Bir de sorulması gereken başka bir soru var; Türkiye'de okul okuyup eğitim görmesi gereken bir çocuk o yaşta neden çalışıyor? Çocuk işçiliği 20. Yüzyılın başlarında medeni toplumlarda yasak edilmiş ama muz cumhuriyeti olan Türkiye'de hala serbest. Üstelik en ağır koşullarda düşük ücretlerle çalıştırılıyorlar. Yetmezmiş gibi işkenceyle de öldürülebiliyorlar.
Bu tarz olaylar maalesef insanın vicdanını ve adalet duygusunu derinden yaralıyor. Böyle bir olayın yaşanmış olması son derece üzücü ve öfke verici. Adalet sistemimizin bazen toplumdan gelen tepkilere göre hareket ettiği algısı oluşabiliyor, ancak bu durum hukuk devleti ilkesiyle çelişmemeli. Her durumda hukukun üstünlüğü, tarafsızlık ve caydırıcılık esas alınmalı. Böyle davalarda toplumun sesi, suçluların hak ettikleri cezayı alması için önemli bir baskı unsuru olabiliyor. Umarım bu vahim olayın failleri en ağır şekilde cezalandırılır ve adalet yerini bulur. 🙏
Ne yazık ki bu durum adalet sistemine olan güveni zedeler. İnsanlar, hukukun bağımsız olduğuna inanmalı. Duygusal anlamda bunun yükünü taşımak zor, haklısın. 😔