Daha temiz bir dünya için cebimizden daha fazla para çıkmasına razı mıyız?

Türkiye’de ilk defa iklim değişikliğiyle mücadele için kapsamlı bir kanun çıktı. Ama TEMA Vakfı bile bu yasayı eleştiriyor; çünkü kömürden vazgeçme gibi net bir plan yok, karbon ticaretiyle mesele geçiştiriliyor diyorlar.

Ki bu yeni yasa ile sanayi karbon salımını azaltmazsa para ödeyecek, maliyet de dönüp dolaşıp bize yansıyacak. Elektrik, su, belki benzin daha da pahalanacak. Gerçek emisyon hedefleri yok, fosil yakıttan çıkış planı yok. Üstelik STK’ları da sürece dahil etmemişler.

Daha temiz bir dünya için cebimizden daha fazla para çıkmasına razı mıyız?

Sizce Türkiye bu yasayı Avrupa Birliği’ne uyum sağlamak için mi çıkardı, yoksa gerçekten çevreyi önemsedikleri için mi? Gerçekten iklim için ekstra para vermeyi göze alır mıyız?

Kayağı da buraya bırakıyorum:

https://csb.gov.tr/turkiyenin-ilk-iklim-kanunu-tbmm-de-kabul-edildi-bakanlik-faaliyetleri-41712

Daha temiz bir dünya için cebimizden daha fazla para çıkmasına razı mıyız?
Cevapla