Manisa'da sokakta düğün yapmak yasaklandı. Sizce alınan karar mantılı mı?
#SONDAKİKA Manisa'da sokakta düğün yapmak yasaklandı. pic.twitter.com/Mmo3oeCqz5
— Gusholder Haber Bülteni (@gusholderhaber) September 16, 2024
Manisa'da sokakta düğün yapmak yasaklandı. Sizce alınan karar mantılı mı?
#SONDAKİKA Manisa'da sokakta düğün yapmak yasaklandı. pic.twitter.com/Mmo3oeCqz5
— Gusholder Haber Bülteni (@gusholderhaber) September 16, 2024
Mantıklı. Görgüsüz ve rahatsız edici bir eylem. Diğer insanlara rahatsızlık vermekten başka bir işe yaramıyor. Sırf bu sebepten uyuyamadığım için el yapımı bir ses bombası hazırlayıp aşağıda düğün yapanların tam ortasına fırlatmıştım. Geceye kadar kimin attığını aramaktan düğünlerini düzgünce yapamamışlardı
Mantıklı çünkü bebeğini uyutmaya çalışan veya hasta olduğu için dinlenmesi gereken insanlar var. İşine okuluna gidecek olanlar var. Bu sokakta düğün yapanlar 11 12 den önce düğünü bitirmiyorlar. İlla düğün salonunda yapmak zorunda da değiller açık bir alanda bir arazide de insanlardan biraz uzak bir yerde yapabilirler.
Güzel bir karar olmuş. Eski oturduğum yerde neredeyse her hafta yapıyorlardı. Sürekli bi yerden bişey çalıyor. Baş ağrısından hayattan soğudum. Gidin salonda yapın ne yapacaksanız, kimse tüm gün hiç tanımadığı kişilerin düğününü dinlemek zorunda değil.
Çok faydalı bir yasak. Ne o öyle gece uyuyacaksın dan dan dan kafanı ütülüyorlar saatlerce. Düğün yapmak isteyen salonda evlensin, salona parası yetmeyen nikahla yetinsin mk
Cevap
74Cevap
Millet 100 bin lira düğün salonuna para mı versin gadası 🙃
Evet çok güzel bir karar.
yerinde bir karar kimse kimsenin gürültüsünü çekmek zorunda değil bütün gün çalışıyoruz yoruluyoruz uyumak dinlenmek istiyoruz keza hastası var yaşlısı var bebeği olan var kimse kimsenin gürültüsünü çekmek zorunda değil inşallah konvoyda yasaklanır ama tabi durumu olan var olmayan var Manisa belediyesi ona göre belediye bünyesinde uygun fiyatlı düğün salonları ya da düğün yapılacak okul bahçesi pazar yeri vs. gibi bir yer ayarlasa fena olmaz Manisa Salihlide yaşadım bir süre orada yıllar önceden yasaklanmıştı basket sahasında falan yapıyordu insanlar orada serbestti
Tüm ülkede uygulanmalı. Hastası olan var, sabah işe okula seyahate gidecek olan var, vardiyalı çalışanlar var, yol yorgunu eve yeni dönen var vb. Kimse keyfi gürültü çekmek zorunda değil. Saçma ve ergence bir kutlama biçimi zaten. Özellikle şu konvoylarda yasaklanmalı. Ne oluyor kornaya basa basa yoldan geçince. Sanki millet sizi tanıyor da. Tanısın tanımasın farketmez hem trafiği olumsuz etkiliyor hemde gürültü kirliliği.
Aşırı doğru karar. Zaten düğün dernek başlı başına saçmalık ama sırf evleneceksin diye milleti rahatsız etmek de anlamsız. Bebeği olan var hastası olan var kendi hasta olan var. Dayımın cenazesinden birkaç gün sonra kapının önünde düğün olmuştu, insanın kafası kaldırmıyor
Çok mantıklı aşırı hemde kimse yok ameliyat ekonomi falan diyerek bu durumu normalleştirmesin yani. Çalışan oluyor, bebeği olan oluyor, hastası olan oluyor yani birçok şey var kimsenin evlenme kutlamalarını çekmek zorunda değil hiçkimse yani eğer ki bana denk gelirse şikayet etmekten çekinmem açıkçası umrumda degil
Çok mantıklı darısı tüm ülkeye diyeceğim ama millet de haklı salonlar da düğün de çok maliyetli artık. Onun yerine 2 saatle sınırlandırılmali ve geç saatlerde kesinlikle yasak olmalı gece yarısına kadar milletin taramasını kimse dinlemek zorunda değil
Hiç düşünüyorlar mi o sokak düğünlerinde çalan müzisyenler taş kirigimi yiyecekler bundan sonra? İsikcisi kameramanı fotoğrafçısı ne yapicak? İşin kaymağını düğün salonları ve o salona bağlı olan müzisyen kameraci yiyecek çok yazık, bence işin içinde rant var
Yorumları okudum da herkes doğru karar demiş çoğunluk, arkadaşlar sokak düğünleri bizim geleneklerimiz den birisidir farkındaysanız teker teker geleneklerimiz den uzaklaşıyorum bu da ayrı bi konu tabii ki.. madem ki bu karar alındı düğün salonları başka müzisyen çalamaz başka kameraman giremez salonumuza demekten vazgeçmeleri lazım dileyen dilediği müzisyene caldirmali o halde..
Sırf bir ülkede doğduk diye oranın saçma sapan geleneklerine uyum sağlamak zorunda değiliz. Bunu idrak etmelisiniz. Size mantıklı gelir ama bana gelmez. Tabuları yıkmalıyız zira sadece insanları baskılar. Kimseye zarar vermediğimiz sürece, HEPİMİZ KENDİ DOĞRULARIMIZI SAVUNMAKTA VE YAŞAMAKTA ÖZGÜRÜZ.
Peki sadece o sokak dugunlerinde müzik yaparak hayatını kazanan kaç müzisyen var biliyor musunuz? Tabikii hayır.. o çocuklar ne iş yapicak? düğün salonları kendince kanun koymuslar üç kuruşa müzisyen kapatıp başka müzisyen çalamaz salonumizda diye birde fırsat doğdu salonculara fiyat 100 bin ise olucak 250 bin
Bunu düşünmesi gereken halk değil, devlet. İşsiz müzisyenlere iş imkanı sağlasınlar. Tüm paralarını kalkıp da din için harcamasınlar. Ben de müzik ile ilgilenen bir bireyim ve her gün kara kara düşünüyorum gelecekte ne yapacağım diye. Hayat dinden ibaret değil bu hayatta müzik de var, resim de var, spor da var.
Verdiğiniz cevaplar perhiz ve lahana gibi olmuş ne yazık ki😀🤣 laf olsun diye yorum yaptığınız bayaa belli
evin yakinlarinda hic sokak dügünü olmaz ama ne yakin ne uzak denecek iki tane kir dügün salonu var bütün yaz zank zank onu dinliyoruz sokak dügününden beter bu nolucak sonra 15 dklik yürüme mesafesinde canli müzik var haftanin belli günleri onu dinliyoruz bu eglence isinin tadi kacti hani burada ne isi var onun ayni yürüme mesafesinde bi tane market bakkal yok mesela mk böyle bir sacmalik olamaz sehrin en sonunda gibiyiz kimse de bir sey demiyor
Hatta birçok olaylara sebep olan zalimlere yapılması gereken susturucu silah (silencer gun) ile soykırım yapılması gerekiyor. Mesela 1,000,000 mermi = 1,000,000 ölü insan
Bence şu düğün olayı komple kalksın. Abartılı makyajlar, evinden ölü çıkmış gibi ağlayan kız kardeşler (onu ben büyüttüm diyerek herkese ilan eden samimiyetsiz tayfa) erkeklerin gereksiz kasıntısı, rahat olana "sen niye kasmıyorsun oğlum" tarzı bakışı 😂
Bence mantıklı. Yüksek sesten rahatsız olabilirler , kavga çıkar araya çocuk kaçabilir , silah patlatan desen ohoo.
çok iyi oldu birileri evleniyor diye diğerleri onun gürültüsünü çekmek zorunda değil hastası var yaşlısı var sokak düğünleri tamamen Türkiye'nin her yerinde iptal olmalı tabi konvoylarda kalkmalı
Mantıklı yazın bu yüzden evde duramıyorum. Kapı pencere açamıyoruz. Hele bizim sokakta olursa adamlar bizim binaya kadar park ediyor gidiyor. Kavga gürültü haddi hesabı olmuyor. Bir haftasonumuz var onu da evde durulmaz hale getiriyorlar.
yerinde bir karar yaz günü balkonumda oturamıyorum ya da penceremi açamıyorum eğer çok yakındaysa dışarı gidiyoruz işten gelmişsin evinde dinleneceksin ama komşunun düğünü var. hasta olan vs de var onlar için daha zor durum
Çok mantıklı. Kimsenin düğününün gürültüsünü çekemem. Ya salonda yapsınlar ya da bütçeleri el vermiyorsa yapmasınlar. Zaten düğün çok gereksiz bir âdet.
Mantıklı. Düğünlerle ilgili birçok şey yasaklansın valla. Düğün konvoyu kepazeliğini söylemiyorum bile ama müzik, saat vb böyle şeyler kısıtlansın ve net olsun.
Sokakta gelin alırken ki çalgı çengi de yasaklanmalı. Bana ne kardeşim sen evleniyorsan dürrükk diyesim geliyor
Mantıklı. Hastası olan var, bebeği olan var, işten gelen var. Sen akşam gerdeğe gireceksin diye bundan bana ne
Şu kız isteme, düğün gibi faaliyetlerde meşale yakılmasına da bir el atsalar bari. İstanbul' da bir Gelin az daha yanıyordu.
Ben Vanlıyim bizde çok olur birgün gerçekten çok hastaydım ve hasta olunca gürültü elem ve eziyet olmuştu bana. Bence yasaklanmalı.
Bir gecelik salona kaç para isteniyor haberiniz var mı, herkes atıp tutmuş sanki millet Avrupa da yaşıyor.
Benim de ben tonlarında kısa kol keten gömleğim ve gözlerimle uyumlu mavi gömleğim favorim. 😌
Antalya'da da aynı kararın alınmasını temenni ediyorum... Bukadar ucuzculuk bukadar pespayelik bukadar bencillik olmaz...
Mantıklı... düğün salonlari pahali insanlar evlenmesin diye bir zorluk çıkardılar 😂zaten bütün yasa daki yasaklar neden se kendi halkina gelir😂😂
Çok iyi bir karar keşke bütün illere uygulansa. Gürültü ve rahatsızlıktan başka hiçbir şey değil
Düğün salonu 100bin. O parayı oraya vereceğime sokakta yaparım. Kesinlikle düğin salonu sahiplerinin parmağı vardır. Valilik bunu engellemeli
Çok saçma bir karar olmuş. Madem sokakta düğün yapmak yasak belediye insanlara ücretsiz düğün salonu tahsis etmeli.
Bu kararı vermeden önce düğün salonlarının fiyatına baksalar keşke.
Düğün konvoyları da yasaklansın yolu kapatıp oynayan mı dersin, havaya ateş açanlar mı dersiniz amacını aştı artık bazı insanların egosunu kutlama olayına döndü
En mantıklısı sitede bile konvoy oluyor 3 saat eğleniyorlar AA yeter ama ya
mantıklı buluyorum tüm şehirlere gelmeli hatta
Salona para yedirmiyordur kimse ondandır saçma bir karar
Haklı bir karar insanlar sizin gürültünüzü çekmek zorunda değil
Evet mantıklı sokakta çok ses oluyor evlerinde yapsınlar
Bazı insanların düğün salonu tutacak parası yoktur belkide bana mantıklı karar gibi gelmedi.
İyi olmuş. Evlenecekseniz evlenin milleti ne rahatsız ediyosunuz
Heryerde yasaklasınlar yüksek sesle müzik dinlemeyide yasaklasınlar
Düğün salonlarini zengin etmekten başka işe yaramaz saçmalık
Evet mantıklı sokaklar kimsenin malı değil çirkin bir görüntü oluyor şahsi bahçelerinde yapsınlar
Sokak düğünleri zaten 10 senedir filan yasaktı benim bildiğim
Şehir de sokakta düğün mantıksız köyde olsa neyse iyi olmuş diyebilirim
Düğün salonları 200-300 istiyodur onu da veriyorlar mı?
mantıklı kimse kimseyi rahatsız edemez öyle gece yarılarına kadar
Olması gereken olmuş. Sokakta düğün ne Allah aşkına
Çok iyi karar keşke tüm türkiyede böyle karar alınsa
Düğün salonları 100 bin. Ben olsam bende sokakta yaparım. Saçma olmuş.
Gayet yerinde karar inş her yerde aynı karar alınır
Mantıklı tabiki rahatsızlık dan başka bir şey değil
İzmirde de yasaklansa keşke çingenler roman havası kafamızı skyor
Düğün salonunu bedava yaptıysa tabi ki sokakta düğünü yasaklayabilir
Mantıklı çünkü çevreye verdiği zararla birlikte bir güvenlik sorunu oluşturuyor. Kırsalda olur çok normal çünkü herkes birbirini tanıyor ama şehirler böyle değil. Özellikle çocuklar açık hedef olarak ortada duruyorlar.
yav sokakta dugun mu yapilir zaten.
dugun salonuna ya da koyde falan kir dugunu yapmiyacaksaniz yapmayin fakirler evlenmeyin.
Saçma olmuş kriz var millet salona nasıl para bulacak beyinsiz vali düşünmüş mü bunları acaba.
çok mantıklı sizin gereksiz gürültünüzü kimse çekmek zorunda değil
şimdi o şehirde düğün saloınları 50 bin ise 100 bin olur malum türkiye esnasfları fırsatcı. bu parayı yasaklayan karşilicak mı?
Ben zaten yasak diye biliyorum.
Ama ben manisaliyim 😃
Yorumlardakiler uyuz ya ben sokakta düğün olunca balkondan izliyorum güzel oluyor bence
Manisa çingene dolu ya herkes sokakta yapıyor mantıklı bence
Sence çingeneye yasak desen uyacak mı yine yapar
😂😂😂
😂😂 Manisa lı mısın
Yok ben teeeee memleketin diğer ucundayım ahhshsh
Diğer ucu neresi oluyor 😂
Online düğün dernek sistemi getirilmeli herkes evinden katilip çiftetelli oynamali davullu zurnalı taki töreni olmalı
Olması gereken budur.
Millet Mecbur Mu gürültü patırtı dinlemeye.
Bir de silah atıp tepemizde havai fişek atanlar var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?