İttihatçılar II. Abdulhamiti tahttan indirmekle büyük hata etmedi mi?

Abdulhamit çok zeki ve kurnaz biriydi. Öyle bir dönemde borsadan büyük paralar kazanmasından belli zaten ne kadar zeki olduğu 😂 Büyük bir savaşın çıkacağını biliyordu, düşmanların birbirine gireceğini biliyordu, çünkü bir çok belirti vardı. O yüzden direnmeden istedikleri toprakları verdi. Direnseydi hem para hem de asker kaybedecekti. Donanmayı yenilemedi, savaşa girmeye zorlamasınlar diye. 1. Dünya savaşına giren ülkeler ekonomik olarak zayıflarken Osmanlı savaşa girmediği için ekonomik olarak güçlenecekti. Savaşa giren ülkelere satış yapacaktı, boğazdan geçen savaş gemilerinden vergi alacaktı, ekonomik olarak güçlenecekti. Bu süre zarfında da bu para ile büyük yatırımlar yaparak orduyu güçlendirecekti, dış borçlardan kurtulacaktı. Sonra kaybettiği toprakları çok kolay bir şekilde geri alacaktı, savaştan yorgun ve ekonomik olarak zayıf çıkan ülkelerde bu konuda direnç gösteremeyecekti. II. Abdulhamit çok yanlış bir zamanda tahttan indirildi. İttihatçılar yenilik getireceğiz diye rezillik getirdi.

Oysa bunun yerine ittihatçılar II. Abdulhamit'i tahttan indirdi, Osmanlı'yı 1. dünya savaşına soktular ve kaybettiler. Sonra ülkeden kaçıp bütün sorumluluğu padişaha attılar. Bu nedenle işgalciler ülkeyi kendi aralarında bölüştü. Eğer ittihatçılar hainlik yapmasaydı, demokrasi getirdik diye padişahın yetkilerini elinden alıp kendileri ülkeyi yönetmeye kalkmasaydı ne kurtuluş savaşına gerek olacaktı, ne işgalciler ülkeye girecekti ne de milyonlarca insanımız ölecekti. İttihatçılar o zamanın CHP'si merak edenler için

İttihatçılar II. Abdulhamiti tahttan indirmekle büyük hata etmedi mi?
Cevapla