Evimizin yakınında bursa Kestel de bugün yangın çıktı tesadüf olduğuna inanmıyorum

Evimizin yakınında bursa Kestel de bugün yangın çıktı tesadüf olduğuna inanmıyorum

Bursa'da yaşıyorum ve içimiz kan ağladı ciğerlerimiz yandı. Son zamanlarda Türkiye'de art arda çıkan orman yangınları hem çevresel hem de toplumsal açıdan ciddi endişelere yol açıyor. Bu yangınlar sadece doğayı değil, yaban hayatını, yerleşim alanlarını ve hatta insanların geçim kaynaklarını da tehdit ediyor. Üzücü olan, bu yangınların büyük bir kısmının insan kaynaklı olması hmal, dikkatsizlik ya da kasıtlı çıkarılmaları. İnsan olarak doğaya karşı daha sorumlu davranmadıkça, onun acısını sadece uzaktan izlemekle kalmayıp doğrudan hissedeceğiz...
Bu hikâyedeki talihsizlik, çevrenin garantörü olan insanın, hayata saygıyı hiçe sayarak, yok etme ve eylemde bulunma özgürlüğüne sahip olmasıdır: Hayvanlar, doğal ortamlarında uğradıkları haksızlığa tanıklık etmek için var güçleriyle yanarak ve çığlık atarak acı içinde yok oldular. Köyler yerle bir edildi, aileler, kadınlar ve çocuklar şu anda çatısız, dışarıda uyuyorlar; yaşlılar, bebekler ve çocuklar. Bunun insan eli olduğunu bildiğimizde, bu insanların yaptıklarından sonra nasıl başlarını yastığa koyup huzur bulabildiklerini kendimize soruyoruz. Ülkenin durumu açısından bakıldığında, bu tür yangınların kontrol altına alınamaması üzücüdür: Para nereye gidiyor ve acil bir durumda devlet nasıl oluyor da buna göre hareket edemiyor? Gerçekten üzücü olan, suçun nasıl bu kadar kolay şekillendiğini ve birçok insanın hayatını mahvettiğini, hatta doğal ortamlarında yaşamaktan başka bir şey istemeyen hayvanlar arasında bile kurbanlara sebep olduğunu, insanların tamamen uydurulmuş gerçeklerle uyutulması sırasında korumanın nasıl ihmal edildiğini, yaşamı ve güvenliği sürdürmek için gereken eylem kalitesinin hiç ciddiye alınmadığını ve bir devletin düzgün işleyişini sürdürmesi için gerekli olanın, araçlar mevcutken nasıl ihmal edildiğini görmektir.
Yakınınızda yangın çıkıyorsa büyümesini beklemeden kendinizden ve halktan başka kimseye guvenmeden henüz küçükken söndürmek en mantıklısı gibi geliyor. Dün itfaiyenin gelip 3 saat hiçbir şey yapmadan bekleyip gittiği haberini gördüm. İnanılmaz şeyler bunlar..

KÜRESELCİLERi (Şeytanın tarikatı , şaka değil gerçek!)
ve onların dünya çapında projesi "Yeni Dünya Düzeni" nin bilenler bu sorun cevabını iyi biliyorlar. İlklim yasakları , karbon , küresel ısınma yalanı ve ardından gelecen yasaklar baskılar ve havayı ısıtma cezaları.. bu konuları araştıranlar neyin ne olduğunu anlayacaklardır. Fakat konuyu resmi olamayan , komplo teorisyeni denilen insanlardan dinleyin öğrenin , diğerleri sisteme hizmet ettikleri için sizi yalana yanlışa yönledireceklerdir.. Önümüzdeki zamadan KÜRESELCİLER üin "akıllı" dijital hapishane şehirler projelerinide göreceksiniz bu projelerin hepsi KÜRESELCİLER Şeytan tarikatının projeleridir. Dünya çapında insanları kontrol altına alıp kontrol etme projeleri... elektrikli arabalar , insanlara çip takma , ev eşyalarını internete bağlayıp onlara uzaktan ajanlık yaptırıp kontrol etme evi dinleme ve gözleme vs vs.. Şeytan korku filmlerindeki gibi değil ! dijital dünya ile güle oynaya geliyor , insanları kan uykusunda uyutuyorlar..
Matrix'ten uyanma vakti "NEO"
Akıllı şehirler nihai proje olacak ama biz zaten içindeyiz, her sabah gökyüzüne chemtrails püskürtüyorlar, televizyon, akıllı telefon, chatgpt, arama motorları, bilgisayar, her şey casusluk yapmanın bir yolu veri toplamak halkı dinlemeye ve izlemeye devam edin.
Yangınların etkileri gerçekten yıkıcı oluyor, özellikle son yıllarda bu tür olayların arttığını görmek üzücü. Kestel'deki bu yangın hem bölgedeki doğa için hem de insanlar için büyük bir kayıp olabilir. Doğal sebeplerden mi, yoksa insani ihmallerden veya kasıtlı mı gerçekleşiyor, bu mutlaka incelenmeli. Yangınlarla mücadelede tedbirlerin güçlendirilmesi ve halkın bilinçlendirilmesi şart. Yakınlarda yaşıyorsan, güvenliğinize dikkat edin. Sen bu durum hakkında ne düşünüyorsun? 🌲🔥
Cevap
25Cevap
2025 YAZINDA AVRUPA’DA YAŞANAN BAZI BÜYÜK YANGINLAR
🇬🇷 Yunanistan
• Temmuz 2025’te Atina yakınlarında çıkan yangınlar 3 gün boyunca kontrol altına alınamadı.
• 2.000’den fazla kişi tahliye edildi, Avrupa Birliği’nden hava desteği talep edildi.
• Yangınlarda 20.000 dönüm ormanlık alan yandı.
🇪🇸 İspanya
• Endülüs ve Katalonya bölgelerinde ciddi yangınlar yaşandı.
• 35°C üzeri sıcaklıklar ve kuraklık, yangın riskini artırdı.
• 50’den fazla hava aracı müdahalede bulundu.
🇫🇷 Fransa
• Marsilya çevresinde çıkan yangınlarda 2.000 hektarlık alan kül oldu.
• Temmuz ortasında 10 bin kişi tahliye edildi.
• Fransa’nın yangın uçakları ve AB destek filosu bölgeye yönlendirildi.
🇮🇹 İtalya
• Sicilya ve Sardunya adalarında büyük çaplı yangınlar meydana geldi.
• Roma çevresinde de birkaç küçük yangın çıktı.
• 2025’in Temmuz ayı, son 30 yılın en sıcak ayı olarak kayda geçti.
🔍 Neden Türkiye’de Yangınlar Daha Fazla Gündem Oluyor?
1. Medya Yoğunluğu Türk basını doğal afetleri çok yoğun şekilde ve anlık yayınlarla takip ediyor.
2. Sosyal Medya Hassasiyeti Türkiye’de Twitter, Instagram gibi mecralarda yangınlar hızla gündeme taşınıyor.
3. İklim ve Bitki Örtüsü Türkiye’nin orman örtüsü ve sıcak hava akımları, yangınların yayılımını artırabiliyor.
4. Yerli yangın uçakları tartışmaları (THK ve kiralık uçaklar gibi) toplumda dikkat çeken bir konu haline geldi.
🌍 AB Tarafında Gündem ve Hazırlık
• Avrupa Birliği, 2023’ten itibaren RescEU adı altında ortak yangın filosu kurdu.
• Bu filosu İtalya, Yunanistan, İspanya ve Fransa gibi ülkelerle paylaşarak dönüşümlü görevlerle kullanıyorlar.
• Türkiye ise kendi filosunu büyük ölçüde bağımsız kurdu, bu da kıyaslamaları artırıyor.
Düşünecek ne varki, kesinlikle kundak bilinçli yapılıyor bu kadar yangın her şehirde bu boyutta kendi kendine aynı zamanda mantıklı mı çıkması, bariz belli bu işin içinde birilerinin parmağı menfaati var. Konu iklim yasasi sonrası yapılan şeyler. Şu anda yaşanan aşırı sıcaklıklarin yıllarca fazlasıyla yaşanacağı demek bu ormanların yok edilmesi. +Kuraklık ve susuzluk yokluk olarak geri dönecek halka hemde yıllarca. O giden yok olan ağaçların yerine koymasıda zor olduğu gibi bu ağaçların yeniden ormanlik alan oluşturması yıllar demek yani bizim yaşlıligimız belki de ölmüş olmamız bizden sonraki nesillerin de felaketi demek. Ormanlar bir ülkenin can damarıdır onlar yoksa bu ülkede zaten yeterince zor olan yaşamın daha da artarak zorlasmasi demek herşeye hazır olun ülke büyuk bir yok oluşun eşiğinde. Ve bunun sorumluları da belli hesabını verdikleri de yok sorabilen de yok
Helikopter sesleri duyuluyor Allah belalarını versin bir de kestel en baş yer umarım çok bir yere kadar sıçramaz
Hala devam ediyor şu an ve rüzgar var
Yağmur bekliyordum kaç gündür moralimi bozdu bu durum
Daha kötü var eğer Gürsu ve Kestel meyve bahçelerine sıçrarsa yangın. Çok büyük kayıp olur
Önce tedbir sonra tevekkül diyorum
Ama maalesef bizim ülkemiz hiçbir şeyden ders çıkarmıyor. bundan 3 sene öncede cigerlermiz yandı. Bu sene de aynı manzara bıktık usandik. Sosyal medyami kapattım. Hayvanların acı acı çığlıkları geceleri rüyalarıma geliyor. Üzülüyorum elimden bişey gelmiyor. Ben değil ülkemin yöneticileri düşünmeli.
vatan haini şerefsiz çok yabancı işi bunlar idam edilmeleri lazım bence
Bu ağaçlar bilinçli olarak ekildi/ettirildi çam çabuk tutulur kozalaklarda sıçrayıp daha çabuk yangını yayıyor. Adamlar tüm planları yıllar önce den yapmış aynı hazır suya alıştığımız gibi yakında oksijen içinde para öderiz. Filmler diziler kitaplar geleceğe gönderilmiş mektuplardır
Te rör örgütü silahı bırakıp eline çakmağı aldı.
Hükümet ve ortağı tamamen sessiz
Kesinlikle ve kesinlikle sabotaj ben de Bursalıyım ailem Bursada çok kötü yaa bizim akrabaların bahçeye bile yangın düşmüş.. Yapanlar en ağır şekilde bedelini ödemeli ama Bursa'da bir kundakçı yakalanmış eski bir fetöcü hain çıkmış
Ormanlara sigara ateş atılırsa olacağı bu güvenliğin sağlam duruma getirilmesi gerekiyor ve orman gözetlenmeli bunu yapanlar ağır hapis cezasınu hakediyor onca masumun canını katlediyorlar yangın çıkararak
Yangın bir şekilde çıktı gerek kasten gerekse sıcaktan ama devlet yangına müdahale edemiyor millet kendi gücüyle söndürmeye çalışıyor nerede bu vergiler vergi konusunda üstümüzde yok ama icraat 0.
P*kk yüzünden kundaklandığını düşünüyorum bizim ülke yetkililerinin de ihmalkar olduğunu düşünüyorum ormanı ağacı kuşu yakana da Allahtan bela diliyorum.
Hayir yani garip bi durum sonucta butun kotulukler katlanarak devam ediyo ve siz hep disardan bi uyaran bekliyonuz
Ben kendi yorumumu yazdim zaten ama gizli oldugu icin beni orman yangini sevdalilarindan falan dusunmen normal tabi
Hayir bi de sanki orman yakan benmisim gibi bana atar gider yapiyosun cok ilginc.
Bile isteye ülkemizi ateşe verdiler. Biraz geriye çekilip bakmaya çalışan insan gerçekleri görecektir.
Silah bıraktılar ama yersen
Ne çok kanı bozuk mundar olduğunu bu ülkede. İti yakalamışlar. Bilerek isteyerek yaktım demiş. Öldürsen dert öldürmesen yine dert...
Ben de tesadüf olduğuna inanmıyorum resmen bilerek yapılıyor yangın bir kere insan eliyle çıkan bir felaket o yüzden bu kadar tesadüf de adam kandırmaktan başka bir şey olamaz
Onu bilmem de ben üç haftadır öksürüyorum çık pis niye olduğunu bildiğim yok
Boğazında bir şey kalmıştır
Biri sırtına vursun geçer sjsid
Bence kasıtlı olarak yakılıyor net bir şey yok bir öğle bir böyle diyorlar ama kesin böyle be bilinçsizlik sonucu da olma ihtimali de yüksek
Geçmiş olsun Allah'ım bitirsin bu talihsiz üzücü yangınlara fırsat vermesin çok üzücü çok acı
Nereye ne ve nasıl şekilde farklı farklı cümleler yazacağımı şaşırdım kısacası Allah hepimizin yardımcısı olsun demek istiyorum.
Yakanları ateşe atıp kısmi olarak yakacaksın sonra çıkarıp tekrar ateşe atacaksın.
Zalim insanlara dönüştük. Tek söyleyebileceğim bu
Üzülüyorum ülkem yangın yerine döndü o kadar hayvanlar can verdi ağaçlar yandı
Bazılarının sadece ceplerini doldurmak derdinde olduğunu düşünüyorum
Bilmiyorum aklım almıyor bence sabotaj var bu işin içinde
Allah ülkemize zeval vermesin
Silah birakma olayi hikaye yillardir ormanlari yakiyolar zaten son yillarda da turizmi baltaliyolar. Vatan hainleriyle el sıkışıyolar iste... istikrar ugruna ulkenin istiklali gitti
Aa hayret faşo diyen fitneci d0muzlar gelmemiş daha
Ben mi faşoyum 🤔😬
Hayır kürtler herkese faşo diyor ya daha gelememişler buraya genelde twitterda türüyorlar
Aetik her yerdeler, mqrmaristeki dansçı arizona kertenkelelerini biliyon d mi her yere yayildilar
Yakanı yakaladılar benzinlikten benzin alıyorken ayakları da yanmış
Tesadüf olduğuna inanmıyorum, Türk milletine karşı art niyeti olan insanlar, Türk milletinin ormanlarını bizim ciğerlerimizi yakıyor.
Hayret faşocu tayfa gelmemiş
Ya sıktı onlarda zaten ne dersen yok sen faşistsin bilmem ne adam istediğini diyebiliyor ama ben NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! DEYİNCE faşist oluyorum öyle bir dünya yok BEN BİR TÜRKÜM VE BU MEMLEKET BENİM VATANIM BUZ GİBİ TÜRK OĞLU TÜRKÜM BEN!!! Türk deyince de faşist falan olmuyorum 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Rabbim yardımcımız olsun. Bu toprakların, ağacın, kuşun bile ahı var bazılarının üzerinde!
Devlette para yok haliyle para edicek yerleri düzlemek lazım ki satılabilsin 😉
Eskiden otel yapmak için kundaklıyorlar derdik ama bu sene banada normal gelmedi uşlak karabük hatta bursa vs arkasında bir şeyler olabilir
Bilerek yakılıyor. Instagram'da Eray Hacıosmanoğlu veya Ali Çiğdem'nin hesablarını takip edin, o detaylı bir şekilde anlatıyor herşeyi.
Sevr ve Lozan anlaşmasının aynı anlaşma olduğundan dolayısıyla bu topraklar da biz bir sömürge ülkesiyiz.. küreselciler istediği gibi cirit atabiliyor bu vatanımızda.. Instagram da Burak Turna yı dinleyin..
Eray Hacıosmanoğlu nu bilirim manyak bi adam çok araştırıyo biliyo ileri görüşlü
Vatana ihanetle görevli kişiler var ve kimse bir şey yapamıyor yapmıyor
O. c evlatları yapıyodur Allah kahru perişan etsin ormanlar olmasa Türkiye bır hıc
Bilerek bence otel yapılsın diye
İç savaşın başladığını
Yapanların elleri kırılsın.
Tesadüf değil zaten kasten yapıyorlar o. e
Bilerek yapılan suikast
Bilerel olduğu belli..
Çoğu kasıtlı yapılıyor
Kasıtlı çıkarılıyor bence
Monkey D. Luffy mi gördüm ben 😃
İklim kanunu imzalamanın sonuçları
He aynen iklim kanunu :D sizi neyle besliyolar ya
Anlam veremiyorum şaşırıyom
Geçmiş olsun..
Bursa'da yaşıyorum Burdan üzülerek izliyoruz.
X ırkın yaptığı besbelli...
Araplara satılıyor
Planlı olabilir
👍🏻👍🏻👍🏻
Hocalara söyleyin bir yağmur duası okusun
Kasıtlı yapılıyor.
Mis gibi 5 yildizli otelleri
Çok şey söylerdim ama bende kalsın
Kasıt %100
Ciğerimiz yaniyor...
Sadece hayvanlarla yanan ağaçlara üzülürüm
İnsanlara 😃
@gereksizinsanlarvar insanlar en azından derdini anlatıyor
Kasti yapılıyor gibi geldi bana
Her sene aynı olaylar bıktım artık
Sömürgesin..
Geberin
Kasıtlı yapıyorlar
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?