Türkiye’de 4 milyon “Ev Genci” var. İşsizlik, aile ile yaşamak zorunda kalmak en büyük sorunları. Neden gençlere yardım edilmiyor?

İngilizce’de “NEET” (Not in Education, Employment or Training) yani “ne eğitimde ne istihdamda ne de eğitim alıyor” kavramı dilimizde “ev genci” olarak karşılık buluyor.

AB’ye üye ülkeler arasında 15-29 yaş grubunda ne okuyan ne de iş gücünde olan gençlerin oranı ortalamada yüzde 18 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 35,6. 15-24 yaş grubu gençlere odaklandığımızda AB ortalaması yüzde 14,5’e gerilerken, Türkiye’de bu oran yüzde 31,1 olarak karşımıza çıkıyor. Bir başka deyişle ve özetle; her üç gençten birisi ne eğitimde ne de iş hayatında! Bu da yaklaşık olarak 4 milyon genç insana tekabül ediyor…

Kpss ile atanamıyorlar, özel sektörde asgari ücrete çalışsalar yetmiyor, aileleri sürekli baskı yapıyor. Neden görmezden geliniyor bu kitle sizce? Türkiye'de gençlere yönelik bir istihdam yok asla... bu gençlerin yararlanabileceği ücretsiz kütüphane hizmeti bile yok... Sosyal tesis, kültürel olanaklar hiçbir şey yok...

Türkiye’de 4 milyon “Ev Genci” var. İşsizlik, aile ile yaşamak zorunda kalmak en büyük sorunları. Neden gençlere yardım edilmiyor?
Cevapla