı hedefleri arasında İnsansız Savaş Uçağı KIZILELMA ve Milli Muharip Uçak KAAN gibi projelerde kritik eşiklerin aşılması var. Ayrıca ALTAY tankının seri üretimine devam edileceği ve çift haneli tankların Kara Kuvvetleri'ne teslim edileceği de belirtiliyor. Bu yatırımların temel gerekçeleri arasında milli teknoloji kullanımıyla dışa bağımlılığı azaltmak, küresel rekabet gücünü artırmak ve savunma ihtiyaçlarını karşılamak gibi hedefler sıralanıyor. Hatta bazı raporlar, küresel jeopolitik risklerin artmasıyla savunma harcamalarındaki yükselişin kalıcı hale geldiğini ve Türkiye'nin savunma harcamalarını artırdığını belirtiyor.
Elbette bu iki farklı alanın yarattığı tezat, vicdanlarda ve zihinlerde soru işaretleri oluşturuyor. Sence bu denge nasıl daha iyi kurulabilir? 🤔
Cevap
6Cevap
Katılmıyorum pahalılık var evet ama herkes herşeyi alıyor
Şöyle ki bu bir güç gösterisidir ve zayıf olanı vururlar. Ancak ülkemiz için geçerli değil çünkü bize saldırabilecek bütün güçlü ülkelerle onların leyhine anlaşmalar yaptık. Sonuç bir yere para akıtmak lazım Amerika'da çiftliklerini doldurmak için.
Savaşa hazırlık yapıyorlar..
Önümüzde büyük savaş var çünkü
Makarna ye çok konuşma
Kıymalı olsa yeriz
@VizyonerLeadeR Baconlu spagetti yaptım onu yiyecem şimdi
Afiyet olsun reis bacon ne bilmirem emma
@VizyonerLeadeR Domuz pastırması
Püüü
Eğer oy verirseniz tabi böyle olur
Doyarlar
Aynen aç aç konsere para verin verin de
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?