2 ay

Osmanlıyı araştırdıkça hayranlık değil nefret uyandı tüm hayranlığım bitti neden?

Yemin ediyorum her yerinden bok akan bi devlet.

Müslümanım, milliyetçiyim diye çocukluğumdan bu yana hayran olan ben.

Galiba hep iyi yanlarının gazına gelmişim

Kötü yanları o kadar fazla ki, çok bile dayanmış, o da fetihlerle önüne gelene saldırarak dayandığı ortada.

Araplar isyan etmesinde kim etsin mk

Hayatımda bu kadar yobaz bi devlet ne gördüm ne duydum

İnsan kahveyi yasaklar mı lan, kahve lan kahve, Osmanlı'ya kahve geliyor yasaklıyor, matbaa konuşuluyor günah diyorlar, rasathane kuruyorlar gökyüzünü inceleyelim diye, sonra meleklerin bacaklarına bakıyorsunuz deprem oldu uğursuzluk getirdiniz diye kendi yaptıkları yeri denizden topa tutup yıkıyorlar. Adamın teki kanat takıp uçuyor, ulan helal olsun diyeceğine bu adam tehlikeli deyip taa Fizan'a sürüyor, millet Avrupa'da okyanusları aşıp dünyayı keşfediyor, bizim padişah tebdili kıyafet sokağa inip tütün içen garibanı asıyor. Salgın hastalıktan millet kırılıyor, karantina yapalım diyorlar, kadere karşı gelinmez, şirk bu diye ayaklanıyorlar. Adam o yoklukta oturup ceylan derisine dünya haritası çiziyor, bugünkü teknolojiyle bile şaşırıyorsun doğruluğuna, Piri Reis lan bu Piri Reis! Vay efendim donanmayı Basra'da bıraktın, emre itaatsizlik ettin diye 80 küsur yaşındaki dünya çapındaki adamın Mısır'da kellesini vurduruyorlar. Fatih Sultan Mehmet vizyon kasıp İtalyan ressama (Bellini) kendi portresini çizdiriyor, adam ölünce oğlu başa geçer geçmez resim günah lan diye babasının tablolarını saraydan attırıp bit pazarında üç kuruşa sattırıyor. Eskiden medreselerde matematik, gökbilimi, felsefe okutulurken yavaş yavaş pozitif bilimleri müfredattan komple siliyorlar, her şeyi ezbere yobazlığa bağlıyorlar. Matbaayı geçtim, kadavra incelemek günah diye tıbbı bile durduruyorlar. Elin gavuru sanayi devrimini yapıp dünyayı fabrikalarla, bilimle ele geçirirken, bizimkiler hala 'gavur icadıdır' kafasında uyuyup koca ülkenin bütün ticaretini kapitülasyonlarla Fransıza İngilize altın tepside sunuyor.

Baya yazmışım ama yemin ediyorum sinirden kuduruyorum

Osmanlıyı araştırdıkça hayranlık değil nefret uyandı tüm hayranlığım bitti neden?
Cevapla