Bugün İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin aldığı karara göre İstanbul'da toplu ulaşıma yüzde 51,5 zam yapıldı.
İstanbul'da yaşamak her geçen gün zorlaşıyor. Sizin aylık ulaşım masraflarınız ne kadar?🫰

Bugün İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin aldığı karara göre İstanbul'da toplu ulaşıma yüzde 51,5 zam yapıldı.
İstanbul'da yaşamak her geçen gün zorlaşıyor. Sizin aylık ulaşım masraflarınız ne kadar?🫰

Geçen gün babamla hesap ettik yeni yıla girdiğimizden bu yana 1550 yol masrafına gitmiş ve daha Ağustos ayındayız bi düşün artık yol masraflarını da hesaplar olduk 🤦🏻♀️
İstanbul'da yol ücreti zamlanırsa, bizim yol ücreti de zamlanır. Yani şirketin ödediği yol parası. Antalya olsak da İstanbul ile eş güdümlü gidiyor bu olay. Yani doğrudan bize de yansır bu para. Bisikletle gidip geldiğim için ufak bir tebessüm ettim. Fakat 17 milyon insanı düşününce yüzümde soldu sevincim. Yazık valla
Cevap
52Cevap
her şeye zam geliyor maalesef. benim de değişiyor güne göre.
İmamoğlu seçimlere girerken tüm vaatlerini İETT yol ücretleri üzerinden vermişti. Bu zam oranı aşırı derece de fazla. Bir çok devlet kurumu ya ücretsiz ya indirimli biniyor. Zam yükünü de özel sektör çalışanlarının sırtına bindirdiler. Bu zam yapılmalıydı böylesine devasa bir zam olmalıydı
@HKNDLR4 yok benzine İmamoğlu zam yapmadı o iflas etmiş bir ekonominin getirdiği bir sonuç. İBB ye ait şirketlerin hepsi kar etmek zorunda değil. Amaçları da kar etmek olmamalı hizmet ettiği şehrin insanlarına kolaylık ve konfor sağlamalı. Bir şirketin zararını diğer şirketin karı ile kapatabilir. Kaldı ki İETT gibi bir kuruluşun zarar etmesi gibi bir şey söz konusu dahi değil. Her seferinde yüzlerce insanı taşıyan araçların kar marjını kısıp minimum seviyeye çekip ekonomik iflastan etkilenmiş olan insanlara bir kolaylık sağlamak daha mantıklı bir hareket olurdu.
@HKNDLR4 Ankara da Mansur Yavaşta destek almıyor. Fakat oturup dizlerini dövüp ağlamıyor. Yönetici adam ne yapar eder onun daha kolayını bulur. İmamoğlunun yaşadığı sıkıntıları tüm muhalif belediyeleri yaşıyor. Evet en baskın hali de İstanbul ve Ankara da görüyoruz. Bunların hepsine rağmen Mansur başkan emeklilere gerekli destek hükümet tarafından verilmedi diye sosyal hizmetlerden yararlanmanın yolunu açtı. Böylesine ciddi sorunların yaşandığı dönemde millete yük olmamak lazım. Bir yük varsa da bu yükü herkes ortak kaldırmalı. İBB çıkıp tüm bedava ve indirimli olan biletleri kaldırıyorum diyebilir. Asgari ücretli den Üç kat fazla maaş alan falanca memur bedava binerken yine bunlar gibi bazı memurlar indirimli binerken asgari ücretli 15 TL ödeyip binecek.
@HKNDLR4 sen bu kadar yorumdan bunu mu çıkardın. Şahıslar önemli değildir. Önemli olan millettir. Seçimlerde İmamoğluna oy vermiş kişiyim. Şu kabul edilmeli İmamoğlu İstanbul'da başarısız oldu. Gerçekleştirdiği tek bir proje yok. Geçmişten gelen projeler devam ettirildi. Metro projelerini anlatıyor. Kadir Topbaş döneminden beri planlanmış olup bunlar yıllara yayılan projeler. Maalesef imamoğlu İstanbul için pişmanlık olmuştur. Umarım CHP daha iyi bir aday çıkarır aksi halde bir çok kişi İstanbul'da oyunu boş olarak atacaktır.
neye gore basarız oldu ne beklıyodun beledıye baskanından da neyı yapmadı bırader sacmalamayın Allah aşkına ulan ıett soforunun maası yuzde yuz artmıs benzın mazot yuzde yuz artmıs bakım cart curt artmıs ama ulasıma zam gelmesın varsa dunyada bunun bır ornegı gosterın ama hukumet desteklı olmayacak haaa hukumet desteklerse bedava yapar ısterse o yuzden bos bos konusmayın ımamoglu cart oglu curt oglu benım umrumda degıl gunahım kadar hıc bırınden haz etmem ama gercekte bu
@HKNDLR4 Seçim vaadi olarak İETT ücretlerini eleştirip bu kadar insana umut verip seçimlerden sonra tersini yapıp üzerine şimdi de bu zammı yapmamasını beklerdim. Madem yük ağır herkes elini taşın altına koyacak bedavaya veya indirimli toplu taşıma yok demesini beklerdim. İmamoğlu cart oğlu curtoğlu umrunda değilse milletin yanında dur İstanbul halkı tepksini net koyarsa bu zam geri çekilir
@HKNDLR4 Eğer ucuz ulaşım vaadiyle seçimlerde umut olup milletin oyunu aldıysa zarar etse de bu zammı yapmaması lazım. İBB kendi kendisine yetebilecek bir belediye doğru bir bütçe planlamasında hükümetin desteğine de ihtiyacı olmayacak
Adam seçimle geldiğinde benzin 6 liraydı. Şimdi 38 lira. Benzin bu kadar artmisken fiyatın bedava olmasını mı bekliyordun? Dediğini de yapmıştı öğrenci abonmanlarini direk yarı yarıya indirmişti fiyatını. Sırf İmamoğlu var diye bu kadar dert ettiğin zammı acaba Erdoğan dolara ve benzine zam yaparken de dert ettin mi
Zam olan her şey benim derdim. Ben vatandaşım bunu Erdoğan da İmamoğlu da yaptığında eleştirmek gerekiyor. Takım tutar gibi neden imamoğlunu savunuyorsun veya başka siyasi parti liderini savunalım. Ortada devasa bir zam var vatandaş olarak bunun bizim için kötü bir şey olduğunu görmemiz gerekiyor. İstanbul için imamoğlu başarısız oldu bunu kabullenmek lazım
babuş @IcedEarth34 şimdi şöyle düşün araban var benzin fiyatı ortada sen olsan zararına götürürmüsün 1 gün değil 3 gun değil 5 gun değil sen olsan yaparım ben dersen gel her gun benı evden al işe götür işden al eve götür yok yapmam dersen fazlada uzatma bence :)
Erdoğan 21 yıldır başarırız bunu da görmek lazım. Kaldı ki İmamoğlu akp belediyelerinden daha iyi yönetiyor. Kar yagdiginda yolların kapanmasıni, yağmur yağdığında alt yapının yetersiz kalıp sel basmasini akp belediyelerinde de yaşıyorduk. Ama yandaş medya böyle haberler yapıp İmamoğlu sınıfta kalmış gibi göstermiyordu kendi belediyelerini.
En basitinden bir tane metrobüs şoförü kalp krizi geçirip karşıdan gelen metrobüse çarpıyor. Kaza gerçekleseli daha 30 saniye olmamış. Bir tane akp gençlik kollarından kapalı bir kız kamera açıp burada kaza oldu binlerce ölü yaralı var ama İmamoğlu burada değil diye yalandan bir algı haberi yapıyor. Aynen 2 metrobus bin tane yolcu alabiliyor. Böyle saçma haberler çıka çıka İmamoğlu basarisiz algısı oluştu resmen.
@Kâl-Ell Ben burada hükümeti savunmuyorum. 21 yıldır Türkiye'nin nasıl yönetildiğini medyanın nasıl çalıştığını iyi biliyorum. Bunlara yönelik eleştirilerimi de dile getiriyorum. Bir siyasi partinin taraftarı değilim. Benim anlatmak istediğim İEET ye yapılan zam yine işçinin garibanın sırtına bindirildi. Neden eleştirince hükümet yanlısı olarak yargılıyorsunuz. Şimdi bu soru benzin fiyatı ile ilgili olsaydı ve bunu eleştirseydim akp li cenah sen CHP lisin algı yapıyorsun gibi bir çok safsatayı dile getirecekti. Arkadaşlar millete bunu aşıladılar dolar arttı diye benzinin artmasını benzin arttı diye yol ücretlerinin artmasını normal saymamızı aşıladılar. Vatandaş olarak zam olan her şeyi eleştirmemiz lazım
İmamogluna laf atıyorlar da herşeye zam geliyor niye birisi de kalkıp yakıta gelen zamdan dolayı bu zamlar geliyo demiyo. Ayrıca taksiciler bu zammı bile beğenmemiş masayı terk etmisler. Bu zam son iki ayda yapılan zamların yanında hafif kalır.
Ögrenci kartıyla yüzde otuz indirimli haftalık £48.70 Londra ilk 5 bölge arası sınırsız tren otobüs kapsıyor. ( tam bilet 70 pound civari haftalik) Sayısal olarak tr den daha ucuz ama buranin sartlarina gore pahalı. Turkiyedeki enflasyonlara vergilere lafim yok cok pahali ve zor yasam kabulum ama avrupada eskisi gibi degil pahali ozellikle ingiltere 2020 beri daha pahali brexit korona ve russia ukraine savasi bayagi etkiledi
@myphonex imkan fazla kabul ama kimsenin hayati gorundugu gibi gercekten degil. Turkiyeden buraya gelmeden once aklimda kurdugum seylerle gercekler hic ayni degil. ne umduk ne bulduk misali. Sosyal devlet yardim istihdam ok ama bir seyler yapmak icin ygerckten devlet insani kanser ediyor. Saka degil gercek soyluyom cevremde sonradan buraya gelip sıkınti dertten hastaliklara yakalanan cok. Hayat sartlarim burada iyilesmis olabilir ama bir cok kiside psikoloji sifir bende de oyle. Sartlari cok cok iyi olanlarda var dogrudur ama herkes oyle degil. Yani her gurbetciyi para gibi gormeyin lutfen. Imkanlar fazla sansin varsa dil filan sansla zamanla olur.18 yasina kadar turkiyede yasadim turkiyenin nasil oldugunu biliyorum simdiki haline uzuluyorumda o oy verenlerinde sucu biraz. Ben burada 4 saat yol ve 3 saat kuyruk toplam 7 saat sirf oy vermek icin gittim ama turkiyede bazi insanlar 5 10 dk yurume mesafesinde evinin yanindaki okula gidip oy kullanmiyorsa o da onlarin ayibi. Biraz paran varsa bir yerlere kacak gitmekte bir secim.
Abla boş yapma İngiltere turkiyeden 1000 yıl ileride
İmamov'un kendi başına yaptığı bu zam usulsüzdür, avukat arkadaşların dikkatine.. (!)
Ukome kararında kimlerin imzası var acaba?
Beter olalım..
Yetti be artık bu yüksek zam yapanları Allah bildiği gibi etsin hükümet de yönetmeyi beceremiyor buna sağlam çözüm getirmesi gerek halkını gerçekten düşünüyorsa eğer
bizde üç aile ortak bir araba 'karabela' var.. şehrimiz küçük elbet durduğu yerde masraf olan bir şey için derdi bölüşüldüğünden azalan birşeydir diye düşünüyorum çünkü beni pazara götürüyor. <3
aylık 2000-3000 civarı benzin masrafı var işte bakım sigorta diğer masraflar 6000 bini buluyor aylık
6000 bin🤔
170 bin tl ortalama
Benim öyle bir harcamam yok ama bu zamlarda güzel yanı 😄 Dur bide böyle geçireyim, geçin der gibi 😅
Toplu taşıma aracı kullanmayalı çok uzun süre oldu.. Hatta kartım bile zaman aşımına uğramış..
Aklı olan ufak da olsa bir motosiklet kullanır düşük cc ler çok yakmıyor. araç şart oldu diyenlere de söylim araçlar az yakmıyor hayvan gibi harcıyor. en iyisi elektrikli bisiklet ya da B ehliyetiyle sürülebilen 49cc düşük cc motosiklet.
Motosikletim var 50 cc satsam mı diyordum 😏 kullansam trafik tehlikeli pöffff 😒 😒 😒
@Bedenimsağ_amaruhum iyi basıyorsa satma. bende de var 70 lere çıkıyor iyi gidiyor. gazı çok fazla vermediğin sürece az yakıyor.
her zaman sağdan gidersen çok tehlikesi yok dikkatli kullan yeter
@Kâl-Ell yüksek devirde kullanmazsan çok az yakıyor. gaz verdikçe yani devir arttıkça çok yakıyor motosikletler. düşük devirle gitmeyi dene farkı görünce çok şaşırcaksın
@Kâl-Ell vitesi düşürme, cc zaten yüksek senin. düşük vitese geçersen sürekli otomatik araç gibi çok yakar çünkü yüksek devirde döndürüyosun motoru düşük vitesteyken. hep yüksek viteste kalk çok yokuşta değilsen. o zaman baya bi fark ettiriyor yakıt. bunu test ettim bizzat ve inanılmaz fark ettiriyor yakıtta
Abi sıkıntı en tepede oradan zam gelince küçükler zora ki yapıyor ekremin tatil parası falan diyorlar ama bence farklı bir şeyleri ödüyorlar:)
Ben mesleki statü gereği toplu taşımaya ücret ödemiyorum ama bu kadarı da fazla değil mi ya b. ku çıktı artık
Bizi de al o statüye parası neyse verek 😒
Olur 😂 benim konum harika, özgür boş gezenin boş kalfalığı miss
Anlaştık 🤝 devir teslim tarihi ve konum at 😅
Heybeliada mı bi düşüneyim ben o işi 😅
Adaları biliyorum çokta gezdim ama bi ada da mahsur kalmak bana göre değil 😉
Her gün neyle gidip geliyorsun ki, oraya sadece belirli aralıklarla vapur var
Internetten bakınca pekte saat başı çıkmıyor bilgi, sadece mavimarmara da gösteriyor. Adalarda sıkıntı yaa😅 gidiş dönüş çilesi
Güncel bir Link atar mısın bostancı adalar vapur seferleri için..
@Bedenimsağ_amaruhum mavimarmara.net/tarifeler/bostanci-heybeliada/
Teşekkürler. Mavimarmara dışında gözükmüyordu zaten 😉 bi çay ısmarlarsan bi heybeliada yaparım 😜
İyi olmuş. Aracım var kullanmıyorum toplu taşıma
Akbile 15tl basacağıma kıytırık falan da olsa motosiklet alırım.
Sağlam bindirdiler yine yürümeyi seven birisi olarak ben bil yuh dedim.
Yol paramı şirket veriyor ama ciddi anlamda arttı günde 26 tl
Tam seçim zamanı, bu zam muhalefete oy kaybettirebilir.
canım ne diyor ZAMCİK olunca dış MİHRAK yaptı diyor
Ekinomi booombok
Suçlu dış mihrak demi beyinsiz KOYUNNNN
Ben küçük şehirde yaşıyorum son zamlardan sonra 10 günde 1500 lira oldu sayılır
65 yaş üstü ve emeklilerin ücretsiz kartlarında iptal edilsin.
Zaten iptal edilmiş
Çok mutlu oldum inan.
Artık 65 yaş üstü belediye otobüsüne ücretli olarak binecek. iptal edilmiş diyorlar. Mersin’e de aynı karar gelecekmiş. En az 15 TL olmuş bakiye o da kısa yol mesafe içinmiş. Ankara’da bile zam gelmiş dolmuş ücretlerine. Kısa yol 15 TL uzun yol 27 TL olmuş
Mersin’de yaşıyorum en son öğrenci 8 ₺ fiyattı şimdi kaç tl oldu bilmiyorum
65 yaş üstü belediye kartına parayla bakiye yükleyip öyle binecekmiş. Zaten iptal edilmiş kartları bildiğin ücretsiz binmeyecekler
Ders almıyorlar anlamıyorlar ülkenin düştüğü durumun farkında değiller. Sabah markette bir yaşlı dediki Allah ona ömür versin yapacakları varmış tersledim
Umarım eğitimin de başarılı olursun
Teşekkür ediyorum. Bir bayan pantolonu 600 TL olmuş. Yiyecek ve içeceklere zam gelmiş kimse geçinemiyor. Kiraya zam gelmiş. Tek sorun dediğin gibi bu sistem değil insanlar da suçlu nasıl mı biliyor musun şimdi ki kızlar okul okumuyor çalışmıyor bir erkekle asgari maaşı olduğu için evleniyor. Asgari maaş nasıl yetsin. kendine bile bakamaz o yüzden geçinemiyor aslında kadının da çalışması gerekiyor. Çalışmıyor kadın çünkü işine gelmiyor bende AKP destekçisi değilim. Dediğin gibi ülkenin durumuna bak. Birde vergi ödüyorsun böyle saçmalık olamaz
Senin ne kadar konuya hekim olduğun belli tek ümidimiz zaman ⏱️ maalesef bu zamana denk geldik. Azrail’e kaldı geleceğimiz. Umarım yerel seçimlerde çok ağır yenilgi alır gücü kuvveti kırılır.
Her şey güzel oluyor :D İstanbul İstanbul olalı böyle ilgisiz belediye görmedi.
bende ne zaman gelir diyordum malum her şeye geldiği için bu eksik kalmıştı
Gayet güzel, ekmek 50 lira olsa taş bağlarlar bir takımları midelerine😀
Zam gelmesi normal. Benzine mazota yüzde yüz zam yapmış devlet ve tüm illerde toplu taşıma fiyatları da artmış.
İstanbul artık zenginlere evi olanlara kalıcak gibi
Günden güne şartları ağırlaşıyor
Kadınlar da erkek gibi çalışsa sıkıntı olmaz aslında. Asgari ücret ile kimse geçinemez. Kadınların işine gelmiyor çalışmak ve okul okumak adam olmak
@australia_porsche Senin gibi düşünen çok az baby Maalesef erkeğin herseyi olacak sonra evlenme kafası tasıyacak
Kesinlikle katılıyorum size. hayat pahalı
Hesaplamadım ama çok fazla. Her yere araba ile gidiyorum ve yakıt masrafı artık altından kalkılamaz duruma geldi.
o değilde bu zamların bir daha düşmeyeceksin bilmek üzüyor beni sonu ne olacak diye düşünüyorum
Bş de raksici cemaati jabul etmiyormuş, bşzi bağlanaz demiş cemaatin başı)))
sifir lira kendi aracimiz var onu da milletin isi cikarsa bende gidip oyle islerimi hallediyorum.
hala adanadan daha ucuz süper valla helal olsun belediyeye. koskoca istanbulu geziyosun
Aylık 2000₺ civarı. Zaman daha önemli olduğundan genellikle toplu taşıma kullanmıyorum.
vatan sağolsun yürüyecek halımız yok 'sıkışa sıkışa' bıneceğiz
Artık yüzerek geçeceğim karşıya
Olsun ben hep 50 liralik aliyorum
Hani ücretsiz olacaktı 😂
Artık arabaya binmekte lükse girdi
İmamoğlu sağolsun ücretsiz 🫶
Aylık 750 civarı giderim oldu artı k
abonman yapıyorum ben çünkü metrobüs kullanıyorum
Aylık 7-8 bin civarı
ortalama 5-6 bin
benzin
Her gün karşıya gidip gelen ben...
Durmak yok zama devam!
Toplu taşıma kullanmıyorum yavrum
Araba kullanmak farz oldu
baa koymaz oy atıp bunları seçenelre koysn.
0 tl Yùrùyerek gidiyorum iş yerine
Ulaşıma verdiğim para sıfır lira
sıfır
5000 6000 civarı.
Zamlar durmayacak
Günde 30 lira
Her şeye zam zam zam
normaldir
Hesaplsmadım
Helal olsun
az bile yapmışlar
Fazla değil
6 aylık 28bin TL
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?