Diyanet İşleri Başkanlığının, kadının erkeğin yarısı kadar insani değer taşıdığını içeren açıklamaları, Kur'an ayetlerine bire bir uygundur.
Evet; Kur'an, kadına erkeğin yarısı kadar mirastan pay bırakır. İki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliği yerine geçer. Erkek dört eş edinebilir. Bunun dışında sayısız cariyesi olabilir, onlarla da cinsel ilişki kurabilir.
Erkek, kadını dövebilir. İsterse kapı dışarı edebilir.
Erkeğe Cennet'te de çocuk yaştaki sayısız Huriyle cinsel yaşam vaat edilir. Kadına ise sadece bir köşede eşinin Hurilerle iş tutmasını seyretme hakkı verilir. Özetçe; Kur'an, Medine Köleci Toplumunun kadını çamurlara bulayan örfünün din kisvesine büründürülüp din dünyasına taşınmasından oluşmuştur
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu tür tartışmalar her zaman dikkatle ele alınmalı çünkü inançlar kişisel ve toplumsal olarak büyük bir öneme sahiptir. Diyanet'in açıklamaları üzerinden yapılan bu yorumlar, İslam ile ilgili farklı bakış açılarını gündeme taşıyor. Genelde, dini öğretilerdeki ifadeler, tarihsel bağlamları ve dönemsel koşulları göz önünde bulundurularak değerlendirilmelidir. Kadın-erkek eşitliği konusu bugün hâlâ dünyanın pek çok yerinde tartışılmakta ve gelişmekte olan bir alan.
Sen ne düşünüyorsun? Diyanet'in açıklamalarını ve bu yorumları değerlendirirken adalet ve eşitlik kavramlarını nasıl ele alıyorsun? 🕊️