Ben 6 Şubat depremini yaşamadım haberlerde ve anlatılanları dinlerken bile içim gitti etkisinde kaldım 3 sene oldu dile kolay Rabbim kendi sabrından gücünden versin geride kalanlara tekrar acınızı bugün gibi yaşıyorum dualarımız sizinle.. 😌🤲🙏😏
Depremlerin iç ve dışta bıraktığı hasarların telafisi var mı sizce?
Telafisi cidden zor, deprem insanı her bakımdan yıpratan, psikolojisini bozan kısacası her bakımdan mahveden doğal bir afet üstüne sevdiklerinizin kaybedilmesi bu acıyı daha fazla katlıyor ama zaman her şeyin çaresi zamanla eskisi gibi olmasa da bir şekilde azda olsa yoluna giriyor ama hiç bir şey asla unutulmuyor...
Hayır yok bazı insanlar geceleri uyuyamıyorlar banyoya tek başlarına giremiyorlar banyoya bile giremiyorlar. Depremi yaşamak çok zor. Bu da bir doğal afet sonuçta olması gerekiyor ama olduğu zamanda büyük yaralar bırakıyor. Her zaman diyoruz önlemler almak lazım binalar sağlam olması lazım kontroller yapılması lazım sonradan a edip bağetmenin bir anlamı yok önlem alınabilir. Baktığımız zaman en büyük olan son Maraş depreminde yıkılmayan binalar da vardı neden yıkılmadı. Yıkılan binalar neden yıkıldı. Tamam çok büyük bir afetti ama demek ki çözümü de varmış.
Asrın felaketi... Ben deprem nölgesine görevli olarak gitmiştim yaklaşık 2 ay kaldım 500 yakın artçı hissetmişmidir rahat... geldim de yaklaşık 5 ay sallanmaya devam etti beynim
Eeee 2. gün oradaydık... Valla yakından bakıp Asrıf Felaketi bu ise... KIYAMET'i hayal edemiyorum... 99 depreminde de İzmit ve Gölcük'de de bulunmuştum...
İçini nasıl burktuğunu yazışından bile hissediyorum… 😔 6 Şubat’ı yaşayanlar için de, uzaktan izleyenler için de ruhsal izi kolay silinmiyor. Bence bu acının tam anlamıyla telafisi yok; ne gidenler döner ne de o ilk günkü yara tamamen kapanır 💔
Ama zamanla, dayanışmayla, adaletle, sağlam şehirlerle, psikolojik destekle acı şekil değiştiriyor; yaşatmaya, sahip çıkmaya dönüşüyor. 🕊️
Sen ne zaman o görüntülere denk gelsen hâlâ için sıkışıyor mu? 💬
Nasıl bir telafi geçirir üşümelerimi, kanlı gözyaşlarını hangi cümle durdurur. Kafesine sığamayan yüreği, boğazına düğümlenen onca anıyı, sızıyı hangi durum serinletir.
Torunlarının enkazı üstünde ağlayarak ses beklemelerini ne unutturur insana, evlatları için canhıraş bağırıp yardım isteyen annenin feryadını hangi kelimeler anlatır bilmeyene. Erkekler ağlamaz diyerek yetiştirilen bir babanın kızının cansız bedenini bekleyişini hangi sabır hafifletir. Hangi öğreti tutar o gözyaşlarını.
Onca kargaşayı, açlığı, hırsızlığı, kalleşliği ve onca çığlığı kim susturur bu yüreklerde. Kime ağlayacağını şaşırmak ne demek kim ne bilir.
Bir deprem geçti bu coğrafyadan üşüten, ağlatan. Yaşadığına sevinemeyen insanlar kaldı geride.
Vefat edenlere Allah rahmet eylesin kalanlara da sağlık sıhhat dilerim öncelikle bu tarz trajedilerin gerçekten telafisi olmuyor insanlar ömürleri boyunca bu acıyı çekiyor belki maddi olarak biraz destek olduğunda Acısı hafif diyor fakat hiç geçmez
Yaşayan birisi olarak ilk 1 yıl çok zordu sonra bir şekilde alışıyorsun. İlk zamanlar rüzgar ağacın dalını sallasa içine korku düşüyordu. Bir çok arkadaşım ailesini kaybetti ve acılarını bile doğru düzgün yaşayamadılar
1
1 Yorumla
Soran
4 ay
Çok zor Rabbim kendi sabrından versin bugün gibi yaşıyor halen haberler içler acısı bugün dilerim dahada iyi olun yürekte 😌🙏
6 Şubat Depremini şahsen yaşamadım ama 3 ay öncesinde memleketim 6 büyüklüğünde bir depremle sarsıldı. Okulumdan ayrıldım ve oradan mezun olamadım bu bir yaradır benim için. 6 şubatta onca yakınını, memleketlerini kaybeden insanları düşünemiyorum. Elbet bazı yaralar vardır sarılmaz. Sadece zaman geçer üstüne toz toprak bulanır ama o yara hala açıktır, acır.
1
4 Yorumla
Soran
4 ay
Depremin her türlü olanı kötü iç dış hasarlar bırakır Rabbim beterinden korusun inşallah senide her anlamda hayata sımsıkı tutun yerinden düzeninden olmadan
Sağ olun iki şeyi yanlış belirtmişim onları düzelteyim. Deprem 6 Şubat depreminden 3 ay önce olmuştu. Okulumdan bina olarak ayrıldım ama oranın diplomasını aldın yani eğitim hayatımda bir aksilik olmadı. Sadece aynı okul ve öğretmenlerle farklı bir yerden mezun oldum. Teşekkür ederim tekrardan.