Temmuz itibaren yeni kural geçerli ya, dedi ki ev sahibi 1500 daha istiyor, yasal olarak daha çok ama bu kadar olur anlamında iyi kiracisn.. Bende dedim ki biz zaten sizinle anlaştım ve hatta size dedim sonradan değişim olmasın, yok dedi kiran 23.500 olur merak etme. Tamam diyip anlaştık.
Şimdi yeniden konuşacağım sizce ne diyebilirim? Hani anlaşma üzerinde anlaşma yapılmaz ki. Biz zaten anlaştık ve 10 gün sonra kirayi ödemem gerekecek.. aniden bu kadar olacak sırf bu ay yeni kural geldi diye hoş değil.
Emlakcı diyor yardım etmeye çalışıyprum ama gel konuşalım anlamında..
Yorumlarınız merak ediyorum :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Bişey soracam neden ev sahibiyle muhattap olmak yerine emlakçıyla muhatap oluyorsun belki istediği o 1500 cebe atacak?
Çünkü binanın tek sahibi var ve o iş adamıdır ilgilenmiyor. Emlakcı çalışanıdır her şey o yapıyor ondan.. Fakat o da aklıma geldi, yarın giderim derim arayın ev sahibiyi direk konuşalım gerçekten odeyemem bu kadar
Bencede gidip konuşun zamanında arkadaşımın başına gelmişti kira 550 dedi emlakçı ama ev sahibine 400 demiş her ay 150 cebe atmış
Evet olabilir. Kabul etmeyeceğim 25 bin, derim arayın onunla konuşmak isterim direk anlaşalım ki zaten 23 e anlaştık. Son hafta gelince yeni kural geldi diye değiştiremezsiniz ki ayıp oluyor yani.. Zaten zamlar en az 1 ay önce belli oluyor ki sana uyumuyorsa evi iptal edip başka eve geç diye dimi
Aynen öyle çocuk oyuncağı değil bu işler ortalık zaten karışık
boş ver verme ona ney fazla para koparma derdinde lafa gelince esnafız derler
Evet fakat ne diyebilieim sizce? Biz zaten alşatık derim ev sahibi arayın şimdi direk konuşalım mı
Verme istediğini ama bazı emlakçılar mafya gibi oluyor ev sahibiyle muhatap olunda diyebilirsin
Evet bence o para kopartmak istiyor bide diyor yardım etmek istiyorum sana çık demiyorum gel konuşalım ne yapabiliriz diye. E zaten konuştuk anlaştık.. yeni kural geldi diye değişme yapamazsın ki
Yok ya bence ikili oynuyor
Bence de oraya gidip anlaşacağımızı düşünüyor.. naif saf gözüküyorum ve param olduğunu biliyor kendi işimi yaptığımı.. Ama sırf bu yüzden slak yerine koyamaz yani saçma oluyor. Kabul etmeyeceğim direk ev sahibi ile konuşmasına rica ederim, önumde arasın
Bencede danışıklı dövüş değilse ev sahibi aradan çeker zaten
Eğer kendisi istiyorsa zaten aramayacak.. belki kavga eder bile der ki bu kadar olur istemitorsanız gidin bende yine herzaman gibi dğzel davranıp gitmeyeceğimi derim gerekirse bende avukata giderim derim.. Bir kere anlaşıp yeniden artmak ne demek yani
İşte karaktersizlik bence
Evet ben internetten gördüm evet yasal budur
Kira Artış Oranı:
% 65,07
Aylık Kira Artış Tutarı:
11.387,25 TL
Aylık Yeni Kira Tutarı:
28.887,25 TL
ama 1 ay önce anlaştık soz verdi 23.500 olacsk dedi.. şimdi kirama 10 gün kala 1500 daha zam istemesine hoş değil
Artık kimsede dinlemiyor bu kanunları
yeni tarifeden yapamaz sana sözleşme imzalandığı tarihin yıl döneminde otomatik artım yaparsın. kurallar kanunlar senin yanında yemliyor seni yeme
bi halt yapamazlar
Evet fakat şimdi kural yenilendi
1 Temmuz 2024 tarihine kadar kira arts oraninda
%25'lik zam siniri bulunuyordu. 1 Temmuz
itibaryla %25 kira siniri sona erdi. Artik kira zam
orani belirlenirken on iki aylik ortalama enflasyon
göz önüne alinacak. Haziran ay enflasyon
rakamlar sonrasinda Temmuz ay kira arts tavan
zam orani %65,07 oldu.
Ama ben de aynı şey düşündüm kendisi almak istiyor o yüzden direk gidip ev sahibiyi arayın diyim direk anlaşalım bu kadar veremem zaten 23.500 az değil. 25 bin fazla gelir dedim ve yine derim?
hayır kural değişmedi.
kanunlara bakar her şey bu kira oranı enflasyon oranı sabitlenmişti sadece.
eski sisteme geçildi kararname kaldırıldı geçici bir şeydi o %25
ban ben ev sahibi biriyim Adil kanun ne deniyorsa onu yapma taraftarıyım bu tarz çakallıklara boyun eğme
yalan söylüyor kanun diyor ki her kira yılında yani imza attığın günden 15 gün önce ev sahibine kiracı zam oranını e tüfe oranında bildirir hatta bildirmezsen bile olur kira günü geldi mi zamlı ödersin
hiç muhatap olmana gerek yok
ve 5 yıla kadar kimse seni çıkaramaz 5 yıl sonunda bile kiralama önceliği yine senin 12 yıla kadar bu süre uzar
ben olsam az gelir çok gelir muhatap olmazdım sözleşmem avukatta derdim
muhatap bile olmazdım.
Sizi anlamadım şimdi benim kiram 17.500 tlydi. 24.07 zam geliyor. Biz 23.500 olmasına konuştuk kabul ettim. Şimdi 1500 daha istemiş ev sahibi gibi.. Sizce nasıl olmalı ne demeliyim tam... Anlayışlı olmazsa sonra avukat derim
arkadaşım sözleşme var mı? ve tarihi ne
24.07.2023 - 24.07.2024
yeni sözleşme böyle olacak
24.07.2024 - 24.07.2025
1-1.5 ay önce 17.500 den - zamli 23.500 e anlaştık. Şimdi de 1500 daha istiyor kural değişmiş ve yüzde 68% zam olması gerekiyormuş fakat ev sahibi yine anlayış gösterim 25 cıvarında istemiş
zam yapamaz %25 ten fazla
24.07.2025 te %65 ya da o dönem enflasyon neyse o kadar zam yapabilir.
şimdi anladın mı
Ama enflasyon oranı şimdi kaç? bu sene 1 Temmuz itibaren enflasyon oranına göre yapılmıyor mu? O 25% kalkmadı mı? Onu anlamıyorum
ev sahibi anlayışı die bir şey yok %25 ten fazla zam yapsaydı geçmiş dönem kuralına göre ceza yerdi. bariz yalan söylüyorlar sana
yahu senin sözleşmen geçen ay zamlı olmuş değil mi 24.06.2024
Onu biliyorum ama şimdi o %25 kalkmadı mı? Yeni kural gelmedi mi. Yazıyor her yerde 1 Temmuz itibaren zam enlasyona göre olacakmış. Bunu anlamıyorum işte. Benim kiram da temuzzda yeniliyor diye enflasyona göre zan yapmak istiyor.. o kadar olmazsa da dedi yine 25 bin olsun
internette bile hesapladım böyle çıkıyor
Kira Artış Oranı:
% 65,07
Aylık Kira Artış Tutarı:
11.387,25 TL
Aylık Yeni Kira Tutarı:
28.887,25 TL
bak şunda anlaşalım
eğer kira dönemim haziranda yenilenmişse %25
eğer temmuzda yenilenecekse %65
Size 24.07 dedim. 1 ay önce anlaştım dedim 23.500 tl ye.
Şimdi yeni kural geldi diye daha fazla para alamk istiyor. 1500 tl daha
İşte temmuzda yeniliyor ama biz 1 ay önceden anlaştık ve 23.500 tamam dedik. Dedim sonradan değişim olmasın yok dedi merak etme o kadar olur. Şimdi ne diyim ona?
bu bir ay önce mevzunu hiç anlamadım. ortada söz varsa boşa çıkar bizim insanlar çakal.
bu anlattığın son haline göre adam %65 yapar çatır çatır
Nasıl anlamadınız. Dedim bi1 ay önce gittim konuştum zam ne kadar olur diye- bu kadar dedi tamam dedim bitti gitti. Kirama 10 gün kala yine zam istiyor.. diyor yasal bu kadar çıkıyor nerdeyse 29.000 bin ama ev sahibiye dedim ki kız iyi kiraci bizi üzmedi hani kültürlüdür sorun yapmıyor kalsın.. o da 25.000 e tamam dedi..
Bende o 25 bin tlyi kabul etmezsem ne olur
çıkarma hakkı var mahkeme yoluyla ama o da 1-2 yıl çeker mahkeme işi :D
O zaman kabul etmezsem ne diyim mahkemeye verin 🤣🤣🤣
Merak ediyorum ben yabancıyım diye boş yapıyorlar.. Beni zaten yarın çıkartmaz isterse bile dimi? Dava açarım öyle kalırlar?
hayır yarın çıkartamaz aynen öyle yokuş yapacaksın yoksa seni yerler yerler :D
mahkemeye verecek o olacak sen olmasın :D o mahkemeden sonuç çıkacakta oooo baya sürer
sen nerelisin
Balkan, ya işte ben iyi davranıyorum da olmuyor.. öyle derim o zaman
Bende şey zannetim yasal olarak zam %65 oldu ya.. mahkeme hemen çıkartmıyor mu sonuçta adam haklı gibi? 🤣 Aynı zaman haksız da çünkü anlaştık artık.. ama git de anlat anlatabiliyorsan..
yok çıkartamaz balkanlardan tavsiye alırım senden artık :D
bir gezi yapmayı planlıyorum oralara
Valla oralarda daha ucuz burdaki gibi değil.. rahat rahat gidin 🤣
burada ne iş yapıyorsan oraları bırakıp gelmekte ne bileyim.
kosova taraflarında iş teklifi vardı bana.
belki değerlendiririm ama önceliğim şu geziyi yapmak rota bakacağım artık :D
Ticaret. Oraları bırakıp gelmek en iyi kararımdı :) Siz burayı sevmiyorsunuz sanırım ama bazılara güzel geliyor
Emlakçı kim oluyır ki senden kira alıyor emlakçının kendi evimi emlakçı evi 1 kereliğine verir bir kira bedeli alır çekilir aradan
Yok yok burada o komple binaya bakıyor ev sahibi direk bizimle konuşmuyor.. onun çalışanı gibidir.. binanın tek sahibi var ondan o konuşuyor.. geçen sene aldı şimdi alamaz. Ama diyprum belki kendisi için kopartmak istiyoe yarın giderim direk ev sahibi arayın derim ordayken konuşalım bu kadar gerçekten veremem.. anlaştık artık derim
Yolacak seni :) kabul etme
Yolacak derken
Bu emlakcinin sende gozu mu var
Yok yok. Sadece binanın tek sahibi var iş adamıdır ilgilenmiyor. Emlakcı onun çalışanı her şey o yapıyor. Sorun olunca da onu arıyoruz
Benim eski ev sahibide oyleydi olabilir.