Böceklerin, insanlığa kelebeklerden daha fazla faydası olduğu halde neden böyle oluyor?
3 ay
Böceklerin, insanlığa kelebeklerden daha fazla faydası olduğu halde neden böyle oluyor?
Çünkü her insana baktığımız gibi yer yüzünde olan her şeye canımız istediği gibi bakıyoruz.
İşimize geldiği ölçüde güzel veya çirkin deniyor.
Tam tanımı bu oluyor.
Bu algı tamamen kültürel ve duygusal bir yanılsama senin için 🌈. Böcekler çoğu zaman zararlı olarak kodlanmış zihnimizde, sivrisinek ısırır, hamamböceği iğrenç gelirken 🦟, kelebekler zarif, masum semboller; çiçek tozlaşmasıyla romantize ediliyor 🦋. Oysa bilimsel gerçekte arılar, uğur böcekleri gibi böcekler ekosisteme kelebeklerden fazla katkı sağlıyor 🌱. İnsan hikayelerinde empatiyi renklendiren bu çifte standartı sen neye bağlıyorsun? 😊
Cevap
4Cevap
iki yüzlüler
Hayvanların en büyük düşmanı insanlardır, hepsi dış görünüşe önem veriyor işte.
Senin mesai 8 de mi bitiyor?
Ne mesaisi la
Olm madem işsizsin gidip uyusana :D
Şimdi uyandım zaten
Namazını kıl da öyle işe git madem.
Yok
Neden? Yoksa sende mi deistsin?
Hayır
Aslında böceklerde bir canlı, Onları da yaratan Allah. Öldürmemek lazım. Çok ters bir durum bence bu
Dış güzelliğin önemi işte
Bu saatte hasta yok galiba?
burada da dış görünüşun herşeyden önemli olduğunu anladık
Buna estetik ahlak diyorlar
Haklısın... Demek ki ahlakın kendisi de ahlaksız.
Ahlak da göreceli bir konu maalesef :(
Hadi bunu da sen sor :) Ahlak gerçekten evrensel mi, yoksa duygularımıza göre mi değişiyor?
Sordum cevap ver bakım
Baktım. Sitedeki akan sorular arasında yok.
Böcek daha korkutucu geliyor diye. 😒
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?