Özgür olmayı her insan hak ediyor daha iyi yaşantılarının olması dileğiyle.. Gitsin diye teneke çalanlar vardı tabi ben bu kadar gaddar olmadım hiçbir zaman insana değer vermek bazen bu toplumda çok zor iki farklı kültür kaynaşamadı bu bir gerçek devletin onlara tolerans gösterdiği noktalar oldu yine de türk halkı bazen ayaklanmalar olduğu halde yeterince sabır gösterdi bence Fetih önce gönülleri fethetmekle olur diyelim Umarım bu mutluluk Filistin'e de nasip olur ya
Suriyeliler tüm zorbalıklara rağmen giderken bize teşekkür ediyorlar çok duygusal değil mi?
Her millet gibi onlarında iyisi kötüsü vardı ama misafir olduğun sana bakan bir ülkede yanlış şeyler yaparsan da bu daha büyük sorun oluyor aslında konu ülkemizden elini kolunu sallayarak sınırlarımızdan geçmeleri yani en azından iyi kötü bir bakılsın hırsız mı tecavüzcü mü vb yani benim ülkeme faydası olacaksa kalsına ama diğer türlü benim ülkemde zaten kötü insanlar çok bide bunlardan da çıkınca olmuyor yani sınırlarımızın bu kadar esnek olması sıkıntılı.
Gitsinler diyen arkalarından laf eden küfür eden çok insan gördüm sonra bu insanların onları kendi işinde çalıştırdığını, çırak olarak onları yanına alanları, onlar daha ucuza yapıyor diye evlerindeki tadilat işlerini yasa binalarındaki tadilat işlerini o insanlara verdiğini gördüm. Bu insanlardan rahatsız olanların aslında rahatsız olmadığını bir çok defa gördüm…
Maalesef ülkemizde bu tür insanlar epey bi fazlaca var ve gençlerinde beyinlerini bu şekilde zehirliyorlar, sonra toplum neden duyarsız olmaya başladı diye yakınmaya başlıyoruz
Giden gidiyor ama ekonomiye verdikleri zararın boyutu çok ciddi Türkiye ekonomisi bu sorun yüzünden krizin eşiğine geldi diyebilirim ama giderken teşekkür edenler kalpleri ısıttı eğer ilerde Suriye'nin Türkiye'ye baglanması tekrar gündeme gelirse bu bize bir + olur
Ben şahsen baya duygulandım ve toplumda böylesi bir sınavı kaybedenler adına da üzüldüm. Ahirette şey diyeceklerini sanıyorlar enflasyon yüksekti suriyeliler hastane maaş ama biz Türk savaştan kaçmayız korkaklar kaçtılar diyip hesaptan sıyıracaklarını sanıyorlar. Böylesi bir gaflete düşüp bu nasipsizler gibi davranmayıp muhacirleri kardeşim olarak görüp farklı muamele eden kişilerden olmadığım için Allah’a hamd ediyorum.
Evet gözlerim doldu bizi hor görenlere de hakkmz helaldr dedi birisi hangimiz evimizde misafir ettik bunları hangimz Türkçe öğrenmeleri için yardımcı olduk hicbirimiz hepimiz sucluyz
Biz ettik reis 😅 ilk geldikleri zaman 10 sene önce kimse ev vermiyordu. Biz apartmanın giriş dairesini bir aileye verdik. Yalan değil bizim tr vatandaşından düzgün kira ödediler gelip bıdı bıdı yapmadılar. Her sene zam için kavga da etmediler. Allah hepsinden razı olsun.
Türk halkı çok fedakarlık yaptığın Avrupalıların 15 -20 kişiyi almakta nazlanirken Türkiye 10 milyon yabancıya çaktı bu takdir edilmesi gerekmezmi o kişiler ülkesinde kalsaydı çoğu ölür yok olurdu bu tesekur için yeterli bir sebep degilmi
En sevdiğim huyun da bu. Çoğunluğa göre hareket etmiyorsun. Kim ne demiş, dememiş umurunda değil. İçinden geleni, doğru bulduğunu yapıyorsun ki bu çok güzel bir cesaret örneği 🤌
Evet, merhamet başka bir şey. Olsun, hak geçmesin. Bizden yana hak varsa da helali hoş olsun dediklerine %100 eminim. Ki bende az şahit olmadım türklerin bu hakaret ve kin dolu söylemlerine. Filistin de özgür olacak ve onun mutluluğunu da paylaşacağız inşallah 🥹✨
Evet. Özellikle esnaf kesimi hem bu insanların üstünden ucuz işsilik vasıtasıyla haksız kazanç elde edip en fazla ezen taraf oldu. Gidecekleri konusuna gelince ben düzenini oturtmuş olan Suriyeli halkın bir çoğunun kalıcı olduğunu düşünüyorum çünkü oranın inşa edilme süreci, rejimin sağlayacağı belli başlı şartlar, Suriyelilerin ülkesine dönme kararlarını belirlemekte temel etken olacak.
Edit: Mesela bak yönetimin oluşan bu önyargı da suçu çok büyük sınırlar çok gereksizce boş bırakıldı denetim olmadan kimdir nedir her gelen içeriye alındı. Sınırdan sabıkalısi da girdi, sapığı teröristi de, canlı bombası da. Böyle bir sorumsuzluk böyle bir acemilik olmaz. Sınır denetimi konusunda böyle bir hata ancak muz cumhuriyetine yakışırdı. Tabi olan her zaman ki gibi içlerinde temiz dürüst yaşayanlara oldu.
kimse vatanını topragını ozellikle namusunu bırakmak istemez evet içlerinde kotuleri vardı her milette oldugu gibi ama bizler onları asırı yargıladık biz diyorsam lafın gelişi ben asla küçümsemedim veya asagılamadım asagılamamda hepimşz insanız
Suriyeli çalışanım var eczacılık fakültesini terk ederek gelmiş birisi ondan sonra 1 Suriyeli daha aldım işe ve bir kötülük görmedim kötüleri var mı evet var yıl başından sonra ailesi dönecek ikisininde