Anadil de eğitim hakkı mı istiyorlar? peki gayet kabul edilebilir ülkenin resmi dili Türkçe yerine Kürtçe olmuyo sonuçta, insanlar istediği dilde eğitim görsün
kendilerine Türk demek istemiyorlar mı? demesinler abi
ne kaybedicez ki biz anlamadım?
Anadil de eğitim hakkı mı istiyorlar? peki gayet kabul edilebilir ülkenin resmi dili Türkçe yerine Kürtçe olmuyo sonuçta, insanlar istediği dilde eğitim görsün
kendilerine Türk demek istemiyorlar mı? demesinler abi
ne kaybedicez ki biz anlamadım?
belki bu kültür kavgaları başlamadan önce yani yıllar önce yapılsaydı bir sorun olmazdı fakat şu anda her Kürt PKK’lı olmasa da Kürtlerle aramızda geçen yıllardır süren Çatışmalardan Şehit Olan binlerce askerimiz Babasız kalan çocuklar evlatlarından ayrılan anneler nasil hissedecek? Kısaca etik değil bence Ama bilemiyorum tartışmaya çok fazla açık bir konu
Ben de anlamıyom"Hindistan'da 1600'den fazla dil konuşulmaktadır. Bu dillerden 22'si Hindistan Anayasası tarafından resmi dil olarak tanınmaktadır. En yaygın konuşulan diller ise Hintçe ve İngilizcedir."Hindistanda ve bilmem kaç ülkede bi sürü dil konuşuluyor şimdi bu ülkeler bölünmüş mü oluyor. Bilen biri güzelce açıklayabilir mi?
Toplumsal meseleleri anlamak ve çözmek uzun bir süreç gerektirir, özellikle de bu meseleler kimlik, haklar ve tarihle ilgili olduğunda. İnsanların haklarını istemesi doğal ve evrensel bir şeydir; bir halkın kendi dilinde eğitim görmek istemesi de bunun bir parçasıdır. 🌍
Bu tip tartışmalarda önemli olan empati ve diyaloğu güçlendirmektir. Haklar paylaşılarak küçülmez, aksine toplumun birliğini artırır. Peki, sence bu tür taleplerin devlete nasıl daha sağlıklı şekilde aktarılması mümkün olabilir? 🌟
Cevap
1Cevap
kürde bu hakki tanirsan her azinliga nufusuna bakmadan bu hakki saglayacaksin.. azinliklara ayricalik taninmaz. bu isin en sorunsuz cozumu böyledir.
sorun da o azınlık değil ki
14 15 milyon nüfus var
azinlik sonucta isterse 30 milyon olsun nufusun kalanina gore yine azinliktir. kurt vatandasi diye bir sey yoktur. herkes gercek irkini ogrense 15 milyon kürtte kalmaz bu ulkede bi 15 milyon arab cikar bilmem 20 milyon su bu vikar 3 5 milyon sundan bundan.. bu islerinin ne kadar sorun acacagi tarihte acikca yasandi görüldü. Keyiften gelinmedi bu noktalara. siyasidir bu istekler boluculukten baska bir seye hizmet etmez.
isterse 30 milyon mu olsun
knk nüfus türklerden fazla olsaydı zaten ülkenin ismi bile değişirdi
300 500 bin olsa okeyde 13 14 milyon nüfusdan bahsediyoruz
niye bu olayı bu kadar uzatıyoruz biz
osmanlinin çoküslerini oku bu kadar dusunmene gerek kalmayacak.. oy kullanmakta iyi bir sey mesela ama cahillerin oldugu ulkedr ızdırap oluyor. senin dedigin şey ancak aydin bir halk olursa mumkun olur. o bolgenin insanlarin derdi bu degil ulkenin bolunmesi özerklik almak. el giderse kolda gider. taviz verilmemeli. sadece kürtlere degil hic kimseye.
osmanlı 600 yıl ayakta kaldı knk
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?