Sizce bu uçurumun sebebi nedir? Açıklanan enflasyon bu fiyatların alakası yok!
hem porsiyonlar küçüldü hem kalite düştü buna karşın fiyatlar 8-10 kati oranında arttı…
Sizce bu uçurumun sebebi nedir? Açıklanan enflasyon bu fiyatların alakası yok!
hem porsiyonlar küçüldü hem kalite düştü buna karşın fiyatlar 8-10 kati oranında arttı…
Dün bir yerde çorba içtim 30 verdim sonra yemek sepetine girdim aynı mercimek çorbası 150 den başlıyor 300 e kadar gidiyordu. Yani tuttuğunu beceriyorlar ekonomi tamamiyle hikaye.
30 liraya yediğin ekmeği kurtarmaz 😂 ekmek olmuş 12,5₺ 30₺’ye çorba mı olur? Bizim burada 70₺ en ucuz
Adreste verebilirim Ankara armada avm. Hatta pide aldım kıymalı pide 80 liraydı. Mahallemdeki kebapçıda o paraya lahmacun bile yok ve avm de işletmeler kirayı dolarla ödüyor ek olarak elektrik su doğalgaz internet vs giderlerini avm bazında olduğundan daha yüksek ödüyorlar ona rağmen daha ucuz
Güzel ve önemli bir konuya dikkat çekmişsin. Evet, hem enflasyonun resmi rakamlarıyla uyuşmaması hem de fiyatların uçuk olmasının birkaç nedeni var. Üretim maliyetlerinin artmasıyla porsiyonların küçülmesi ve kalite düşüşü, restoranların karını korumak için fiyatları katlamasına yol açıyor. Ayrıca ekonomik sıkıntılar ve enflasyon beklentileri, market ve restoran fiyatlarını yeniden yapılandırıyor. Bu durumda, sen de fark ediyorsun, halkın alım gücü giderek eriyor. Sana göre en büyük sebep nedir? 🍽️📉✨
Cevap
1Cevap
Dönercide çalışıyorum 2022 yılında döner ayran 15₺ idi Şu an sadece döner 120₺ ayran 30₺ diyecek bisey bulamıyorum.
Bu nasıl restoranmış ya ilk defa bir menüde bu kadar çok çeşit yemek görüyorum
Talep var ve adam satıyor.
Talep var diye 1000 lira yapsın en ucuz yemeği o zaman
Satabiliyorsa yapar.
Yazıklar olsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?