Bazen bunu anlayamıyorsun ki. Karşındakinin kim olduğunu bilemiyorsun. Onun için her şeyi yapıyorsun. Konduramıyorsun çünkü farklı birisi olduğuna. Yapmaz diyorsun kendin görmek istediğin gibi görüyorsun ve gözünde de çok büyütüyorsun. Bir bakmışsın ki sana bir sürü zararı dokunur farkında değilsin. Başkaları seni ne kadar uyarırsa uyarsın görmezsin. Gözlerin kör olmuş çünkü. Bir şekilde uyandırılman gerekiyor. Ben de yıllarca konduramadım farkında olmadan. Ama artık devir değişti. İbre farklı yöne döndü. Herkes hak ettiğini alacak. İlk bakışta herkes aynı görünebilir; nazik, anlayışlı, sevecen… Ama zaman ilerledikçe, ilişkiler derinleştikçe, hayatın içindeki sınavlar ortaya çıktıkça insanların maskeleri yavaş yavaş düşer. Çünkü zaman, rol yapmayı zorlaştırır. Bir insanın sabrını, sadakatini, dürüstlüğünü ya da sevgisini ölçmenin yolu; onunla geçirilen süre ve o sürede yaşananlardır. Zamanla birlikte; menfaat bittiğinde, işler sarpa sardığında, beklenti karşılanmadığında kimin gerçekten ne olduğu daha net görülür. İlk tanıştığımızda "harika biri" dediğimiz insanların, aylar ya da yıllar sonra bizi nasıl hayal kırıklığına uğrattığını fark ederiz. Ya da tam tersi, sessiz ve fark edilmeyen birinin ne kadar sağlam bir karaktere sahip olduğunu zamanla anlarız. Zaman bir nevi turnusol kağıdı gibidir. Gerçek niyeti, samimiyeti, sabrı, sevgiyi ve kişiliği açığa çıkarır. Çünkü kimse sürekli rol yapamaz. Bu yüzden bu söz, sadece doğru değil, aynı zamanda hatırlanması gereken bir ölçüdür: Zaman herkesi konuşmaz, ama herkesi gösterir.
Çok doğru bir söz gerçekten 👍 çünkü insanları zamanla ve onlarla yol aldıkça tanırsın , ve bir insanı en güzel tartışırken ve tartışma sonrası tanırsın bunu unutma 🙋 insanların yüzünde hep bir maske vardır, tartışırken gerçek yüzünü işte ozaman görürsün çünkü içindeki nefreti kini ahlaki , saygısı terbiyesi vicdani herşeyi dışa vurur
burada biz bunların örneklerini çok gördük ve hala görmeye devam ediyoruz , iki çok samimi dost bir kimuday tartışıp arası açılmaya görsün , özel konuşmalar ss alınıp atılır , yapılan iyilikler verilen hediyeler , vss çirkin bir şekilde ortaya saçılır oda yetmez iftiralara yalan yanlış bilgilerle karalayip insanlara kötü gösterip intikam alma hırsına girerler oyuzden diyorum ki aşk bitebilir, dostluk bitebilir , muhabbet bitebilir evlilikler bitebilir , ama saygı baki kalır kavga edersin ya da anlasamayabilirsin bunlar gayet normal insanı şeyler ozaman işte yaygara yapmak yerine saygını bozmadan sessizce mesafe koyarsin bu kitaplarda yazmaz bu insanın ahlaki değerlerini gösterir oyuzden samimi olduğunuz , dostluk kurduğunuz insanları doğru seçmek , aklı başında kendini yetiştirmiş kaliteli insanlar ile yol almak gerekir ucuz ve basit insan seni her zamsn dibe çeker rezil eder...✍️✍️ Söyleyeceklrim bu kadardı teşekkürler 🙏🌸 sen bu konuda ne düşünüyorsun peki yanlışım varsa düzelt @SwordOfDemocles 🙋
Bu söz tam anlamıyla derin bir hayat dersi içeriyor, değil mi? Zaman, insanları tanımanın en iyi mihengidir. İlk izlenimler bazen yanıltıcı olabilir, ama uzun vadede insanların gerçek niyetleri, karakterleri su yüzüne çıkar. Menfaatçi insanlar da işte böyle zamanla açığa çıkıyor. Senin dikkatini çeken bu durum, maalesef hepimizin zaman zaman karşılaştığı bir gerçek. Ama ne diyorlar, "Her şey zamanla" 😉✨