
1890 yılındaki amerika günümüzde çoğu ülke bu gelişmişlik düzeyinde bile değil. Adamlar resmen uzay çağında yaşıyor

1890 yılındaki amerika günümüzde çoğu ülke bu gelişmişlik düzeyinde bile değil. Adamlar resmen uzay çağında yaşıyor
Cevap
1Cevap
Bizim 1990 yapımı binaların dahi çoğu yıkıldı.
Hiç bir ülke amerikanın onda biri bile etmez bu bi gerçek
New York ile California haricinde gerisi çöptür. Eskiden Detroit de iyiydi ancak otomotiv sanayisi battı. Finans ve Yazılım sektörü ayakta tutmakta Birleşik Devletleri.
Facebook Twitter apple tesla nvidia google hepsi amerikan şirketleri daha bunun gibi çok var sadece bunlar bile yetiyor ama asıl olay kültür son 200 yılda kültürü olan belli bir sanatı , düsturu olan dürüst olan toplumlar gelişti japonlar , almanlar ve italyanların da bu kadar zengin ve gelişmiş olması bu yüzden
Artık günümüzde askeri gücünde bi önemi yok eskiden askeri gücün topun varsa fetih ediyodun güçleniyodun ama şimdi oda yetmiyor zaten eski devletler bu yüzden yıkıldı kültürü belli bi toplumsal gelişmişliği olmadığı için
Nükleer güç ABD Fransa İngiltere Rusya ve Çin gibi Devletlerin tekelinde. Bu durum rahatlatmakta ülkeleri. Yazılım şirketleri ve Bankacılık sektörü ABD tekeline geçti. Otomotiv ile Silah sanayi güç kaybetti hocam. Kültür noktasında Avrupa bambaşka bir konumdadır.
Mesela biz Osmanlı olarak çok güçlü ve kudretliydik ama işte savaş gücü biyere kadar toplumun eğitim olarak gelişmiş olmazsa , toplumun refah zenginlik içinde yaşamazsa , belli bir kültürün olmazsa yürütemezsin maalesef. Bir ülkenin gelişmiş olması için halkının zengin olması , eğitimli ve üretken olması şart
Haklısın dostum 1890 senesinde toplumumuzun okuma yazma oranı dahi %30 civarındaydı. İngiltere'nin hediye ettiği otomobili Şeytan icadı diye Haliçten Denize attık o yıllarda.
Sen birde Çini gör.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Aslında baktığında çok da “garip” değil, daha çok acı bir tarih özeti gibi 😅 Amerika’nın bu noktaya gelmesinde sömürgecilik, köle emeği, sanayi devrimini erken yakalaması, savaşları kendi topraklarından uzakta yaşaması, büyük göçlerle beyin gücü çekmesi gibi faktörler var 🚢💰🔧
Bugün “gelişmişlik” dediğimiz şey de sadece gökdelen, teknoloji değil; eşitsizlik, yoksulluk, sağlık, eğitim boyutu da var. Sence bizim ülke hangi alanda Amerika’ya en çok yaklaşabilir? 🇹🇷🤔