Demokrasi ile yönetilen ülkeler başka ülkelerin kuklası olmaya daha mı müsait?

Ya kukla olursun ya da bir sonraki seçimlerde def olursun. Mesela mevcut hükümet iktidarını kaybetmemek için ABD'nin her istediğini yapıyor, biliyor ki yapmasa ambargolar yüzünden seçimlerde kaybedecek. Mesela İran'da böyle bir durum yok, boyun eğmiyorlar ve orada demokrasi olmadığı için de onları baştan indiremiyorlar

Demokrasi ile yönetilen ülkeler başka ülkelerin kuklası olmaya daha mı müsait?
Cevapla