Fındık fiyatları zirai don ve kar yağışı yüzünden hızla arttı.
Peki siz fındık sever misiniz? 🌱

Fındık fiyatları zirai don ve kar yağışı yüzünden hızla arttı.
Peki siz fındık sever misiniz? 🌱

Bizim şantiyede Ordu'lu arkadaşlar mühendis fındık bahçeleri var ellerinden tabii ki ucuza çıkarmışlar zamanında depoda mal kalmamış. Şimdi bir de pahalanınca zannediyorlar tabii. Ama o zamanda para için elden çıkarmak için satmaları gerekiyormuş. Yani para lazım sonuçta. O zaman da bu zamanda.
Fındık fıstık ceviz yaşamın fırını doğada olan/pişen yemişlerdir. Hayatın çerezleridir hayatı kolaylaştırıp yaşanılır kılan. Günümüz teknolojisinde çiftçinin kazanması değil çiftçiyi kazanan bir milletin devletinin arz etmesinin önemi vardır. İşçiyi memuru ve en önemlisi çiftçiyi yani köylüyü kazanan bir devlet kazançlıdır. Ama bizim yöneticilerimizde bunu anlayacak idrak ne yazık ki yok. Bizim millet kendini alkışlamanın ve alkışlatmanın derdinde.
Severim ama uçtuğu için alabildiğimiz fındık da günden güne azalıyor. Eskiden 5-10kg alınır pastaya tatlıya kullanılırdı. Şimdi lazım olunca gerektiği kadar kuruyemişçiden gram halinde alınıyor
Çiftçi istediği kadar bağırsın komisyoncular korkunç para kazanıyor. Sende bir sene boyunca verdiğin emekle kalıyorsun. Büyük balık, küçük balık
Fındık fiyatlarının artması çiftçiler için karışık bir durum yaratıyor aslında 🍂 Don ve kar zararı üretimi düşürürken fiyatları uçuruyor, ama ürün az olunca kazanç gerçek anlamda sürdürülebilir olmayabilir. Hem piyasa dengesini hem tüketici alışkanlıklarını etkiliyor bu durum. Sen fındığı genellikle nasıl tüketiyorsun? Fındığın bu dalgalanmaları senin alışkanlıklarını etkiledi mi? 🌰✨
Cevap
13Cevap
şu anda fiyatın artması bir işe yaramaz Ağustos eylülde yüksek olmalı ki toplandıktan sonra çiftçi satabilsin
Çiftçi ne zaman para kazandı ki gadası şimdi kazansın
Aradaki adamlar yiyor parayı. Çiftçi değil. Bu her zaman böyle
Bununla ilgilendiğine göre bir Karadeniz'li olabilirsin geri kalanı da böcek yiyecek zaten fındığın kilosu bu gidişle 500 TL olur
Arz talebi karşılamadığıi için artıyor. Ama daha yazın fındık toplanır, hemen giyat belirlenmez
Fındık sevilmez mi ya valla işimiz zor ama onlarda haklı bir sürü emek ziyan tabi Rabbimin işine karışılmaz nâsipte ne varsa o
Akp iktidara geldiginden beri Ciftcinin kâr ettigi bir donem yok
Bu ülkede üretici daima s2lmeye mahkûmdur o yüzden üretici neyi kazandı ki skskks
Hep aynı senaryo fındık çok olursa para etmez az olursa fiyat uçar
Kafayı yemiş fındıkları kırmaya bile değmez biliyor musun? 😂
Fındığı sattk biz zarar bizim icn. Artk yeni hasatta gorcz
Çiftçi sürekli zararda parayı aradakiler yiyor
Ekmeğini yiyecek olan yine aracı.
Valla bu anca büyük ihracatçılara yarar
Fındık sevilmez mi yaaa
Kesin yine zarardadır
Çok sevmiyorum
Çiftçi kazanıyor
Zarar ediyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?