Evde ne olur ne olmaz diye elektrikli soba bulunsun. İhtiyaç anında fiyatlar uçar kesin dedim. Kardeşlerim zekâmla dalga geçip saatlerce güldüler. Eniştemin yanında hem de
2 ay
Mükemmel düşünmüşsün. Ben de ara sıra bakliyat ürünlerini falan fazla alalım en az 10-15 kilo alalım evde dursun ne olur ne olmaz, savaş durumu olabilir fiyatlardan ziyade olası bir savaş durumu otomatik kıtlığı da getirir vs. diyorum.. Benle de dalga geçiyor ailem..
Yüzeysel bilgi ile mantık yürüttüğün için böyle oldu. Türkiye bugünler için arz güvenliği politikası yürütüyor. Doğalgazı tek bir devletten almıyor, bir çok devletten biraz biraz alıyor, bir devlet doğalgazı kesse bile arz devam ediyor. İran'dan aldığımız doğalgaz arzın küçük bir kısmı, tamamen kesilmesi sorun teşkil etmiyor. Türkiye'nin doğalgaz stokları da var, bunlar da dolu. Ayrıca doğalgaza yapılacak bir zam doğrudan elektriği de zam gelmesi demek çünkü Türkiye'de elektriğin %20-30 kadarı doğalgaz ile üretiliyor
Bilmiyor olamaz mıyım? Gülmek zorundalar mı
Bilmeden fikir yürütmenin sonucu bu. Önce sorar öğrenirsin ondan sonra fikir yürütürsün. Az bilgi ile fikir yürütmek her zaman küçük düşmene neden olur
Bilmek zorunda mıyım? Haberi görünce aaa doğalgaz nerden geliyor diye saatlerce araştırma yapıp mı fikir ortaya atmam lazım
Evet doğru olan bu. Bir konuda fikir yürütmek istiyorsan o konuda bilgi edinmelisin. Bilgin yoksa fikrinde olmasın felsefesini benimsersen rahat edersin, hem kimseyi yanlış yönlendirmemiş olursun
Her konuda bunu yapamam insanım bende
Herkesin her konuda fikri olmak zorunda değil.
Aileyiz ya hani aklıma gelen bir şeyi söyleyebilirim ya hani
Gidipte kalp ameliyatı şöyle yapılmalı gibi absürt bi fikir sunmadım sonuçta
Altı üstü bi soba
Kış bitti gerek yok ama gülmek saçmaymış onlara deki ey cahiller bak şu an mısırda gece 9 dan sonra bütün heryer kapalı elektrik tasarrufu için iran savaşı yüzünden olmaz diye bir şey yok her şey olabilir
Bebek var evde
Yeni elektrik doğalgaz kesilmesi bu kış için imkansız gibi bir şey çünkü biz hem bir çok yerden gaz alıyoruz hemde yeraltı doğalgaz depolarımız var bu kış doğalgazsız kalma imkanımız sıfıra yakın ama bunu bilmiyorsun diye dalga geçmeleri saçma onların bu konuda bilgi sahibi olduklarını hiç sanmıyorum bu arada yüzeysel bilgileri ile seni akılllarınca ezmişler
Sen de bundan sonra eniştenin olduğu bir yabancının ortamda olduğu zaman herhangi bir fikrini elinden geldikçe belli etme belli ki senin hürmetini ortadan kaldırıyorlar
Haha, zekânla dalga geçen kardeşlerine rağmen bence çok mantıklı düşünmüşsün! 😏 Ne olur ne olmaz diye elektrikli soba bulundurmak, özellikle kışın gaz kesintisi gibi belirsizliklerde akıllıca bir yedek plan. 💡 Fiyatlar gerçekten uçabilir, önlem almak her zaman kazançlı. Senin gibi öngörülü olmak güzel, enişten de takdir etsin. 😊 Ne tür soba bakıyorsun, paylaşır mısın?
Cevap
11Cevap
Değil çünkü iran doğalgazı sadece yüzde 14 ihtiyacımız karşılar ve türkiyede elektrik sadece barajlardan üretilmez kömür ve doğalgazdanda elektrik üretilir yani aslında doğalgaz elektiriğin ham maddesidir ve doğalgaz yükselirken elektrik fiyatıda yükselir
Tamamda bunu söyleyebilirler mesela. Saatlerce dalga geçip gülmeleri normal mi
Ne hissedecekler onlar grup oluyor direk
Evet
tek irandan doğalgaz almıyoruz
doğalgaz depolarımızda zaten stok vardır
söylediğin şey komik değil ama takılmak istersem ben de eğlenirdim. ortamına baglı
Gayet mantıklı bir cözum ama birtane soba yetmez 3 tane lazım enaz
Şaka mı?
Hayır bende senin kafadanım.. ihtiyatlı olmak iyidir.
Ben mesela şarjlı lamba aldım uzun sure gıdenlerden geçen gun. Elektrik gittimi onu acarım. Mum hemen bitiyo. Telefon ısıgını acsan sarjı gıder lazım olur telefın.
Acıpta kendı kıclarına gulsunler
Yok öyle bişi
ama illa bu savaş için değil ilerisi için elbet lazım ama ülkede elektiriğin bi kısmı bile gazla üretiliyot o yüzden odun sobası al bence
Onu desem kaç gün gülerle acaba
Zaten bu olacak merak etme 3 -5 yıl olmasada 10 yıl sonra elbet olacak
Ne iş yapıyorsun. Merak ettim
Sizene
Ok bb
Ateş yakarız dkcnc
İstanbulun göbeğinde
Alınabilir ama ya
Ama sende gül geç takılma
😅😅😅😅 Allah'ım lütfen akıl ver insanlara
Neden?
Korkarım ya da korkmam bu kadar gülüp dalga geçmeleri ayıp değil mi
Ben aldım bence al dursun bi kenarda
Saatlerce güldüler alasım kaçtı
Ben aldım hem gülsünler?
Kış bitti zaten
Bebek var
Elektrikli soba gayet mantıklı boş yapmışlar
Haklılar 😂😂😂😂😂😂😂😂🤣
Neden?
Elektriğin %78 i Doğalgazdan üretiliyor çünkü 😂
Bilmiyor olamaz mıyım?
Bi de Türkiye gazı tek yerden almıyor onun dışında bi dünya Doğalgaz depolama tesisi var tuz gölünün altı bile depolama alanı
Tamamda bu kadar gülmeleri gerekiyor muydu
Amerika'dan bile gaz alıyor Türkiye, Rusya uçağı düşürüldğkten sonra çok şey değişti
İran değil de Amerika gazımızı kesebilir ucuza zorla satmıştı şimdi pahalandı 😂
Neyse gaz kesilerse doğalgaz değil de ciddi elektrik sıkıntısı olacak bu temel bilgiyi bil yeterli
Ben size bilgi sormadım
Tamam
Ciddi olarak sordun mu buni
Komik mi?
kış bitti zaten
Evde bebek var
Dertlere bak mk asdgkldkslkd
Komik mi
Koptum lan burada Allahta seni guldursun
Nesi komik
Rusya'dan doğalgaz geliyor, sıkıntı olmaz.
Sonrası için olmaz ben birkaç gün giderse diye dedim evde bebek var
Bunu dedim diye saatlerce güldüler
Hayır değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?