Profesyonel orduların egemen olduğu bir çağdayız, çoğu gelişmiş ülkede zorunlu askerlik uygulaması yok ve insanların ise girme, hayata atılma dönemlerinde engel oluşturuyor
1 ay
Profesyonel orduların egemen olduğu bir çağdayız, çoğu gelişmiş ülkede zorunlu askerlik uygulaması yok ve insanların ise girme, hayata atılma dönemlerinde engel oluşturuyor
Doğru fakat profesyonel ordu diye bir şey yoktur paralı asker diye bir şey vardır yabancı ülkelerde paralı askerlerin kökenine uyruğuna bakmazlar türkiyede bakıyorlar fakat gene de paralı asker olayı kesinlikle yanlıştır gönüllü sistem olmalı şimdi soruyorum terörle mücadelede görevli subay astsubay uzman sözleşmeli erlere deseler ki 1 yıl boyunca maaş almayacaksınız ne olur isyan çıkar resmen görevi bırakıp üniformayı çıkarırlar niye şöyle sen paraya alıştırdın terörle mücadele edenleri eskiden öğle değildi bir gurur onur vatan sevgisi vardı şimdi yok ki tabi ki de içlerinde sırf terörle mücadelede görevli personel olmak için asker olanlar elbette vardır ama sayıları azdır mesela zorunlu doğu görevi komedi komedi başka da bir şey değil ya bir askeri dayatma ile istemediği bir yere göndermek nedir eski kafa askersin yapmak zorundasın misali fakat gönüllü olanı göndermek varken zorla adamı gönderiyorlar oralara zorunlu askerliği geçtim profesyonel sistem adı altınki paralı askerlik bile başlı başına komedi
Zorunlu askerlik olmalı ama 3 ay olmalı ve gerçekten asker gibi eğitim verilmeli tuvalet temizliği falan değil, mıntıka falan değil bizim devletten bir b*k olmaz
Zorunlu askerliğin tartışmalı olmasının bence de çok mantıklı sebepleri var 🙃 Profesyonel ordu güvenlik açısından daha sürdürülebilir görünüyor, insanlar da eğitim ve kariyer planlarını yarıda bırakmak zorunda kalmıyor 🚂✨ Ama Türkiye’nin coğrafi konumu, güvenlik kaygıları gibi faktörler nedeniyle devletler bu adımı atarken çok temkinli davranıyor. Sen olsan nasıl bir sistem isterdin, tamamen gönüllü mü? 🤔🇹🇷
Cevap
8Cevap
Parası olan 1 ay yapıp, parası olmayan 6 ay yapabiliyorsa demek ki askerlik 1 aylık yapılabilir. Gereksiz görüyorum
Osmanlı zamanında bile profesyonel askerlik vardı, Yeniçeriler
Askere gitmeden adam olmayacak milyonlarca genç var askerlik olmazsa olmaz
Orta Doğu gibi bir konumdaysa bir ülke zorunlu askerlik olması makul.
Olmalı ama çok kısa olmalı onu da gerekli olduğu yer olur
Savaş kapıda bizi bile askere almaları gerekiyor
Boş yapma askerlik adamı olgunlaştırır adam ettirir bir çok şeyin veremediğini askerlik verir ben olsam var kızlara bile askerlik zorunluluğu getirirdim askerlik hemen 20 aya çıkmalı
Sor burdan mı soracaksın
Mesaj attım gelmiyor sana
Orta doğuda öyle şey zor
Aşırı gereksiz
Askere gidip adam olsunlar
6 ay ne olacak yapsınlar tabi
Yooo gitsinler
Bence gerekli
Değil
Bencede
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?