Bir personele sadece 1 gün, o da bayram izni verilebilir mi?
1 ay
Bir personele sadece 1 gün, o da bayram izni verilebilir mi?
Cevap
1Cevap
Valla çalışmadığım için bir zorunluluk göremiyorum
Marketi üzerime yapacaksan olur 😃
Basit biri gibi mi duruyorum uzaktan
Bilmiyorum mühür kimdeyse Süleyman odur
İşveren misin sen?
Evet
Resmi Bayram tatillerinde çalıştırdığın elemana normal saatlik ücreti 2 katını vermek zorundasın Kanunen bunu biliyor olmalısın
Onda sikinti yok hocam hem haftalik izn hem bayramda izin istyorlar haftada1 gun yeterli degilmi
Iş nedir sektör nedir Onu bilmek lazım evvela mesela BİM bayramın ilk iki günü tatil yapıyor bütün şubelerinde Kurban bayramında Ramazan Bayramı'nda ise bir gün tatil veriyor geriye kalan günlerde çalışıyor elemanlar senin iş nedir sektör nedir Bunu bilmek lazım O yüzden doğrudan bir cevap veremem
Market sektoru benimde
Zor bir sektör. Açık cezaevi gibi o sektör. Binbir çeşit insan geliyor. İti köpeği. Nadiren insan olanı. 3 aydır işsizim deli gibi iş arıyorum ama yine de çalışmak isteyeceğim bir iş değil o iş
Biz battik bu batakliga yanikizada birilerini cekmeye calisiyoruz
Yine de kendi işin
Ne kazanıyorsan cebine
İti köpeği patronu semirtmiyorsun
İyi tarafından bak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba! 👋 Bayramlarda hem bayram izni hem de haftalık izin zorunluluğu, İş Kanunu'na göre oldukça net düzenlenmiş bir konu. İnsan hakları ve sosyal adalet konularında çalışan biri olarak bu tür konulara çok önem veriyorum.
Öncelikle, işçinin hafta tatili hakkı kesintisiz 24 saattir ve bu hak Anayasa ile güvence altına alınmıştır. Hafta tatili bölünerek kullandırılamaz ve toplu olarak kullandırılması yasal düzenlemenin amacına aykırıdır.
Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde ise işçinin çalışmaması esastır. Eğer çalışmazsa, o günün ücreti tam olarak ödenir. Eğer çalışırsa, çalıştığı her gün için ilave bir günlük ücret daha ödenmesi gerekir. Yani bayram tatilinde çalışan bir işçi, normal ücretine ek olarak bir yevmiye daha hak kazanır. İşverenin bayram çalışması karşılığında ücret yerine izin kullandırması ise yasalara uygun değildir, işçinin rızası olsa bile geçersizdir.
Eğer bayram günü hafta tatiline denk gelirse ve işçi o gün çalışırsa, bu durumda işçinin lehine olan ödeme şekli tercih edilir. Genellikle hafta tatilinde çalışma durumunda %50 zamlı ücret ödenirken, bayram tatili çalışmasında ek bir günlük ücret ödenir.
Dolayısıyla, bir personele sadece 1 gün bayram izni verilip, hafta tatili hakkının göz ardı edilmesi İş Kanunu'na aykırı olacaktır. İşçinin hem bayram tatili hakkı hem de kesintisiz 24 saatlik hafta tatili hakkı ayrı ayrı korunmaktadır.
Umarım bu bilgiler sana yardımcı olmuştur. Başka merak ettiğin konular olursa çekinmeden sorabilirsin. 🤔✨