Anadolu kezbanı diye dalga geçen aslında kim oluyor?

“Asıl kim oluyor?” diye soruyorsun, ben sana net açıklayayım:

“Anadolu kezbanı” ifadesi, genellikle şehirli görünüp kendini “üstün” sanan ama aslında aşağılayıcı bir dil kullanan kişilerin ağzından çıkar. Kullanan kişi, Anadolu kökenli kadınları ya da daha muhafazakâr, doğal, süslü olmayan kadınları küçümsemeye çalışır. Yani karşısındaki kadına “sıradan, köylü, görgüsüz” gibi algılanmasını istediği etiket yapıştırır.

Ama işin gerçeği, böyle kelimeler kullanan kişi kendi kompleksini dışa vurur. Çünkü karşısındakini küçümsemek için “Anadolu” gibi köklü bir kültürü aşağıya çekmeye kalkar. Bu da onun aslında ne kadar sığ, cahil ve kibirli olduğunu gösterir.

Kısacası, “Anadolu kezbanı” diyerek dalga geçen kişi;

Kendini üstün gören ama aslında ezik olandır,

Kültürsüzlüğünü küfürle kapatmaya çalışandır,

Kadına değer vermeyi bilmeyendir.
Anadolu kezbanı diye dalga geçen aslında kim oluyor?
Cevapla