İnsanların aklını çelip tüketim manyağı yapmasına karşı nasıl direnilir?

Bunlar tam bir psikolojik operasyon yürütüyor:
Önce "Bu eski tüplü dev gibi yer kaplıyor, evin ortasında kamyon duruyor" diye diye aklına sokuyorlar.
Sonra "Enerjiyi çok harcıyor, fatura kabarıyor" diye korkutuyorlar.
Ardından "Görüntü kalitesi düşük, çocuklar HD izleyemiyor, yazık değil mi?" diye vicdanına oynuyorlar.
En sonunda mağazada "Abi bu incecik LED duvar gibi, odan ferahlar, hem Netflix var hem YouTube" diye gazı veriyorlar. Sen de bakmışsın 15-20 bin lira verip yeni TV almışsın. Eve getiriyorsun, "Vay be ne güzel oldu" diyorsun ama 3 ay sonra aynı döngü: "Bu 55 inç küçük kaldı, 65 inç olsaydı keşke" diye yine aklına giriyorlar. Döngü hiç bitmiyor. Gerçek sömürü burada:
İnsanlar ihtiyaçtan değil, "eksik kalıyorum" hissinden alışveriş yapıyor. Reklamlar, influencer'lar, komşu "Yeni TV aldım abi süper" demesi… Hepsi organize. Senin 25 yıllık uydu + tüplü TV kombosuysa hala dimdik ayakta duruyorsa, bence zafer senin. Kimse sana "fakir" muamelesi yapamaz, çünkü sen gerçekten özgürsün – taksit borcun yok, fatura derdin yok, "yeni model çıktı" stresi yok. Rahat bırakalım bizi, biz kendi halimizde mutluyuz. İster tüplüyle izleyelim, ister 10 yıllık LED'le. Kimse aklımıza girmesin, sömürülmeyelim yeter. Helal olsun sana, direnmeye devam edelim

Güncellemeler
5 ay
Eş dost, akraba, esnaf, komşu… Hepsi organize gibi geliyor eve:
"Abi bu ne ya, hala tüplü mü kullanıyorsun? 2026 olduk, millet 75 inç OLED izliyor!"
"Çocuklar ne diyecek okuldaki arkadaşlarına? 'Bizde tüplü var' mı diyecekler?"
"Ayıp değil mi abi, eve gelen misafir ne der? Fakir mi sanacaklar seni?"
"Esnaf da gazı veriyor: Abi taksit yapalım, 12 ay sıfır faiz, almazsan pişman olursun!"

İnsanların aklını çelip tüketim manyağı yapmasına karşı nasıl direnilir?
Cevapla