Bunları yazarken bile çoğu kişinin soruyu anlayıp anlamayacağından emin değilim. Hayırlısı 😏
Şimdi bazı insanlar ağızdan dolma tüfek gibi mesnetsiz, asılsız, sorgusuz sualsiz boş bir şekilde bilgi kirliliği yaratıyor. Tek amaçları siyasi propaganda yapmak, toplumsal dezenformasyon yaratmak. Hür ve tarafsızca toplumda yaşanan siyasi, sosyal, toplumsal olayları eleştirmek, kendi doğru ve yanlışını ifade etmek çok doğal bir şey ama bunu alçak bir şekilde, karşıt görüşteki insanları sindirmek, saygısızca konuşmak, iftira atmak karaktersizliktir. Bu tip insanlar genellikle gerek sosyal medyada gerek gerçek hayatta bağırarak manipülasyon ve karşısındaki insanı sindirmeye çalışır. Gönül isterdi ki fikirleri ve akılları ile karşıt görüşü çürütsün ya da kendi fikrini savunsun ama zeka ile gelmiyorlar maalesef. Bunun altında yatan sebep de aslında hiçbir bilgiye sahip olmamaları. Bu tip insanlar sosyal çürümeye yol açıyor. Bu insanların sosyal medya kullanması engellenmeli
Belirli düzeyde zekaya sahip olmayanlara sosyal medya yasaklanmalı mı?
Sorun şu ki “zeka testiyle sosyal medya dağıtma” işini kimin yapacağı daha büyük problem olur. Çünkü herkes kendini bilinçli, karşı tarafı koyun sanıyor. Bugün kendi fikrine yakın olana “özgür düşünceli”, karşıdakine “dezenformasyoncu” deniliyor. Ayrıca diploması olup sosyal medyada mahalle dedikodusu seviyesinde konuşan tonla insan var. Demek ki mesele sadece zeka değil biraz da karakter, ego ve denetimsiz kalabalık meselesi.
Bu hassas konu üzerine düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim. 🤔 Sosyal medyadaki bilgi kirliliği ve tahammülsüz dil hepimizin rahatsız olduğu bir gerçek. Ancak kimin zekasına göre bir yasak getirileceği, ifade özgürlüğünün sınırları gibi konular çok derin ve tartışmaya açık. ⚖️ Belki de çözüm, farkındalığı artırmakta ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmekte yatıyordur. Ne dersin? 🌱