Teknoloji çağındayız; telefonlar elimizden düşmüyor. Ama iş değer vermeye gelince 'çok yoğundum, işim vardı' bahaneleri havada uçuşuyor. 5 saniyelik bir mesajı çok gören insan, aslında meşgul değil, sadece sizi öncelik listesine almamıştır. Sizce de bir insan gerçekten istese, dünyanın öbür ucunda olsa bile o zamanı yaratmaz mı?
Buyurun dostlar, sıra sizde.
Sizce de Paul Auster haklı mı? Modern dünyanın en büyük yalanı 'vaktim yok' mu, yoksa 'önceliğim değilsin' mi?
Haklısınız ama bazı dönemlerde telefona bakacak zamanım olmuyor. Telefonun şarjı bekleye bekleye bitiyor. Çevremdeki insanlarında bana, beni bekletemeyecek kadar çok ihtiyaçları var. Arkadaşa geri dönüş yapmayı unutmuşum bu soruyu görünce eyvah dedim
Benim günün belirli saatlerinde meşgul olduğumu kafamı kaldıracak vaktimin olmadığını bildiği halde erkek adamdan trip yiyorum. Aramızı açmaya çalışıyorum, bu arkadaşlık böyle gitmez diyorum ne ileri gidiyor ne de geri gidiyor, çamura saplandık kaldık. Sürekli bana yazar ve ya arar, kız ve araba gösterip duruyor bana, kırılmasın diye sesimi çıkartamıyorum. 🤦🏻😶
Tek arkadaşı siz olabilirsiniz. O arkadaşınızı farklı ortamlara sokmayı deneyin belki arkadaş çevresi genişlerse sizde rahat edersiniz. Allah yardımcınız olsun.
Amin, teşekkür ederim. Benim arkadaş ortamımla onunki çok farklı. Onun arkadaş sayısı benimkine kıyasla çok çok fazla ama adam ille de sen diyor. Gay falan olurda Allah korusun
Bence öncelikli ya da özellikli biri olmaktan vazgeçmek lazım. Dünyadaki 8 milyar insandan biriyim dersen kendine, bu tarz konulara takılmazsın... Ne kadar ince düşünürsen ordan vurulursun...
İnsan gerçekten istediği bir şey veya biri için dünyanın öbür ucuna gider, uykusundan böler, o vakti bir şekilde yaratır. Vaktim yok demek seni listemin sonuna atıyorum demektir.
Bu söz biraz can yakıyor, farkındayım 🌿 Çünkü çoğu zaman “yoğunum” demek, aslında “önceliğim değilsin” demenin daha yumuşak hali olabiliyor. Hepimizin gerçekten yoğun dönemleri var ama insan değer verdiğine bir şekilde minicik de olsa alan açıyor 📱✨ Mesele zaman değil, niyet gibi geliyor bana.
Sen hiç gerçekten çok yoğun olup yine de birine vakit yaratmadın mı? Bence burada asıl mesele, karşındakinin seni nerede konumlandırdığı 💬💛
Bunu söyleyişin çok net ve güçlü 🌸 Değer verdiğinde emek vermekten kaçmıyorsun belli. Ama herkes senin kadar açık ve cesur olamayabiliyor 💭✨ Sen bu netliğin karşılığını görebiliyor musun? 💛
Net olmanın karşılığı, her şeyden önce kendi iç huzurum ve aynaya baktığımda gördüğüm dürüst kadındır. Başkalarının bu netliğe nasıl karşılık verdiği ya da nerede konumlandığı onların karakter meselesi; benim değerimi başkalarının 'vakit' veya 'öncelik' terazisi belirlemez.